  • 1. Data: 2013-06-29 20:50:22
    Temat: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Od: Marvin <n...@s...com>

    Mam kartę Polbank ERA (jeszcze na podpis!), ale to mastercard. Ponieważ
    akurat wybieram się po wakacjach do USA, więc może czas wystąpić o coś
    zoptymalizowanego pod zakupy tamtejsze. Bez dodatkowych 3% i najlepiej
    na podpis :)

    Czym się zainteresować?

    Marvin

  • 2. Data: 2013-06-29 21:28:12
    Temat: Re: KK z dobrymi przelicznikami na zakupy w USA
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sat, 29 Jun 2013 20:50:22 +0200, Marvin <n...@s...com> wrote:

> [...]
    >akurat wybieram się po wakacjach do USA, więc może czas wystąpić o coś
    >zoptymalizowanego pod zakupy tamtejsze. Bez dodatkowych 3% i najlepiej

    A kto bierze te 3%?.. .I co to znaczy "na podpis"?...

    A.L.

  • 3. Data: 2013-06-30 11:06:42
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-06-29 21:28, A.L. pisze:

    > A kto bierze te 3%?.. .I co to znaczy "na podpis"?...

    Te 3 i więcej procent bierze bank, który często zakupy w
    dolarach/funtach najpierw przelicza sobie na euro, a potem
    na złotówki po niezbyt korzystnych kursach.
    Na podpis = bez chipa, ale takich to już chyba nigdzie
    w .pl nie wydają.

    T.

  • 4. Data: 2013-06-30 11:39:22
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

> [...]
    > na złotówki po niezbyt korzystnych kursach.
    > Na podpis = bez chipa, ale takich to już chyba nigdzie

    Wydają. VE z Inteligo, którą niestety musiałem zastrzec z racji
    otrzymania wisienek i likwidacji konta, była bez chipa.
    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2013-06-30 12:08:12
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marvin" <n...@s...com> napisał w wiadomości
[...]

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty/kont
    o/classic_walutowa
    z rachunkiem a vista walutowym w usd /karta też powinna być rozliczana w usd
    , bo jest jeszcze wersja w eur/
    a podpisywanie raczej pinem
    bzwbk chyba też kiedyś cos takiego miał

    pozdrawiam
    as

  • 6. Data: 2013-06-30 18:48:07
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 11:06:42 +0200, Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>
    wrote:

> [...]
    >na złotówki po niezbyt korzystnych kursach.
    >Na podpis = bez chipa, ale takich to już chyba nigdzie

    W USA chip do niczego sie nei nada. Wszystkie karty, wszedzie sa "na
    podpis". Chipa nikt na oczy nie widzial, a lak zobaczy to nei bedzie
    wiedzial co z nim zrobic.

    A.L.

  • 7. Data: 2013-06-30 18:53:24
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 12:08:12 +0200, "Adam S." <d...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    to/classic_walutowa
    >z rachunkiem a vista walutowym w usd /karta też powinna być rozliczana w usd

    Nie slyszalem zeby gdzies w USA mozna bylo podpisac zaplate karta
    kredytowa pinem. Rachunek sie podpisuje

    A.L.

  • 8. Data: 2013-06-30 21:00:21
    Od: Marvin <n...@s...com>

    W dniu 2013-06-30 18:53, A.L. pisze:

    o/classic_walutowa

    > Nie slyszalem zeby gdzies w USA mozna bylo podpisac zaplate karta
    > kredytowa pinem. Rachunek sie podpisuje
    >
    > A.L.

    OK, zatem co do chipa mam jasność.

    Ale gdybym chciał kartę kredytową VISA (bo walutą jest wówczas USD i nie
    ma dodatkowych 3% za przewalutowanie) to gdzie powinienem pójść aby mieć
    dobre kursy?

    Marvin

  • 9. Data: 2013-06-30 21:27:41
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 30 Jun 2013 21:00:21 +0200, Marvin <n...@s...com> wrote:

    >Ale gdybym chciał kartę kredytową VISA (bo walutą jest wówczas USD i nie
    >ma dodatkowych 3% za przewalutowanie) to gdzie powinienem pójść aby mieć
    >dobre kursy?

    Obawiam sie ze karta VISA wystawiona w Polsce nie oznacza
    automatycznie ze rachunek jest w USD. Citi Handlowy spokojnie ci
    wystawi karte VISA, ale to bedzie karta polska a nie amerykanska, z
    polska waluta.

    Z przyjemnsocia bym sie dowiedzial jak robic to samo w odwrotna
    strone: placic w Polsce karta VISA majac konto w banku amerykanskim.
    Niestety, jedyny sposob jaki wiidze to otworzyc konto w banku polskim,
    dostac polska karte, przywiezc pieniadze w kieszeni, wymienic w
    kantorze na zlotowki, wplacic do polskiego banku i placic karta
    polska.

    W druga strone sie nei da, bo nikt ci nie owtorzy konta w USA (jako
    turyscie)

    A.L.

  • 10. Data: 2013-06-30 22:58:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    A.L. wrote:

    > W USA chip do niczego sie nei nada. Wszystkie karty, wszedzie sa "na
    > podpis". Chipa nikt na oczy nie widzial, a lak zobaczy to nei bedzie
    > wiedzial co z nim zrobic.
    >
    > A.L.

    widziales czytniki w target? to sie przyjrzyj dokladnie.