    From: <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Date: Thu, 27 Dec 2007 19:35:01 +0100

    wiadomości news:mv87n3l7r8maa37r1u5uio82kj7ll68qp7@4ax.com...

    > O, kolejny który łyknął marketingowe bajędy o bezpieczeństwie PIN-u.
    >
    > Masz PIN - złodziej podpatruje PIN i kradnie Ci kartę. Efekt - nie
    > masz kasy.
    >
    > Masz podpis - złodziej kradnie Ci kartę. Efekt - masz swoją kase z
    > powrotem z wyjątkiem małej kwoty (zależnej od banku).

    no to tylko tak Ci się wydaje .czy Ty kiedyś udowodniałeś ,że to nie twój
    podpis ? Moje rozumowanie jest takie: złodziej nie zna pinu pieniędzy nie
    ruszy ,Złodziej ma kartę z podpisem ,podrabia i bierze a ja muszę udadniać
    ,że nie brałem .
    Dodam,że pani nawet nie spojrzała na drugą srtonę katy ,dała kwitki do
    podpisu i wydała towar, po prostu bardzo mnie zdziwiło ,że pani w poważnym
    sklepie / nie żaden spuermaket/ w żaden sposób nie starała się zweryfikować
    tego czy to ja jestem właścicielem tej karty, tym bardziej ,że nie był to
    kosz zakupów tylko jeden drogi przedmiot. Ponaddto na karcie jest "
    paseczek" na umieszczenie podpisu i porównywanie go z podpisem na kwitku nie
    wydaje się zbyt pewnym sposobem identyfikacji.Poprostu mam wątpliwości.
    akohoro