  • 1. Data: 2002-12-24 14:04:51
    Temat: Jaki fundusz - konkretne wymagania
    Od: s...@p...onet.pl

    Od jakiegoś czasu interesuję się TFI ponieważ chciałbym ulokować gdzieś kilka
    tys. Przeglądałem grupę, bankier.pl, expander.pl i tfi.hoga.pl

    Moje wymagania:
    - kwota ok. 5000 PLN z możliwością dokupowania co miesiąc JU za ok. 1000 PLN
    - ryzyko średnie w tendencją do podwyższonego w przyszłości (jeśli sytuacja w
    kraju będzie się poprawiała)
    - chętnie bez (dużych) opłat przy kupowaniu jednostek (w ING FUNDUSZ
    INWESTYCYJNY ZRÓWNOWAŻONY dla 4000 prowzja wyniesie 140 zł)
    - zarządzanie przez internet

    Wiele osób poleca GTFI OS, tyle że największy zysk osiągnęli oni na tym, że
    posiadali obligacje o stałym oprocentowaniu, a inflacja spadała. Zastanawiam
    się nad GTFI (ale obawiam się że nie osiągną takiego zysku jak ostatnio,
    obligacje nie będą już tak wysoko oprocentowane), oraz nad ING (chociaż
    niewiele osób o nim pisze), a osiągnął nawet niezłe wyniki.

    Co jest lepsze?

  • 2. Data: 2002-12-24 14:25:09
    Temat: Re: Jaki fundusz - konkretne wymagania
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl>
> [...]
    > obligacje nie będą już tak wysoko oprocentowane), oraz nad ING (chociaż
    > niewiele osób o nim pisze), a osiągnął nawet niezłe wyniki.

    ING obligacji podniósł jakiś czas temu prowizje. Przy 5.000 prowizja wynosi
    1,50% http://www.ing.pl/u235/navi/26216/
    Jeżeli zobaczysz przebieg notowań to widać, że zmienia się prawie jak GTFI
    OS. Wnioskuję z tego że mają bardzo podobny portfel. Tylko zysk jest trochę
    mniejszy.
    ING w tej chwili nie ma zarządzania przez inet - tylko telefon. W efund.pl
    pisze że przez sieć będzie "wkrótce". Nie wiadomo co to znaczy.

    Bogdan