  • 1. Data: 2003-07-13 16:19:05
    Temat: KK mbanku - kursy NL i DE
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Witam,
    dla zainteresowanych tabelka - placone KK mBanku:

    Data EUR PLN przelicznik 1 EUR
    7.07 201.12 907.98 4.5146
    7.07 36.32 163,59 4.5404
    5.07 60.88 274.64 4.5111

    Pierwsza pozycja to Holandia, pozostale to Niemcy (stacje benzynowe).
    Ciekawe ze dla operacji z 7.07 sa dosc duze rozbieznosci - pierwsza byla
    rozliczana 10.07 a druga 11.07 - czy to ma znaczenie? Czy moze kraj
    tranzakcji?

    Miko

  • 2. Data: 2003-07-13 16:33:59
    Temat: Re: KK mbanku - kursy NL i DE
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik MiKo napisał:

> [...]
    > Ciekawe ze dla operacji z 7.07 sa dosc duze rozbieznosci - pierwsza byla
    > rozliczana 10.07 a druga 11.07 - czy to ma znaczenie? Czy moze kraj

    Moze jeszcze do kompletu podam srednie kursy EUR NBP:
    5.07 - 4.4649 (z 4.07)
    7.07 - 4.4411
    10.07 - 4.4529
    11.07 - 4.4498

    Oczywiscie kursy mBanku i NBP to nie to samo, niemniej jednak nie ma tu
    az tak duzych roznic.

    Miko

  • 3. Data: 2003-07-13 19:27:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> writes:

> [...]

    Kraj transakcji nie ma znaczenia, wazna jest waluta i data.

> [...]
    > 10.07 - 4.4529
    > 11.07 - 4.4498
    >
    > Oczywiscie kursy mBanku i NBP to nie to samo, niemniej jednak nie ma

    Roznice sa zasadnicze, poniewaz bank nie sprzedaje Ci waluty po kursie
    srednim, a po swoim (jakims) kursie sprzedazy. mBank nie ma tez niestety
    specjalnie korzystnych kursow, a szkoda.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 4. Data: 2003-07-14 14:36:43
    Od: MiKo <m...@n...wp.pl>

    Użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Roznice sa zasadnicze, poniewaz bank nie sprzedaje Ci waluty po kursie
    > srednim, a po swoim (jakims) kursie sprzedazy. mBank nie ma tez niestety
    > specjalnie korzystnych kursow, a szkoda.

    To wiem. Ale wydawalo mi sie ze danego dnia kurs jest taki sam. Czemu
    wiec 2 operacje z tego samego dnia maja inny kurs?
    Czy jest tu moze jakas dodatkowa oplata stala? Czy moze data rozliczenia
    ma jakis wplyw?

    Miko

  • 5. Data: 2003-07-15 13:03:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    MiKo <m...@n...wp.pl> writes:

    > To wiem. Ale wydawalo mi sie ze danego dnia kurs jest taki sam. Czemu
    > wiec 2 operacje z tego samego dnia maja inny kurs?

    Kurs moze zmieniac sie nawet wielokrotnie w ciagu dnia.

    > Czy jest tu moze jakas dodatkowa oplata stala? Czy moze data
    > rozliczenia ma jakis wplyw?

    Data (czas) rozliczenia ma taki wplyw, ze uzywany jest aktualny wtedy
    kurs. Nie ma zadnych dodatkowych oplat. Po prostu mBank (BRE Bank)
    ma duze widelki - roznice miedzy kursami kupna i sprzedazy. Co z tego,
    ze srednio wyjdzie podobnie jak w NBP.

    Nie wiem czy to jest sensowne - zaporowe kursy oznaczaja, ze klienci beda
    korzystac z uslug innego banku - zwlaszcza kliencie, ktorzy mogliby
    wiecej stracic na niekorzystnych kursach. Ale moze to im sie oplaca,
    nie wiem.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator