  • 1. Data: 2003-06-05 17:55:04
    Temat: Karta chipowa
    Od: m...@p...onet.pl

    Banki zaczynają coraz śmielej wydawać karty chipowe (np. Kredyt Bank jako
    standart dla KK).
    A jakie dodatkowe możliwości daje nam ten chip? Co mogę jeszcze zrobić z taką
    kartą w POSie? Saldo i historia operacji mi wyskoczy? Mogę dzięki niej dzwonić z
    budki telefonicznej?
    Tak się pytam - czy klienci dostają dodatkowe funkcje niedostępne dla kart
    magnetycznych?

  • 2. Data: 2003-06-06 07:45:11
    Temat: Re: Karta chipowa
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > A jakie dodatkowe możliwości daje nam ten chip? Co mogę jeszcze zrobić z
    taką

    np w takim monaco czy francji nie patrza na ciebie jakbys z kosmosu spadl ze
    musisz sie na slipie podpisywac:-)

    ania
    www.aem.pl
    Krakuf
    osiolek F650 CS
    143 kucyki pod czerwona sukienka

  • 3. Data: 2003-06-06 08:01:41
    Od: Gamzo <g...@i...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > budki telefonicznej?
    > Tak się pytam - czy klienci dostają dodatkowe funkcje niedostępne dla kart

    To zależy od tego jak jest oprogramowany POS. Np w przypadku rzeczonego
    KredytBanku saldo wyskoczy, ale tylko w POSach stojących w okienkach
    KBanku.

    No i jeśli POS jest porządnie oprogramowany, to będzie wymuszał
    przeprowadzenie transakcji 'chipowej' ( a więc bezpieczniejszej )
    zamiast z paska magnetycznego.

    Łukasz

  • 4. Data: 2003-06-09 11:47:36
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl>

    ania wrote:

    > taką
    >
    > np w takim monaco czy francji nie patrza na ciebie jakbys z kosmosu spadl ze
    > musisz sie na slipie podpisywac:-)

    A czy chip w kartach polskich i w ogóle jakichkolwiek niefrancuskich
    jest kompatybilny z chipem w ichnich kartach. Przecież oni emituja karty
    czipowe od dobrych kilkunastu lat, a więc mogli wprowdzić jaiś własny
    format zapisu danych niezgodny z obecnie stosowanymi przez Visę czy MC.

    Przemek

  • 5. Data: 2003-06-10 07:05:57
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    gamzo> No i jeśli POS jest porządnie oprogramowany, to będzie wymuszał
    gamzo> przeprowadzenie transakcji 'chipowej' ( a więc bezpieczniejszej ) zamiast
    gamzo> paska magnetycznego.

    Ba! A żebyś wiedział jak trudno jest (jak się okazuje) prawidłowo fall-back
    oprogramować dla kart chipowych ...

    --

    --w

  • 6. Data: 2003-06-10 08:04:51
    Od: Gamzo <g...@i...pl>

    Wojtek Piecek wrote:

    > gamzo> No i jeśli POS jest porządnie oprogramowany, to będzie wymuszał
    > gamzo> przeprowadzenie transakcji 'chipowej' ( a więc bezpieczniejszej )
    zamiast z
    > gamzo> paska magnetycznego.
    >
    > Ba! A żebyś wiedział jak trudno jest (jak się okazuje) prawidłowo fall-back
    > oprogramować dla kart chipowych ...

    Hmmmm. Jak karta jest chipowo-magnetyczna to na pasku jest ZTCW znacznik
    który mówi "mam jeszcze chipa". I wtedy przy odczycie paska dokładam
    jedno 'if' które albo przepuszcza dalej albo wyrzuca na wyświetlacz
    komunikat typu "Prosze przeprowadzić transakcję za pomocą chipa".

    Dobrze mówię?

    Łukasz

  • 7. Data: 2003-06-10 09:28:25
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On 10 Jun 2003 09:05:57 +0200, Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Ba! A żebyś wiedział jak trudno jest (jak się okazuje) prawidłowo fall-back
    >oprogramować dla kart chipowych ...

    a co to takiego "fall-back"?
    --
    Jarek Andrzejewski

    Co to znaczy: "niemożliwa anulacja zleceń stałych należności". MBank nie wie...

  • 8. Data: 2003-06-11 12:23:12
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    gamzo> Hmmmm. Jak karta jest chipowo-magnetyczna to na pasku jest ZTCW znacznik
    gamzo> który mówi "mam jeszcze chipa". I wtedy przy odczycie paska dokładam jedno
    gamzo> 'if' które albo przepuszcza dalej albo wyrzuca na wyświetlacz komunikat
    typu
    gamzo> "Prosze przeprowadzić transakcję za pomocą chipa".

    gamzo> Dobrze mówię?

    <mode kabaret starszych panow> Teoretycznie </mode> - tak. ;-)

    W praktyce:

    . na imię temu znacznikowi service code
    . sa dwa typy sc które za to odpowiadają
    . procedura nie jest tak trywialna, bo musi przewidzieć próbę oszukiwania
    chipa.

    No i sztuka polega na tym żeby pos wiedział ile razy kombinacja
    pasek->chip->pasek miala miejsce - dopuszczalna jest tylko pewna kombinacja,
    wcale nie taka dziwaczna. Przy każdej innej pos powinien zabronic transakcji
    tą kartą. POS, nie akłajer.

    No i sie okazuje ze sporo producentów posow ma problemy z liczeniem
    kolejnosci przeciagnieć/'wsunięć' ;-)

    --

    --w