  • 161. Data: 2004-02-19 14:39:44
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka.
    Od: "KK" <n...@n...com>

    > I ja zaufałem bankowi, że nie można nią zapłacić przed podpisaniem umowy,
    że
    > to na razie jest tylko fajny martwy kawałek plastiku, ale jednak wyszło że
    > jest inaczej... I kto zrobił kogo w trombe?

    ROTFL! :))))

    pzdr
    KK

  • 162. Data: 2004-02-19 14:41:41
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "devnull" <d...@n...net> wrote in message
    > Ty nigdy nie eksperymentujesz, niczego nie jestes ciekawy? Jesli tak, to
    > wspolczuje, nudne musisz miec zycie.

    Hihi :))))) pozostawię to bez komentarza :)))

    pzdr
    KK

  • 163. Data: 2004-02-19 14:44:35
    Temat: Re: Karta kredytowa - nie mila niespodzianka. Epilog
    Od: "KK" <n...@n...com>

    "Jacek Marek" <n...@i...pl> wrote in message
    > Witam,
    > Oto odpowiedz od miłej pani z Banku:
    > zaksięgowana w koszty Banku.

    Całą kwotę - to znaczy razem z tymi 20 zł? No, to możesz być z siebie dumny.
    Nawet jeśli formalnie masz rację w wielu punktach to jest to w praktyce
    zwykłe naciągactwo.

    KK

  • 164. Data: 2004-02-19 15:22:29
    Od: "valet" <v...@w...pl>

    > Po rozmowie w banku okazalo sie, ze
    > rzeczywiscie mieli blad w systemie, i powysylali plaskie karty
    > wstepnie aktywowane. Nie popelnili tego bledu z wypuklymi.

    Sprawdzałeś ? Cus mnie się zdawa, że gdybyś chciał się tak 'pobawic' jak
    Jacek - efekt mógłby być podobny :)
    BTW przysłali Ci ją listem zwykłym czy poleconym ?

    > Takie info dostalem bezposrednio w banku BPH.

    Cuś bredzą ;)
    Gdyby karta rzeczywiście była 'wstępnie aktywowana' to można by było nią
    płacić do woli, niezaleznie od floor limitów i Jackowi nie zdarzyła by się
    ta druga sytuacja (zakupy na wiekszą kwote i info o nieaktywnej karcie).
    Rzecz w tym, że karta VE INTERIA.PL wbrew temu w jaki plastik jest
    'ubrana' - nie jest kartą funkcjonującą wyłącznie w środowisku
    elektronicznym (można nią dokonywać transakcji bez fizycznego użycia karty -
    co zresztą bank wymyślił sobie jako podstawową użyteczność tej karty). Coś
    mi się zdaje, że do końca nie przewidzieli konsekwencji swoich działań.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 165. Data: 2004-02-20 00:44:26
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    MK wrote:
    > No to z ciekawosci zawarl Umowe ;). Zawarcie Umowy odbylo sie na podstawie
    > oswiadczen woli. Bank wysylajac karte oswiadcza, ze chce udzielic kredytu,
    > posiadacz karty uzywajac jej oswiadcza ze oferta mu odpowiada i chce z niej
    > skorzystac.

    A czy ustawa o EIP dopuszcza taką możliwość? IMHO WYMAGANE jest
    podpisanie umowy, ale mogę się mylić...

    Marek

  • 166. Data: 2004-02-20 06:08:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Marek Madej" <m...@w...interia.i-to.pl> wrote in message

    > A czy ustawa o EIP dopuszcza taką możliwość? IMHO WYMAGANE jest
    > podpisanie umowy, ale mogę się mylić...

    Gdyby na koncu pierwszego zdania §3 ust 1 Ustawy zostalo dodane "pod rygorem
    niewaznosci", wtedy umowy zawarte w sposob inny niz pisemny bylyby niewazne.
    Banki oczywiscie daza do tego zeby pozostal pisemny slad po zawarciu umowu,
    stad wlasnie prosba o przyjscie do oddzialu lub podpisanie i odeslanie
    stosownych dokumentow. A jesli zabraknie formy pisemnej opieramy sie na
    regulacjach KC

    Art. 60 [Oświadczenie woli] Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie
    przewidzianych, wola osoby dokonującej czynności prawnej może być wyrażona
    przez każde zachowanie się tej osoby, które ujawnia jej wolę w sposób
    dostateczny, w tym również przez ujawnienie tej woli w postaci
    elektronicznej (oświadczenie woli).

    Art. 65 [Wykładnia] § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego
    wymagają ze względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady
    współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.

    Art. 73 [Pod rygorem nieważności; dla określonych skutków] § 1. Jeżeli
    ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, czynność dokonana bez
    zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna tylko wtedy, gdy ustawa
    przewiduje rygor nieważności.

