  • 31. Data: 2002-04-13 20:41:29
    Temat: Re: Karty plaskie - bezpieczenstwo?
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    PJ <hosi@_nospam_o2.pl> wrote:
    > Czy jest jakis 100% sposob reklamacji transakcji
    > internetowej?

    Tak.

    > W żadnym banku jakie do tej pory
    > odwiedziłem, nie potrafią odpowiedzieć na pytanie:
    > jakie szanse są na odzyskanie pieniędzy w przypadku reklamacji
    > transakcji przy użyciu skradzionego numeru karty.

    W Citi i Pekao S.A. 100%

    > Sporo regulaminów kart nie przewiduje takiej ewentualności
    > (jest tylko mowa o fizycznej utracie karty wypukłej).

    Bardzo prosto. W wypadku KK, to nie ja tracę pieniądze, tylko bank. To
    BANK musi dowieść, że to ja transakcję przeprowadziłem. Jeżeli bank
    jest be, to niech sobie mnie sądzi. Na rozprawie to bank musi udowodnić,
    żedana transakcja miałamiejsce.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 32. Data: 2002-04-13 21:01:21
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <o...@m...oldfield.org.pl> napisał w
    wiadomości news:a9a55p$4f2$3@news.onet.pl...
> [...]
    > BANK musi dowieść, że to ja transakcję przeprowadziłem. Jeżeli bank
    > jest be, to niech sobie mnie sądzi. Na rozprawie to bank musi udowodnić,

    Jesli masz 0zl na koncie, to rzeczywiscie banku problem. Ale jesli masz
    pokrycie to po prostu mogą Ci odliczyc i to juz Twoj problem by tego dowiesc
    i oddali. Bo jesli stwierdza, ze nie dadza, bo wedlug nich jest OK to juz
    tylko mozesz do sadu isc.

    Wez tez pod uwage, ze wiele ryzykujesz, bo jesli masz 0zl to zrobia Ci
    debet, ktorego nie akceptujesz, ale procent idzie, jakas interwencja, monit,
    za wszystko bulisz. Zanim rozprawa sie skonczy wyrosna Ci takie prowizje i
    odsetki, ze jesli nie wygrasz to stracisz caaaaaalkiem sporo. Podobna
    sytuacja jest z operatorami komorkowymi. Gosc nakreci 1000zl rachunku, nie
    zaplaci i mysli ze jest OK. Az pewnego dnia okazuje sie, ze czeka go
    rozprawa, do tego 1000 doliczaja 650 za przedterminowe zerwanie umowy,
    odsetki za 2-3 lata i postepowanie egzekucyjne jesli przegrasz, a masz to
    jak w banku (dobrym banku:-). Wiec moze sie okazac, ze zabulisz az milo.

    pzdr
    P.S.
    Bank musi udowodnic, ze przeprowadziles transakcje internetowa, ale zawsze
    moze zalozyc, ze ujawniles numer, albo zachowales sie niezgodnie z
    procedurami i ktos niepowolany przejal dane karty. Czyli dla banku - Ty
    jestes winny, bo krate nalezy... [tu poczytaj regulamin]. Tak samo jak
    operator nie uzna reklamacji polaczenia, ktore ktos wykonal bez Twojej
    wiedzy, bo aparat nalezy nosic przy sobie i miec na niego oko, a nie ze
    impreza byla huczna.

  • 33. Data: 2002-04-13 21:20:09
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Szymon wrote:

> [...]
    > i oddali. Bo jesli stwierdza, ze nie dadza, bo wedlug nich jest OK to juz

    KARTA KREDYTOWA!

    pzdr

    Tomek

  • 34. Data: 2002-04-13 21:26:12
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" <w...@p...com> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > pokrycie to po prostu mogą Ci odliczyc i to juz
    Twoj problem by tego dowiesc
    > i oddali. Bo jesli stwierdza, ze nie dadza, bo

    No to może tak, oszczedności i lokata w mBanku a
    KK np. w BZWBK

    Sark

  • 35. Data: 2002-04-13 21:44:11
    Od: "Szymon" <w...@p...com>

    Użytkownik "Sark" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > No to może tak, oszczedności i lokata w mBanku a
    > KK np. w BZWBK

    Czasami KK jest powiazana z kontem, np. w Lukasie jak masz PRO to masz KK
    gratis.

    pzdr

  • 36. Data: 2002-04-14 15:44:22
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 11 Apr 2002 08:21:02 GMT, Adam Płaszczyca
    <o...@m...oldfield.org.pl> wrote:

    >Za to w wypadku płaskich numer + pin = papa, pieniążki.

    ?! Ze co ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 37. Data: 2002-04-14 17:19:36
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > W wiekszosci wypadkow tak.

    to i bez pinu jest niebezpiecznie, skoro nr wystarcza
    do zrobienia duplikatu na ktorym zlodziej sam sie podpisze
    i bedzie mogl robic zakupy

  • 38. Data: 2002-04-15 16:13:05
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Marcin F <m...@i...pl> wrote:

    > to i bez pinu jest niebezpiecznie, skoro nr wystarcza
    > do zrobienia duplikatu na ktorym zlodziej sam sie podpisze
    > i bedzie mogl robic zakupy

    Nie. W takim wypadku, kiedy masz oryginal przy tyłku reklamujesz
    skutecznie transakcję.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 39. Data: 2002-04-15 16:18:09
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Szymon <w...@p...com> wrote:

> [...]
    > i oddali. Bo jesli stwierdza, ze nie dadza, bo wedlug nich jest OK to juz

    Dlatego nie mam konta tam, gdzie KK.

    > Wez tez pod uwage, ze wiele ryzykujesz, bo jesli masz 0zl to zrobia Ci
    > debet, ktorego nie akceptujesz, ale procent idzie, jakas interwencja, monit,
    > za wszystko bulisz.

    Nic nie buę.

    > Zanim rozprawa sie skonczy wyrosna Ci takie prowizje i
    > odsetki, ze jesli nie wygrasz to stracisz caaaaaalkiem sporo.

    O nie wygrać mowy nie ma [(c) Kabaret Dudek]

    > jak w banku (dobrym banku:-). Wiec moze sie okazac, ze zabulisz az milo.

    O okazać się, też mowy nie ma.

> [...]
    > procedurami i ktos niepowolany przejal dane karty. Czyli dla banku - Ty
    > jestes winny, bo krate nalezy... [tu poczytaj regulamin].

    I musi to równiez w sądzie udowodnić.
    A ja mogę wykazać, że numer karty może być przechwycony w każdym
    miejscu, gdzie kartą się posługiwalem.

    > operator nie uzna reklamacji polaczenia, ktore ktos wykonal bez Twojej
    > wiedzy, bo aparat nalezy nosic przy sobie i miec na niego oko, a nie ze
    > impreza byla huczna.

    Za to jeżeli ktoś sklonuje karte SIM, i okaże się, że są dwie rozmowy
    jedna 5 minut po drugiej, pierwsza z Warszawy, druga z Krakowa (a dane
    gdzie fizycznie byla karta SIM operator ma), to w sądzie bez problemu
    wygrywasz.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 40. Data: 2002-04-15 16:19:51
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> wrote:

    > ?! Ze co ?

    Ze dysponując numerem karty mozna sfabrykowac duplikat na tyle dobry, ze
    bankomat przelknie. A za transakcje z pinem bank nie odpowiada.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313