  • 1. Data: 2015-06-18 23:26:57
    Temat: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: gral <n...@e...pl>

    Taka nowość:

    http://samcik.blox.pl/2015/06/Gratka-na-wakacje-inte
    ligentna-karta-platnicza.html

    W skrócie - karta podpięta równocześnie do konta w PLN i kilku kont
    walutowych. Automatycznie pobiera środki z odpowiedniego konta, a w
    przypadku braku środków w walucie, lub płatności w walucie, do której
    nie ma konta, pobranie z PLN i przewalutowanie po kursach MC, bez prowizji.

    Właściwie to można uprościć i płacić we wszystkich walutach po prostu z
    konta PLN. Przy przewalutowaniu po kursach Mastercard i bez opłaty za
    przewalutowanie to chyba lepsza opcja, niż utrzymywać i zasilać konta
    walutowe.

    Pekao najtańsze nie jest, ma różne ceny i różne wtedy opcje prowizyjne,
    ale np. mając darmowe konto NET i robiąc kartą 4 zakupy miesięcznie mamy
    wszystko za darmo i robimy zakupy zagranicą po bardzo dobrych kursach.
    Do bankomatów wtedy nie używamy (2% prowizji).

    Co wy na to?

    G.

  • 2. Data: 2015-06-19 08:05:59
    Temat: Re: Karta wielowalutowa Pekao
    Od: " 666" <...@...6>

    A to zależy, kursy w kantorach bankowych są jednak lepsze (znacznie mniejszy spread).

    -----

  • 3. Data: 2015-06-19 09:10:42
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik " 666" <...@...6> napisał w wiadomości
    >A to zależy, kursy w kantorach bankowych są jednak lepsze (znacznie
    >mniejszy spread).

    Hm... przez kilka lat korzystalem z KK Polbanku i nie pamietam sytuacji,
    zeby bardziej oplacalo sie wymieniac walute niz placic ta karta. Na poczatku
    czesto porownywalem kurs z kursami NBP i AFAIR roznica miedzy kursem srednim
    NBP, a kursem do rozliczenia transakcji wynosila moze max 1 gr. bywalo tak,
    ze przeliczenie odbywalo sie ponizej kursu sredniego.

    MK

  • 4. Data: 2015-06-19 13:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gral" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >przypadku braku środków w walucie, lub płatności w walucie, do której
    >nie ma konta, pobranie z PLN i przewalutowanie po kursach MC, bez

    A inne oplaty ? Bo spread kursowy to nie jest jedyny skladnik ..

> [...]
    >z konta PLN. Przy przewalutowaniu po kursach Mastercard i bez opłaty
    >za przewalutowanie to chyba lepsza opcja, niż utrzymywać i zasilać

    Sa rozne sytuacje - mozna zarabiac za granica czy miec oszczednosci,
    mozna tanio kupic walute w internecie, mozna kupic znacznie wczesniej,
    bo kurs niski.

    Ale tak prawde mowiac - jakby sie banki troche spuscily z tych
    spreadow, to by klienci nie szukali "lepszych" rozwiazan.

    J.

  • 5. Data: 2015-06-19 23:06:32
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 19 Jun 2015 08:05:59 +0200, 666 napisał(a):

    > A to zależy, kursy w kantorach bankowych są jednak lepsze (znacznie mniejszy
    spread).

    Odnoszę wręcz przeciwne wrażenie.
    Przed chwilą na stronie MC sprawdziłem przeliczniki w obie strony:
    https://www.mastercard.com/global/currencyconversion
    /
    Dla daty 18-Jun-2015 w jedną stronę mamy:
    0,238621 EUR/PLN -> 4,190746 PLN/EUR
    a w drugą: 4,186782 PLN/EUR
    Różnica wychodzi 0,003964 PLN, co nam daje spread poniżej 0,1%.

    Dla porównania sprawdziłem kursy kantoru Aliora
    http://kantor.aliorbank.pl/
    Kurs euro wynosił: 4,1632 / 4,1930
    Różnica wynosiła 0,0298 PLN, co daje spread 0,7%, czyli siedem razy
    więcej niż przy przeliczeniu po kursie MasterCard!
    Jeśli gdzieś popełniłem błąd, to proszę o wskazanie gdzie.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 6. Data: 2015-06-19 23:22:16
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 23:06:52 UTC+2 użytkownik Chris94 napisał:

    > Odnoszę wręcz przeciwne wrażenie.

