  • 1. Data: 2009-05-03 08:41:31
    Temat: Karta kredytowa - ale tylko do zakupow
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

    Hej,

    potrzebuję taką kartę chociażby po to, żeby
    sobie bilety Lufthansy kupić.
    Do tej pory korzystałem grzecznościowo od kolegi,
    ale teraz karta jest wymagana przy sobie, do identyfikacji.

    Stąd moje pytanie: gdzie taką sobie wyrobić,
    jeśli nie zamierzam się ani trochę zadłużyć,
    a chcę tylko płacić w internecie.

    Czy taka e-karta z mBanku byłaby OK?

    Mam konta w Aliorze, mBanku i Polbanku, jest w którymś
    z tych coś dla mnie?

    pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2009-05-03 09:00:08
    Temat: Re: Karta kredytowa - ale tylko do zakupow
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Darek pisze:
> [...]
    > a chcę tylko płacić w internecie.
    >
    > Czy taka e-karta z mBanku byłaby OK?
    >
    > Mam konta w Aliorze, mBanku i Polbanku, jest w którymś

    Ze wzgledu na dobry podglad i blokade na transakcje internetowe
    wymagajace autoryzacji to chyba KK z mBanku - powinna wystarczyc juz ta
    za 18 zl, przy zakupach trzaba ja najpierw podac jako visa electron, a
    jak nie przyjmie to jako zwykla visa. Powinien sie wypowiedziec ktos kto
    z niej korzysta kupujac bilety.
    Mozesz sprobowac rowniez zaplacic zwykla debetowka mBanku, uaktywniwszy
    jej opcje internetowe.

    Najlepsze kursy to ma Polbank, ale brak podgladu no i jesli nie kupujesz
    w realu, to nie wyrobisz limitu ilosciowego na zwolnienie z oplat.

    Aliora nie znam.

    e-karty dosyc czesto sa odrzucane - nie wszystkie sklepy int. itp je
    akceptuja.

  • 3. Data: 2009-05-03 09:39:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 3 Maj, 10:41, "Darek" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > a chcę tylko płacić w internecie.
    >
    > Czy taka e-karta z mBanku byłaby OK?
    >
    > Mam konta w Aliorze, mBanku i Polbanku, jest w którymś

    Alior ma karte lotnicza nie pamietam szczegolow ale dla kogos kto lata
    to moze to?

  • 4. Data: 2009-05-03 09:46:16
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

    > Alior ma karte lotnicza nie pamietam szczegolow ale dla kogos kto lata
    > to moze to?

    Ta "lotniczosc" to tylko cashback na bilety lotnicze.

    Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
    Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/
    eKartą też nie.

    pozdrówka
    Darek

  • 5. Data: 2009-05-03 09:58:33
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Darek <g...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
    > Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/
    > eKartą też nie.

    Nie musi być kredytowa. Debetowa VE do konta w Polbanku też przechodzi w
    Lufthansie, płaciłem w zeszłym tygodniu i przeszło bez problemu.

    --
    Sinus

  • 6. Data: 2009-05-03 10:08:42
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > Niestety dowiedziałem się, że to musi być klasyczna karta kredytowa.
    > Nawet jak debetową się zapłaci to nie może być :/

    Ke ? To że napisali że kredytową nie oznacza ze to naprawdę mieli na myśli ,
    Być może chodziło im o wypukłą/ tłoczoną kartę . Takie debetówki też
    istnieją .

    pozd
    as

  • 7. Data: 2009-05-03 10:34:01
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

    > Ke ? To że napisali że kredytową nie oznacza ze to naprawdę mieli na myśli ,
    > Być może chodziło im o wypukłą/ tłoczoną  kartę . Takie debetówki też
    > istnieją .

    Sam nie wiem.

    Pytanie: "Czy jako karta identyfikująca, którą trzeba mieć na lotnisku może być
    karta debetowa?"

    Lufthansa: "Nie, koniecznie kredytowa"

    Darek

  • 8. Data: 2009-05-03 10:36:27
    Od: "Darek" <g...@p...onet.pl>

    > Nie musi być kredytowa. Debetowa VE do konta w Polbanku też przechodzi w
    > Lufthansie, płaciłem w zeszłym tygodniu i przeszło bez problemu.

    Że płacenie przechodzi to nie wątpie.

    Ale jest taka klauzula, że z e-ticketem trzeba
    mieć kartę kredytową (nie debetową), aby
    dostać kartę pokładową (dość rzadko sprawdzane, ale jednak).

  • 9. Data: 2009-05-03 11:05:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Darek pisze:
    > Lufthansa: "Nie, koniecznie kredytowa"

    A skąd Lufthansa wie, że dana karta jest kredytowa ? Przynieś debetową
    VISA Classic Multibanku (wypukła karta debetowa) i ciekaw jestem w jaki
    sposób ktoś stwierdzi, że to nie jest debetówka :)

    --
    Mithos

  • 10. Data: 2009-05-03 11:23:01
    Od: "Piotrek" <g...@p...onet.pl>

    > A skąd Lufthansa wie, że dana karta jest kredytowa ? Przynieś debetową
    > VISA Classic Multibanku (wypukła karta debetowa) i ciekaw jestem w jaki
    > sposób ktoś stwierdzi, że to nie jest debetówka :)

    No myślę, że to po prostu kwestia tej "wypukłości".
    A co Wy byście zrobili na moim miejscu?

    Piotrek