eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiKarty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala? › Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
    From: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karty płatnicze - sposób potwierdzenia wg karty czy wg terminala?
    Date: Thu, 29 Mar 2007 23:05:07 +0200

    > Intryguje mnie następujące zagadnienie. Czy sposób potwierdzenia
    > transakcji
    > (tzn. kod PIN albo podpis) zależy od informacji zaszytej na karcie, czy od
    > ustawień terminala? Spodziewam się, że jest ustawiany gdzieś na karcie...
    > Ktoś wie dokładnie?

    Rafale, informacja dotycząca sposobu autoryzacji (PIN czy podpis) jest
    zawarta na karcie, (domyślasz sie zapewne że na pasku lub chipie z którym
    terminal POS ma styczność). Natomiast faktem jest że terminal POS ma w tym
    przypadku także wiele do powiedzenia. Jeżeli karta wymaga autoryzacji PINem
    zać terminal nie posiada pin-pada to posiadacz karty zostanie poproszony o
    złożenie podpisu na tzw. slipie. Podobnie może być w drugą stronę. Zdarzyło
    mi się, będąc w Rosji, płacić kartą Citibanku (to cud że kiedyś nadałem i
    znałem PIN) gdzie zostałem poproszony o podanie właśnie kodu PIN. Był to
    jedyny raz gdy płacąc kartą Citka wpisywałem PIN. Tak więc generalnie karta
    ale...

    natomiast jeżeli Twoje pytanie dotyczyło w którym miejscu na pasku jest to
    zapisane, to pewnie nie uzyskasz odpowiedzi :)

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://KartyOnLine.pl