    Zgadzam sie.
    Nie widzialem sytuacji by kurs w kantorze byl lepszy niz kurs MC/Visy.
    Oczywiscie pod warunkiem, ze nie ma innych oplat np. za "przewalutowanie".
    KK MC Polbanku placa zawsze za granica jesli tylko sie da.

  • 7. Data: 2015-06-19 23:48:28
    Od: Chris94 <c...@p...fm>

    Dnia Fri, 19 Jun 2015 23:06:32 +0200, Chris94 napisał(a):

    > Odnoszę wręcz przeciwne wrażenie.
    [...]
    > Różnica wynosiła 0,0298 PLN, co daje spread 0,7%, czyli siedem razy
    > więcej niż przy przeliczeniu po kursie MasterCard!

    Jest jeszcze jedna ewentualność:
    Bank udaje że obciążą kartę według przelicznika organizacji płatniczej,a
    po cichu nalicza sobie prowizję! Tak np. robił mBank!
    Mam włączone powiadamianie SMS-em o każdej operacji kartą płatniczą.
    Gdy za granicą płaciłem tą kartą, to natychmiast dostawałem informację o
    kwocie transakcji w PLN i wówczas przelicznik wychodził mi bardzo
    korzystny, prawdopodobnie właśnie po kursie organizacji płatniczej.
    Na początku bardzo się napaliłem i wszędzie zacząłem płacić kartą.
    Sprawa się wyjaśniła po powrocie do kraju i zapoznaniu się z historią
    transakcji.
    Okazało się, że każdorazowo mBank obciążał moje konto kwotą transakcji
    o ok. 3% wyższą niż była podana w treści SMS-a!
    Po tym doświadczenie przeprosiłem się z płaceniem gotówką, a karta
    poszła w odstawkę.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2015-06-20 09:53:50
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > KK MC Polbanku placa zawsze za granica jesli tylko sie da.

    A z ciekawosci sprawdz jak wyglada przeliczenie transakcji wykonanych w
    weekend... ;)

    MK

  • 9. Data: 2015-06-21 01:02:20
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu sobota, 20 czerwca 2015 09:53:57 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > A z ciekawosci sprawdz jak wyglada przeliczenie transakcji wykonanych w
    > weekend... ;)

    dlaczego pytasz?
    kurs MC nie ma gorszych widełek w jakies dni tygodnia, po prostu się płaci

    data transakcji 06/06 (sobota)
    waluta: EUR
    kurs: 4,247PLN

    data transakcji 05/06 (piątek)
    waluta: EUR
    kurs: 4,247PLN

    obie rozliczone 08/06 (poniedziałek)

    https://www.mastercard.com/global/currencyconversion
    /
    kurs 05/06:
    0.235435 PLN/EUR
    czyli 4,247 PLN/EUR

    co znaczy ze te kursy MC wcale nie takie dobre juz sa,
    (sredni za 05/06 4,1600 a za 08/06 4,1559)
    choc nadal lepsze od bankowych (np. kurs BZWBK za 08/06 to 4.3066)

    sugerujesz ze kursy MC zaleza od dnia tygodnia?
    w srode 03/06 to bylo 4,200PLN
    w czwartek 04/06 (u nas Boze Cialo, ale MC wystawia kurs) 4,218PLN

    tymczasem wedlug kursu VISY:
    EURO to POLISH NEW ZLOTY
    1 EUR = 4.1744938426 PLN

    czyli kurs MC jest 1,7% gorszy.

  • 10. Data: 2015-06-21 08:38:13
    Od: xbartx <x...@b...net>

    W dniu 19.06.2015 o 23:48, Chris94 pisze:

> [...]
    > o ok. 3% wyższą niż była podana w treści SMS-a!
    > Po tym doświadczenie przeprosiłem się z płaceniem gotówką, a karta

    I masz pretensje do banku, że nie zapoznałeś się z warunkami/nie wiesz
    jak działa przewalutowanie dla karty banku, której używasz?

    Xenocide