    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console11>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK citi vs nowy system - działają przelewy z karty?
    Date: Tue, 22 Jan 2008 18:34:56 +0100

    "krzysztofsf" 9...@l...goog
    legroups.com

    : O ile na czas wplynelyby ci srodki, zeby uregulowac zobwiazania -
    : inaczej byloby to tylko przesuniecie zadluzenia o poltorej miesiaca.

    Chyba zawsze jest to przesunięcie.

    I to przesunięcie dawałoby ponad ćwierć tysiąca złotych rocznie odsetek mniej.
    A skoro miałem ów niechciany debet ponad sześć lat -- jakieś dwa tysiące złotych
    bym zaoszczędził. (zmniejszający się debet byłby na dodatek stale tańszy, więc
    nie wystarczy pomnożenie 6 i 0.25) Do tego by odeszły karty bankomatowe, które
    też kosztowały. No i te nieco ponad dwa tysiące to niemal tyle, ile potrzebowałem,
    aby pozbyć się tego debetu, więc być może odeszłyby jeszcze koszty utrzymania
    konta przez parę lat i kilka prowizji (po 90 złotych rocznie) za przedłużenie
    debetu. :) Na dodatek, gdyby koniec debetu był jakoś widoczny -- zacisnąłbym
    pasa jeszcze mocniej, aby szybciej wypaść z prowizji... Ponadto karta byłaby
    sama w sobie kredytem, więc mógłbym zrezygnować z konta w Śląskim już wówczas,
    gdy jeszcze byłem pod krechą. :)

    Albo inaczej -- gdybym w 2004 roku miał kredytową kartę z limitem 2000 złotych,
    to bym już wówczas zrezygnował z konta w Śląskim. :) Trzy lata mniej. :) Co
    najmniej dwa tysiące złotych bym zaoszczędził. :)

    Oczywiście, gdybym wcześniej miał taką kartę -- byłbym jeszcze bogatszy, ale
    dopiero od 2004 roku mogłem pomarzyć o spłaceniu debetu. Akurat wówczas
    szacowne Państwo polskie wypłaciło mi rekompensatę rządową za niedopłaconą
    pracę na uczelni państwowej. :) Potrącono mi kupę szmalu za urlopu bezpłatne
    (starczył jeden dzień w miesiącu, aby poleciała rekompensata z całego miesiąca)
    a gdy zwalniałem się z pracy w 1989 roku, kazano mi podpisać podanie o urlop
    płatny (chyba ponad trzy miesiące) z datą wsteczną. :) (czyli miałem podpisać,
    że urlop wykorzystałem) :)

    Od jesieni 2002 do wiosny 2003 niedojadałem, bo brakowało mi pieniędzy na jedzenie.
    :)

    Tak ,,Kościół''

    : Ja w KK zatrzymalem sie na poziomie cenowym sprzed ladnch kilku lat
    : z pko sa. To co widzialem w bph, potwierdzalo moje zdanie, ze to zabawa
    : tyko dla bogatszych

    Miałem karty (nieco inne, bo doczepiane do RORu) w ubiegłym wieku i już wówczas
    zauważyłem, że są dla oszczędnych, nie dla bogatych. :) Transakcje bezgotówkowe
    (płatność w sklepie) były obciążone prowizją w wysokości 1%, ale debet na koncie
    był dwa razy droższy, więc przez połowę miesiąca opłacało się płacić kartą kredytową.

    Gdy te transakcje zwolniono z prowizji -- KK stały się jeszcze bardziej ciekawe.

    : - w sensie takim, ze ewentualne oszczednosci nie pokryja kosztow wyrabiania

    Ja w PKO SA miałem kartę za free. Później niestety bank chciał dorobić nieuczciwie,
    ale to już inna sprawa. W pierwszym roku karta była za free i należało wypowiedzieć
    umowę na czas. Teraz zazwyczaj jest tak samo. :)

    : i utrzymania KK.

    : Dopiero, gdy BPH zachecilo mnie promocyjna darmowa karta na rok,
    : zaczalem porownywac i zobaczylem, ze swiat karciany wyglada inaczej
    : niz moje zdezaktualizowane wiadomosci.

    A ja smuciłem się, bo w wyobraźni widziałem kolosalne skutki, ale kart mieć nie
    mogłem. :)

    --