    Art. 74 [Dla celów dowodowych] § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru
    nieważności ma ten skutek, że w razie niezachowania zastrzeżonej formy nie
    jest w sporze dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron
    na fakt dokonania czynności. Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie
    formy pisemnej jest zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków
    czynności prawnej.
    § 2. Jednakże mimo niezachowania formy pisemnej przewidzianej dla celów
    dowodowych dowód ze świadków lub dowód z przesłuchania stron jest
    dopuszczalny, jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę albo jeżeli fakt
    dokonania czynności prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma. Sąd
    może również dopuścić wymienione dowody, jeżeli ze względu na szczególne
    okoliczności sprawy uzna to za konieczne.

    Art. 78 [Forma pisemna] § 1. Do zachowania pisemnej formy czynności prawnej
    wystarcza złożenie własnoręcznego podpisu na dokumencie obejmującym treść
    oświadczenia woli. Do zawarcia umowy wystarcza wymiana dokumentów
    obejmujących treść oświadczeń woli, z których każdy jest podpisany przez
    jedną ze stron, lub dokumentów, z których każdy obejmuje treść oświadczenia
    woli jednej ze stron i jest przez nią podpisany.
    § 2. Oświadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne formie pisemnej.

    I to by bylo na tyle ;)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 167. Data: 2004-02-20 08:32:44
    Od: "Andrzej Boloczko" <a...@i...pl>

    "valet" <v...@w...pl> wrote in message

    > Sprawdzałeś ? Cus mnie się zdawa, że gdybyś chciał się tak 'pobawic' jak
    > Jacek - efekt mógłby być podobny :)
    > BTW przysłali Ci ją listem zwykłym czy poleconym ?

    dostalem listem zwyklym i nie sprawdzalem ;)
    Nawet gdyby byla aktywowana, to mnie nie mogliby obciazyc
    (zgodnie z prawem), wiec po co mialem sobie robic takie problemy jak
    Jacek ? :)

> [...]
    > mi się zdaje, że do końca nie przewidzieli konsekwencji swoich działań.

    Byc moze jest tak jak mowisz, nie wnikajac w to jak bylo rzeczywiscie,
    Bank nie popisal sie specjalnie.
    Pozdrawiam
    Andrzej B

  • 168. Data: 2004-02-20 09:56:52
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > może również dopuścić wymienione dowody, jeżeli ze względu na szczególne
    > okoliczności sprawy uzna to za konieczne.

    Ja w kwestii formalnej. Masz nieaktualną ustawę i nie uwzględnia ona co
    najmniej nowelizacji, która weszła we wrześniu.
    Obecne brzmienie tego przepisu:
    Art. 74. § 1. Zastrzeżenie formy pisemnej bez rygoru nieważności ma ten
    skutek, że w razie niezachowania zastrzeżonej formy nie jest w sporze
    dopuszczalny dowód ze świadków ani dowód z przesłuchania stron na fakt
    dokonania czynności. Przepisu tego nie stosuje się, gdy zachowanie formy
[...]
    dopuszczalny, jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę, jeżeli żąda tego
    konsument w sporze z przedsiębiorcą albo jeżeli fakt dokonania czynności
    prawnej będzie uprawdopodobniony za pomocą pisma.
    § 3. Przepisów o formie pisemnej przewidzianej dla celów dowodowych nie
    stosuje się do czynności prawnych w stosunkach między przedsiębiorcami.

> [...]
    > bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    > kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne formie pisemnej.

    Tu też się zmieniło w paragrafie 2. Brzmi on obecnie:
    § 2. Oświadczenie woli złożone w postaci elektronicznej opatrzone
    bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego
    kwalifikowanego certyfikatu jest równoważne z oświadczeniem woli złożonym w
    formie pisemnej.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 169. Data: 2004-02-20 12:28:50
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2004 11:40:28 +0100, Jacek Marek napisał(a):

    > Khem, khem, wiem że to nie ładnie odpowiadać pytaniem na pytanie ale na
    > razie jakie to ma znaczenie że BPH?

    Hmm ciekawe... u mnie pocztą przychodzi wyłącznie PIN, a po kartę muszę się
    fatygować do oddziału - przynajmniej tak jest przy MC silver i Visa
    silver...

    Jaka to dokładnie była karta?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 170. Data: 2004-02-20 13:52:11
    Od: "Jacek Marek" <n...@i...pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Hmm ciekawe... u mnie pocztą przychodzi wyłącznie PIN, a po kartę
    > muszę się fatygować do oddziału - przynajmniej tak jest przy MC
    > silver i Visa silver...
    >
    > Jaka to dokładnie była karta?
    Visa Silver ;-)

    Pozdrawiam,