eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiEuronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<) › Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
  • Data: 2003-01-12 17:22:40
    Temat: Re: Karty - ogolnie [ bylo: Euronet zgłupiał!! (i narobił mi kłopotów :-<)]
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> napisał w wiadomości
    news:avs67g$36j$1@foka.acn.pl...

    > Ale nikt nigdzie nie gwarantowal ze zawsze bedzie mozna wyplacic z
    > bankomatu, wiec czemu ma za to odpowiadac?

    Mialo byc ogolnie, a nie tylko o bankomatach ;). Place za karte ktora sluzy
    do dokonywania transakcji bez/gotowkowych. Bank zapewnie mnie, ze moge z
    niej korzystac we wszystkich miejscach oznaczonych symbolem x [kazdy moze
    sobie podstawic to co chce]. Jezli nie moge skorzystac z uslugi za ktora
    place to jest ona nienalezycie wykonana, nieprawdaz? Moge w takim wypadku
    wystapic o zwrot poniesionych przeze mnie dodatkowych kosztow. Poniewaz nie
    mam umowy z np. Euronetem, wystepuje z reklamacja do issuera karty [z ktorym
    umowe mam]. A ten w zaleznosci od swoich umow moze dochodzic
    odszkodowania/zwrotu kosztow od innego firmy uczestniczacej w realizacji
    uslugi dla mnie [przypominam, ze chodzi o usluge obslugi transakcji, ze
    rozpadajace sie buty kupione za pomoca karty ;)].

    Banki zwykle wylaczaja swoja odpowiedzialnosc [o niektore typy zdarzen] w
    swoich regulaminach/umowach. Zobaczmy na przykladzie mBanku

    §39.

    mBank nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z okoliczności
    niezależnych od mBanku, takich jak:

    1 działanie sił wyższych,
    2 odmowa honorowania karty przez punkt akceptujący lub bankomat,
    3 brak autoryzacji danej transakcji,
    4 decyzje i zarządzenia organów władzy i administracji państwowej.

    Pytanie. Czy we wszystkich innych przypadkach band zawsze ponosi
    odpowiedzialnosc? IMHO, nie. Jednakze, poniewaz nie wylaczyl ich z zakresu
    swojej odpowiedzialnosci mozemy domiemywac, ze nie bedzie uchylam sie od
    odpowiedzialnosci za nie ;).

    Mala uwaga do regulaminu mBanku... Zgadzam sie, ze za punkty 1, 2 i 4 Bank
    nie moze ponosic odpowiedzialnosci, ale umieszczenie punktu 3 wydaje mi sie
    przesada. W przypadku odmowy autoryzacji przez Bank [issuera karty] powinien
    poniesc wszystkie konsekwencje za jej brak [zakladamy, ze na karcie znajduje
    sie odpowiedni limit do dyspozycji].

    Maciej

    PS. Przypominam jeszcze raz, mowimy ogolnie, a nie o przypadku
    rozpoczynajacym watek. Tu jestem zdania, ze zwrotu za mandat nie powinno
    byc. Co innego gdyby cardholder pojechal taksowka do innego bankomatu ;).