  • Data: 2018-02-16 21:52:38
    Temat: Re: Karty PKO B.P nie weryfikują pin przy drugiej próbie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Wystarczy, ze beda wprowadzaly urzedy wydajace dowody.

    Niezupełnie, bo jeśli ktoś nie wyrobi nowego dowodu, to stary nie
    zostanie wpisany.
    Powinny to wpisywać także m.in. banki, policja, albo np. inne ambasady
    itp.

    > To juz jest
    > https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/spr
    awdz-czy-dowod-jest-uniewazniony

    Tak sobie chyba. Trzeba to zrobić przez Internet, trzeba posiadać
    "profil zaufany" - bez sensu. Jeśli mam dowód w ręce, to chyba bez tych
    kombinacji powinienem móc sprawdzić (nawet nie będąc w Polsce, nie będąc
    polskim obywatelem itp) czy ten dowód jest ważny.

    Trzeba byłoby to zrobić tak, by nie dało się z tego wyciągać danych.
    No i odpowiedni interface: klient przychodzi np. do banku, i baza jest
    w mgnieniu oka sprawdzana.

    Dodatkowo powinna być możliwość sprawdzenia, czy zdjęcie nie zostało
    przerobione - niestety proste sposoby czegoś takiego wymagają procesora
    w dowodzie, lub istnieje możliwość wyciągania zdjęć z systemu.

    > "Dlatego jeśli otrzymasz odpowiedź, że dokument nie został
    > unieważniony, może to oznaczać, że:
    > -jest ważny,
    > -nigdy nie został wydany przez polskiego urzędnika"

    A to także jakiś bezsens.

    > A dla banku ... podpis ?

    No ale co podpis. Jeśli możemy złożyć oświadczenie przed notariuszem, to
    równie dobrze możemy załatwić w banku co chcemy.
    --
    Krzysztof Hałasa