  • 1. Data: 2013-03-10 14:05:25
    Temat: Kant w kantorze w Aliorze
    Od: ToMi <k...@b...pl>

    Ostatnio miałem nieprzyjemną przygodę z kantorem Alior Banku. Jako że co
    miesiąc muszę wymienić franki to postanowiłem zdefiniować zlecenie stałe w
    jednym z internetowych kantorów walutowych. Wybór padł na internetowy
    kantor Alior Bank, gdyż zawsze miał niskie spready. No i niestety się
    przejechałem. Nie wiadomo z jakich przyczyn w weekend 9 lutego tego roku
    coś im od...o i nagle spread z 2groszowego stał się 12groszowy :-].
    Bardzo ładnie to widać na stronie https://kantor.aliorbank.pl/forex gdy
    jako walutę ustawimy franki i damy widok 3 miesiące.

    Myślałem, że to pojedynczy błąd, ale że sytuacja trochę na mniejszą skalę,
    ale też w ten weekend się powtórzyła to uważam, że warto przestrzec
    wszystkich tych, co zaufali i robią z automatu wymianę waluty w tym
    kantorze.

    Swoją drogą co polecacie pewnego, co ma stale w miarę niskie spready i
    bezpłatne przelewy. Osobiście myślałem o Cinkciarz.pl, niepokoi mnie trochę
    że jest to Sp. z o.o. ale może są to bezpodstawne obawy.

    Pozdrawiam
    ToMi

  • 2. Data: 2013-03-10 14:39:22
    Temat: Re: Kant w kantorze w Aliorze
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "ToMi" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trochę
    > że jest to Sp. z o.o. ale może są to bezpodstawne obawy.

    A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex
    jest nieczynny? To jest nic dziwnego bo bank się zabezpiecza w ten sposób
    przed stratami gdy niekrzystnie otworzy się rynek w poniedzialek. Niestety
    ale to jest nauczka żeby franki kupowac wtedy kiedy dziala rynek polski

  • 3. Data: 2013-03-10 16:44:05
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex jest
    > nieczynny?

    Widzę, że 9-10.02 to jest wyjątkowe "rozszerzenie" spreadu. Nie co weekendowe.

    Przy okazji kursów walut w kantorze.
    Przepytałem infolinię i pracownika oddziału w związku z przeliczaniem walut przy
    korzystaniu z kart kantorowych. Oboje zgodnie powiedzieli, że jeżeli mam na
    przykład kartę w EUR, a dokonuje transakcji w innej walucie, to kurs po jakim
    jest to przeliczane jest kursem walut mastercarda, który jest całkiem niezły.
    Sprawdziłem "organoleptycznie". To co mówią w Aliorze to nieprawda. Różnica w
    kursie wynosi około 5%, więc takie operacje raczej się nie opłacają.
    Prawdopodobnie do przeliczenia walut używany jest kurs walut banku Alior.
    Czyli nie opłaca się płacić kartą podpięta do rachunku w USD w innej walucie,
    choćby złotówkach. Lepiej te USD sprzedać w Kantorze i wybrać złotówki. Będzie
    znacznie lepszy kurs.

    MichalL

  • 4. Data: 2013-03-10 19:08:48
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czyli nie opłaca się płacić kartą podpięta do rachunku w USD w innej
    > walucie, choćby złotówkach. Lepiej te USD sprzedać w Kantorze i wybrać

    Przed użyciem kart warto samemu spojrzeć do regulaminu kart. W tym przypadku
    punkt 8.4:
    https://static.kantor.aliorbank.pl/repo/attachment/2
    0121024_regulamin_kart_platniczych.pdf
    Wynika z niego jasno, że zakupy w euro opłaca się robić kartą w EURO, zakupy
    w funtach kartą w GBP, zaś w dolarach i pozostałych walutach kartą w USD.
    Infolinia podała błędną informację. Transakcje w innych walutach najpierw są
    przeliczane na USD wg kursu MasterCard, a następnie (jeśli karta nie była w
    USD) przeliczane są przez bank na PLN i z PLN na walutę karty po kursie
    banku. Pewnie stąd zakup kartą w EUR dał to 5% różnicy.

  • 5. Data: 2013-03-10 23:05:56
    Od: "Najstarszy.Syn.Ksiedza.Proboszcza" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl> napisał w
    wiadomości news:513c8d0e$0$1261$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > ale to jest nauczka żeby franki kupowac wtedy kiedy dziala rynek polski

    Potwierdzam, najlepsze kursy są w dni robocze pomiędzy 9:00 a 16:00 czasem
    17:00.

    I to nie tylko w Aliorze....

    W.

  • 6. Data: 2013-03-10 23:43:09
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 23:05:56 +0100, Najstarszy.Syn.Ksiedza.Proboszcza
    napisał(a):

    > I to nie tylko w Aliorze....

    Walutomat działa na innej zasadzie i nie ma takich zaskakujących

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suche
    dniow13.php

  • 7. Data: 2013-03-11 10:16:18
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Widzę, że 9-10.02 to jest wyjątkowe "rozszerzenie" spreadu. Nie co
    > weekendowe.

    Miales na mysli "Nieco weekendowe." czy "Nie coweekendowe."?
    :P

  • 8. Data: 2013-03-11 20:48:52
    Od: ToMi <k...@b...pl>

    Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:39:22 +0100, Przemek napisał(a):

    > A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex
    > jest nieczynny?

    Ok rozszerzać się mogą ale w porównaniu do konkurencji to tego 9tego lutego
    to nie było delikatne rozszerzenie tylko jakiś masakryczny rozjazd.

    Dlatego ponawiam pytanie jakie możecie polecić kantory internetowe w miarę
    tanie, nie robiące takich jazd i najlepiej nie Sp. z o.o.

  • 9. Data: 2013-03-12 07:06:45
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    > Dlatego ponawiam pytanie jakie możecie polecić kantory internetowe w miarę
    > tanie, nie robiące takich jazd i najlepiej nie Sp. z o.o.

    moze byc np. walutomat aczkolwiek to chyba sp. zoo. mi to nie przeszkadza
    jesli widze, ze dziennie obracaja 1.5 mil Euro...

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 10. Data: 2013-03-12 18:23:10
    Od: ToMi <k...@b...pl>

    Dnia Tue, 12 Mar 2013 07:06:45 +0100, wromek napisał(a):

    > moze byc np. walutomat aczkolwiek to chyba sp. zoo. mi to nie przeszkadza
    > jesli widze, ze dziennie obracaja 1.5 mil Euro...

    Hmm może nie dziennie ale dużymi sumami obracał też Amber Gold...