    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 14 Feb 2019 05:46:47 -0800 (PST)
    <q3vpe2$31i$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <q40s5d$330$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <q423c0$9hc$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: KK z pakietem asistance ?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 13 lutego 2019 22:48:49 UTC+1 użytkownik Waldek napisał:

    > Konto jeszcze mam, bo wyjadałem przez pół roku wiśnie (6x50) i jeszcze
    > ostało się, ale do końca lutego Krokodyl mnie ponownie zaprasza na
    > wyżerkę, więc poświęcę to albo inne do przeniesienia.
    > Krokodyla pożegnałem bo miałem tam platyne i trzeba było co miesiąc 10k
    > machnąć - na dłuższą metę męczące;)

    Santander jest bardzo dobrym "dawcą kont", kjc można sobie wyklikać - a główne mam
    wciąż to przeniesione z db.
    Więc już drugi raz przenoszę konto z santander do krokodyla ;>

    A to Twoje pierwsze zmartwychwstanie w krokodylu będzie?
    W ogóle sprawdziłeś, czy zamknęli konto w wyniku sprzeciwu?
    Bo zapewne ST i apkę wciąż masz aktywne, tak jak ja - a mi konta w terminie nie
    zamknęli, dopiero po interwencji - teraz bujają się z reklamacją i żądaniem 1000zł
    odszkodowania, pierwszy raz udali głupa, poszła już reklamacja do odpowiedzi, nie
    odpuszczę im tego.
    Więc lepiej sprawdź, czy nie masz blokad na opłaty ;>

    A, i jak pierwszy raz się tam odradzasz, to możesz się na taki sam błąd natknąć jak
    ja - na nic było dwukrotne wysyłanie do mnie kuriera (bo pierwszy nie miał
    pełnomocnictwa - dokładnie taka sama historia była za pierwszym razem - był teraz w
    pulsie biznesu wywiad z expatem-prezesem krokodyla i już się nie dziwię, że tak to
    działa - rugbysta, a w banku średnia wieku to 34 lata, "lubią pracować z tabletami na
    kolanach w kawiarni"), na nic to, że drugi był tak miły i przyjechał do mnie do domu
    zamiast do roboty, bo byłem chory - i tak musiałem iść do oddziału, żeby poprawić
    "critical error" - a poprawić dało się tylko kasując poprzedni wniosek i zakładając
    nowy.

    Aha, jakbyś składał przez net to koniecznie powiedz, gdy zadzwonią, że chcesz wziąć
    udział w promo, inaczej nie zapiszą. Ale najlepiej idź od razu do oddziału, będzie
    szybciej.

    Teraz nie warto brać już VIP, do "zwykłego" dają fajne ubezpieczenie bezpłatne na pół
    roku. Jedyna wada, że oprócz ping-ponga 1k (ale nie 10k) trzeba raz w miesiącu
    zapłacić kartą lub blikiem.

    > Nigdzie nie znalazłem takiego info. Ale w Milku może też wezmę - o ile
    > da się załapać na jakieś kolejne promo - bo to ostatnie na KK szybko
    > "wyszło"

    Poszło w dwa dni - przynajmniej te 2000 wniosków, które dają jeszcze szansę na 200zł
    premii, ale dalej można mieć bezpłatną na rok za 1 płatność miesięcznie.
    A niestety to 200zł uniemożliwia wzięcie platyny - z jakichś tajemniczych powodów
    uniemożliwili wnioskowanie o platynę przez net - a wniosek przez net jest jednym z
    warunków premii.
    Więc mam golda z niepotrzebnym "platynowym" limitem - mógłbym go wymienić od ręki na
    platynę, ale wypadłbym z promo - i to nie tylko z 200zł, ale i z tej rocznej
    darmowości za 1 pyk.
    Ale lubię dział retencji w milku - obecnie wyjadam 360zł moneybacku za konto, za
    które dostałem już 200zł - więc zobaczymy, co w czerwcu zaproponują ;>

    Myślę, że zaraz zrobią kolejną edycję tej promo - bo bezpłatność za 1 pyk/mc już była
    w zeszłym roku, ale dobrze czułem, że warto poczekać, bo zaczną płacić. 200zł za
    konto już ponad pół roku wznawiają, więc pewnie i za KK będzie - tylko trzeba być
    czujnym, bo amatorów sporo ;>

    > Dopytałem gostka co mi karte gotował - i wynika z tego, że te waluty
    > które Santi ma w swojej tabeli - ida po kursie sprzedaży z tabeli, zaś
    > te których nie ma np. Kuny - lecą po kursie MC na Euro i Euro -> PLN po
    > "super" kursie Santiego :D - no chyba że sam nie wiedział jak to się
    > kreci i mi nabujał :/

    Nie nabujał, sposób przeliczania w santa to jest majstersztyk, szczęka mi opadła jak
    to znalazłem w regulaminie.
    Choć sprowadza się to w sumie do tego, że waluty z tabeli kroją po swoim kursie, a
    dla tych spoza tabeli dochodzi jeszcze kurs mc - ale kurs mc to jest 0,2% w
    porównaniu z 3-3,5% kursu banku.
    No i jeszcze karty inne niż mc world dodatkowo doliczają 2% marży.

    > Póki co, dalej moja najkorzystniejsza opcja to Visa debetowa z EuroBanku
    > - również do wypłat z lokalnych bankomatów. Jest nawet ciutek lepsiejsza
    > od Revolwera - testowane ostatnio w Lwowie.

    Do płacenia najlepsza jest obecnie przeliczeniowo (bo można się na inne wady nadziać)
    kredytowa visa (ale tylko visa, mc idzie via euro po kursie banku) z getoutu -
    debetowa chyba też do płacenia, ale gwarancji nie dam, nie wiem też, jak z
    bankomatami zagranicznymi ma.
    Rządzi też debetówka z żubra - dla euro tylko kurs mc, dla innych podwójny kurs mc (a
    podwójny kurs mc to akurat tyle, co kurs visy przy przeliczaniu na złotówki) - bo
    mają jakąś taką przedziwną zasadę, że najpierw mc przelicza na euro po kursie mc, a
    potem bank przeliczna na złotówki - ale też po kursie mc! Konto bezpłatne przy 500zł
    wpływu i 1 pyknięciu/mc. I jeszcze 100zł można dostać (a mi dali dwa razy ;)