  • 1. Data: 2002-12-26 00:06:03
    Temat: Karta kredytowa
    Od: "karwacek" <k...@w...pl>

    Czy oddajac znaleziona karte kredytowa bank (kredyt bank), moze podac numer
    konta wlasciciela karty w celu uregulowania platnosci. Karta zostala uzyta
    przez przypadek. I czy przyznajac sie do uzycia karty podczas jej zwrotu (
    zglaszajac chec uregulowania wyplaty - bardzo niewielkiej) bank moze
    wyciagnac jakies konsekwencje ( sprawa o mienie)?

  • 2. Data: 2002-12-26 11:07:11
    Temat: Re: Karta kredytowa
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    karwacek <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > zglaszajac chec uregulowania wyplaty - bardzo niewielkiej) bank moze
    > wyciagnac jakies konsekwencje ( sprawa o mienie)?

    Bank nie, natomiast osoba której pieniądze wydałeś będzie domagać się
    ich zwrotu.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-12-26 13:02:00
    Od: "Kazimierz" <k...@a...net>

    Użytkownik "karwacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy oddajac znaleziona karte kredytowa bank (kredyt bank), moze podac
    numer
    > konta wlasciciela karty w celu uregulowania platnosci. Karta zostala uzyta
    > przez przypadek.

    Jak mozna uzyc nie swojej karty przez przypadek? Jakos nie potrafie sobie
    tego wyobrazic.

    --

    Kazimierz
    GG 1213856

  • 4. Data: 2002-12-26 13:33:21
    Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk>

    Kazimierz wrote:
    > Użytkownik "karwacek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak mozna uzyc nie swojej karty przez przypadek? Jakos nie potrafie
    > sobie tego wyobrazic.

    Stał właśnie w kolejce do kasy, jak zauważył zgubioną kartę. Podniósł
    i miał własnie krzyknąć: "hej! czyja to karta?", kiedy się poślizgnął.
    Karta trafiła w szczelinę terminala. No a nasz bohater, żeby nie
    upaść oparł się ręką o klawiaturę tak, że przypadkowo wstukała się
    kwota, a zaraz potem akceptacja transakcji. ;-)

    /prawda, że proste?/

    --
    Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
    k...@b...tk otwarte okna"

  • 5. Data: 2002-12-26 14:15:24
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <_...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Bank nie, natomiast osoba której pieniądze wydałeś będzie domagać się
    > ich zwrotu.

    Hehe... nudno dzis na liscie, wiec chyba moge sobie pozwolic na mala
    prowokacje ;).

    Ustawa kodeks Cywilny

    Art.183.
    1. Kto znalazł rzecz zgubioną, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym osobę
    uprawnioną do odbioru rzeczy. Jeżeli znalazca nie wie, kto jest uprawniony
    do odbioru rzeczy, albo jeżeli nie zna miejsca zamieszkania osoby
    uprawnionej, powinien niezwłocznie zawiadomić o znalezieniu właściwy organ
    państwowy.
    2.Przepisy o rzeczach znalezionych stosuje się odpowiednio do rzeczy
    porzuconych bez zamiaru wyzbycia się własności, jak również do zwierząt,
    które zabłąkały się lub uciekły.

    Art.184.
    1. Pieniądze, papiery wartościowe, kosztowności oraz rzeczy mające wartość
    naukową lub artystyczną znalazca powinien oddać niezwłocznie na przechowanie
    właściwemu organowi państwowemu, inne zaś rzeczy znalezione - tylko na
    żądanie tego organu.
    2. Jeżeli znalazca przechowuje rzecz u siebie , stosuje się odpowiednio
    przepisy o nieodpłatnym przechowaniu.

    Art. 186.
    Znalazca, który uczynił zadość swoim obowiązkom, może żądać znaleźnego w
    wysokości jednej dziesiątej wartości rzeczy, jeżeli zgłosił swe roszczenie
    najpóźniej w chwili wydania rzeczy osobie uprawnionej do odbioru.

    Hm... tylko jak wyliczyc 1/10 wartosci karty [zwlaszcza chrge lub
    kredytowej] ;). Jak to jest 1/10 limitu to ja chce znalezc DC, 1500PLN pewne
    ;).

    Maciej

    PS Czyzby post rozpoczynajacy watek mial nam objawic kolejny bank wydajacy
    KK? AFAIR KB odgrazalo sie, ze juz w wakacje wypusci karte kredytowa
    [Mastercard Electronic?]. Ale znajac KB beda sie odgrazac jeszcze ze 2 lata
    zanim do tego dojdzie ;).

  • 6. Data: 2002-12-26 15:12:56
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Kazimierz" <k...@a...net> wrote in

    /ciach.../

    > Jak mozna uzyc nie swojej karty przez przypadek? Jakos nie potrafie
    > sobie tego wyobrazic.

    Jak dla mnie, to tez niepojete ! Na miejscu naszego bohatera wyslalbym karte listem
    zwyklym do banku i tyle.

    Wojtek

  • 7. Data: 2002-12-26 17:27:35
    Od: "Kruszak.i" <k...@w...pl>

    A czy karta kredytowa jest rzeczą w rozumieniu KC??

  • 8. Data: 2002-12-26 17:36:48
    Od: "Kruszak.i" <k...@w...pl>

    A tak zapodaje kodeks karny:
    (szczególną uwag zwracam na paragraf 5)

    Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,

    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje cudzy
    program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    § 4. Jeżeli kradzież popełniono na szkodę osoby najbliższej, ściganie
    następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    § 5. Przepisy § 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do kradzieży energii lub
    karty uprawniającej do podjęcia pieniędzy z automatu bankowego

  • 9. Data: 2002-12-26 17:53:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Kruszak.i" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A czy karta kredytowa jest rzeczą w rozumieniu KC??

    To KC ma jakiesz szczegolne 'rozumienie' co jest rzecza, a co nie? ;) Coz,
    karta nijak mi nie pasuje do osoby [nawet ubezwlasnowolnionej] ;). Wiec moze
    jednak to rzecz...

    Przy okazji jeszcze uzupelnienie ;)

    Art. 188.
    Przepisów artykułów poprzedzających nie stosuje się w razie znalezienia
    rzeczy w budynku publicznym albo w innym budynku lub pomieszczeniu otwartym
    dla publiczności ani w razie znalezienia rzeczy w wagonie kolejowym, na
    statku lub innym środku transportu publicznego. Znalazca obowiązany jest w
    tych wypadkach oddać rzecz zarządcy budynku lub pomieszczenia albo
    właściwemu zarządcy środków transportu publicznego, a ten postąpi z rzeczą
    zgodnie z właściwymi przepisami.

    Maciej

  • 10. Data: 2002-12-26 18:02:41
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > A tak zapodaje kodeks karny:
    > (szczególną uwag zwracam na paragraf 5)
    >
    > Art. 278. § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    [...]
    > § 5. Przepisy § 1, 3 i 4 stosuje się odpowiednio do kradzieży energii lub
    > karty uprawniającej do podjęcia pieniędzy z automatu bankowego

    Nie sadzisz, ze miedzy znalezieniem, a kradzieza jest delikatna roznica? KK
    mowi, ze to sie dzieje gdy zabieram i nie chce oddac, zapisy KC odnosza sie
    do sytuacji kiedy znajduje i chce zwrocic osobie ktora zgubila swoja
    wlasnosc. Znajduje portfel w srodku karta, ide z nim do banku i prosze o 10%
    znaleznego... Pytanie, ile dostane ;).

    Maciej