  • 11. Data: 2002-08-27 09:41:08
    Temat: Re: KK - na czym bank zarabia?
    Od: "Maciej Majchrowski" <M...@b...pl>

    "Jarek Palka" <j...@i...KILLSPAM.pl> wrote:

    > Opłata za kartę (standardowa nie promocyjna) to np. 85 zł rocznie (RB).
    > Do tego dochodzą prowizje banku od transakcji bezgotówkowych, odsetki od
    kredytu
    > na karcie (30%), kary za przekroczenie terminu spłaty (50 zł), 0% odsetek
    > przypadku nadpłaty. Wystarczy, że przelew nie z Twojej winy spóźni się o
    jeden
    > dzień, płacisz karę.

    I wlasnie dlatego uważam, że najlepiej jest praktycznie od razu po przyjściu
    wyciągu spłacić minimalną należność (np. w Citku 5%) a resztę dopiero w dniu
    (lub 1 dzień przed) terminem płatności.

    --
    Maciej Majchrowski
    mailto: M...@b...pl

  • 12. Data: 2002-08-27 09:43:19
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > rozliczeniowy (splata normalna do 4. kazdego miesiaca) zeby "ulatwic"
    > mi potkniecia (czemus opozni sie pensja i nie bede mial kasy by splacic
    > kredyt).

    Dlatego piszesz, ze hieny? Ty ich "karolujesz" jak splacasz wszystko w
    terminie, a oni ciebie jak sie spoznisz :) Mozesz zawsze wziac VC debetowa +
    kredycik w koncie :) Tylko ze oprocentowanie idzie od razu :)

  • 13. Data: 2002-08-27 09:48:13
    Od: "Jarosław Lech" <j...@a...net.pl>

    Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli wyczekuja hieny az sie potkne (zagapie sie, pomyle, zdarzy sie
    > cos losowego) i wtedy sie odkuja. Pewnie po to tak ustalony jest okres
    > rozliczeniowy (splata normalna do 4. kazdego miesiaca) zeby "ulatwic"
    > mi potkniecia (czemus opozni sie pensja i nie bede mial kasy by splacic
    > kredyt).

    Ale żeby nie było tak jednoznacznie: raz zdarzyło mi się nie puścić
    przelewu na czas, spóźniłem się o 1-2 dni. Naliczono mi i odsetki, i opłatę
    za brak spłaty minimalnej. Napisałem pismo z przyznaniem się do winy,
    wyjaśnieniem skąd się wzięło opóźnienie (i nie było tam żadnych obiektywnych
    usprawiedliwień - wyłącznie subiektywne przyczyny), obietnicą że już więcej
    nie będę i poprawię się (choć to akurat argument jakby nie na miejscu),
    dzięki czemu darowano mi jedną z opłat (karę za brak spłaty minimalnej). O
    drugą nie śmiałem się bić, bo przegiąłbym w ten sposób, nawet w swoim
    sumieniu.

    Przy okazji był to dla mnie sprawdzian, czy i jak bardzo warto nadal
    trzymać się tego banku i tej kredytówki. Zostałem potraktowany _bardzo_
    indywidualnie i poważnie, choć nie mam tam żadnych znajomości (no chyba że
    moje podanie przeszło przez ręce kogoś, kto czyta pbb :-))) ).

    --

    Lejak
    j...@p...onet.pl

  • 14. Data: 2002-08-27 09:57:39
    Od: j...@o...pl

    AMRA <a...@a...com> wrote:
    > Dlatego piszesz, ze hieny? Ty ich "karolujesz" jak splacasz wszystko w
    > terminie, a oni ciebie jak sie spoznisz :)

    Alez hieny to bardzo pozyteczne zwierzatka!

    Po prostu musze koniecznie pamietac, ze KK to zabawka tylko na dobre
    czasy. Jesli pojawi sie grozba, ze nie bede mogl w terminie regulowac
    naleznosci, to trzeba natychmiast rezygnowac z uzycia karty (a ostatni
    przelew na rachunke karty uregulowac z uzyciem lokaty zalozonej
    "dzieki" kredytowi karty).

    --
    Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

  • 15. Data: 2002-08-27 11:25:59
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Zastanawia mnie na czym zarabia bank wystawiajac karte kredytowa?
    > Musi byc w tym jakis haczyk bo nikt nie daje userom fajnych zabawek
    > za frajer, ale jeszcze nie widze jaki. Czy licza ze statystycznie
    > uzytkownicy KK wydaja wiecej niz uzytkownicy zwyklych kart? Czy tez
    > zakladaja ze wczesniej czy pozniej wpadne w karne odsetki i wtedy sie
    > oblowia? Na co oni licza?

    Ztcp. to gdzieś widziałem zestawienie jak wielu ludzi się zadłuża na karcie
    kredytowej.
    Nie uwierzyłbyś ile osób to robi...
    A przodują klienci Citi- kk to złoty interes.
    Grzegorz

  • 16. Data: 2002-08-27 12:06:54
    Od: "TOP" <o...@e...com>

> [...]
    >kredytowej.
    >Nie uwierzyłbyś ile osób to robi...
    >A przodują klienci Citi- kk to złoty interes.

    Jesli mnie pamięć nie myli było coś na ten temat w artykule Rzeczpospolitej.
    Też mi szczena opadła. Chyba przedstawiciel BZWBK mówił jaki to jest u nich
    procent i nie było to mało - tak mi się kołacze po głowie że około 30%

    Miłego dnia
    Tomek
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 17. Data: 2002-08-27 12:30:43
    Od: "TOP" <o...@e...com>

> [...]
    >naleznosci, to trzeba natychmiast rezygnowac z uzycia karty (a ostatni
    >przelew na rachunke karty uregulowac z uzyciem lokaty zalozonej

    No właśnie KK to doskonała zabawka na gorsze czasy, bo możesz sobie
    podreperować chwilowe zachwiania płynności finansowej. Gorzej jeśli brak
    płynności finansowej to stan permanentny. Wtedy kredycik wychodzi drogo.

  • 18. Data: 2002-08-27 13:21:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    j...@o...pl wrote:
> [...]
    > uzytkownicy KK wydaja wiecej niz uzytkownicy zwyklych kart? Czy tez
    > zakladaja ze wczesniej czy pozniej wpadne w karne odsetki i wtedy sie

    1. Prowizja od każdej transakcji - częśc wpada do banku
    2. Bank nie płaci od razu - płaci z opóźnieniem
    3. Jeżeli nie spłacisz całości, to bank kosi odsetki.

    --

  • 19. Data: 2002-08-27 13:36:00
    Od: "Michał Masłowski" <m...@m...pl>

    A ile wynosi ta prowizja od kazdej transakcji?
    MM

  • 20. Data: 2002-08-27 17:11:40
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > indywidualnie i poważnie, choć nie mam tam żadnych znajomości (no chyba że
    > moje podanie przeszło przez ręce kogoś, kto czyta pbb :-))) ).

    Ekhem - to ja moze znowu zloze podanie o VC do ePakietu Fortisa??? ;)