  • 1. Data: 2002-12-24 23:21:15
    Temat: Dane odbiorcy przelewu.
    Od: "deMiKor" <d...@w...pl>

    Czy polskim prawem obowiązkowe jest umieszczanie danych odbiorcy
    przelewu/wpłaty na konto czy też można tego dokonać posiadając tylko numer
    konta? Jak zachować powinni się kasjerzy podczas wpłat w kasach?

    Naszła mnie pewna refleksja oglądając kolejną prośbę o wsparcie z prasy,
    gdzie zwykle nie ma danych odbiorcy pieniędzy przy numerze konta, jedynie
    lakoniczne informacje typu "na protezę dla Zdzisia".
    Z własnych doświadczeń wiem, że banki niekiedy cofają przelewy, gdy dane
    właściciela rachunku nie zgadzają się z danymi zadeklarowanymi w przelewie.
    Czy mają taki obowiązek, czy tylko prawo?

    pzdr
    THX