    From: "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Karta Auchan Visa
    Date: Sat, 25 Mar 2006 15:26:14 +0100

    > Wiec jesli konta byly by darmowe, bank zarobil by wiecej...
    Pod warunkiem, że osad byłby wystarczająco duży. Polacy są biedni i osad
    jest żaden. Zatem bez opłaty za konto, ani rusz.

    > To zaden argument, ludzie w UK maja po kilka kont zaloznych w kilku
    > bankach... wkoncu sa darmowe, wiec w czym to przeszkadza - i mieszaja
    > miedzy kontami. Tez malo komu sie tu chce lazic do banku i bierze pierwszy
    > lepszy, najlepiej po drodze blisko mieszkania i jeszcze conajmniej jeden
    > blisko pracy:)
    Tu moim zdaniem się mylisz. Mieszkałem kilka lat w Wielkiej Brytanii, mam
    tam wielu znajomych. Niezwykle rzadkie jest, aby ktoś posiadał więcej niż
    jedno konto. Ludzie tam nie mają ochoty i czasu na mieszanie między kontami.
    Przelew idzie np. 3 dni. Do tego brytyjczycy budują swoją wiarygodność
    finansową w długich relacjach z bankiem.

    > No ale to jest chyba interes banku, by korzystac z jego uslug czyli
    > lokowac pieniadze na koncie i robienie przelewu z konta na konto jest na
    > pewno korzystniejsze dla banku niz jak klient wyciagnie gotowke i wplaci w
    > innym banku... Poza tym ile to kosztuje, czy naprawde minimalna kwota musi
    > byc 5 zl czy iles tam? I nadal nie rozumiem dlaczego w Polsce wszystko
    > jest kosztogenne a w UK to jest za darmo, mimo, iz ponoc UK to taki
    > liberalny kraj...
    Wszędzie jest kosztogenne i to bardziej niż u nas. Prawdę mówiąc nie wiem
    skąd masz wyobrażenie, że tam jest wszystko za darmo. Poza wybranymi
    produktami najbardziej agresywnym bankami, tak naprawdę nic nie jest za
    darmo.

    > Jak by w Polsce konta byly gratis tez by bylo 100%! Na kredycie
    > hipotecznym... moze ale to tez sprawa oprocentowania i kosztu kredytu i
    > tez jest ono mniejsze niz w Polsce...
    Przepraszam, ale teraz to nie wiesz co mówisz. Idź sprawdź ile naprawdę
    kosztuje kredyt hipoteczny. Tak się składa, że mam konto w Wielkiej Brytani,
    w jednym z agresywniejszych banków. Ostatnio przysłali mi ofertę kredytu
    hipotecznego. Marża banku jest ponad 2pp. U nas możesz znaleźć nawet poniżej
    1pp.
    Co do tych 100% to nie zgadzam się. Dla części społeczeństwa konto jest
    niepotrzebne. Do tego po co bankowi ktoś kogo nie stać na parę złotych
    opłaty miesięcznej, dostaje kilkaset PLN zasiłku i nie ma czym wygenerować
    ruchu, czy zapewnić osadu, aby bank pokrył koszty tego rachunku.

    > Moja teoria jest taka, ze banki w Polsce (ok 80% to nie Polskie banki a
    > jedynie filie zagranicznych) maja polskich preziow ktorzy chcac wykazac
    > sie przed wlascicielem zachodniem robia co moga by banki mialy zyski jak
    > najwieksze, bo nie widze innego wytlumaczenia dlaczego w krajach bogatych
    > to sa usluugi gratis a w kraju tak biednym potwornie drogie.
    To jest juz demagogia komunistyczna. Podstawowym celem przedsiębiorstwa są
    jak największe zyski. Darmowość wybranych usług w wybranych bankach
    bynajmniej nie wynika z dobrego serca zarządu. Wynika z chęci zdobycia rynku
    i/lub przyciągnięcia klientów, którzy dadzą zarobić gdzie indziej.