  • 1. Data: 2005-02-18 17:07:00
    Temat: KK, brak PIN-u, Londyn [pilne]
    Od: Krzysztof Jach <k...@t...net.pl>

    Na codzien uzywam kilku KK (BZWBK, Citi, Mbank) od lat i zawsze przy
    placeniu za uslugi/towary wystarcza mi podpis (pinpady sie nie imaja),
    (kasy z ATM na KK nie biore), w rezultacie pin-ow to tych KK nie
    pamietam (zniszczylem), lub w ogole nie nadawalem !
    I teraz pytanie:
    Czy w Londynie grozi mi, ze podczas placenia KK za towar/usluge
    podsuna mi pinpad ???

    Czy to jest praktyka na calym swiecie (tak jak to obserwuje w
    Polsce), ze dla KK wystarczy podpis (nawet jesli punkt sprzedazy
    dysponuje pinpadem ?

    KJ

  • 2. Data: 2005-02-18 17:14:02
    Temat: Re: KK, brak PIN-u, Londyn [pilne]
    Od: "Ralff" <r...@o...wytnij.pl>

    skoro od lat to pewnie nie masz chipa na kk, wiec nie mart sie. pin tylko
    przy chipie. przynajmniej w UK.

  • 3. Data: 2005-02-18 17:21:17
    Od: "rbi" <r...@n...pl>

    > Czy w Londynie grozi mi, ze podczas placenia KK za towar/usluge
    > podsuna mi pinpad ???
    bez paniki, nie _grozi_ ci :)

    > Czy to jest praktyka na calym swiecie (tak jak to obserwuje w
    > Polsce), ze dla KK wystarczy podpis (nawet jesli punkt sprzedazy
    > dysponuje pinpadem ?
    nie wiem jaka jest praktyka na swiecie, moge tylko powiedziec jak jest we
    wspomnianym miejscu - pinem autoryzuje sie tylko karty z chipem, wiec
    primo - nie wszystkie karty da sie tak autoryzowac bo nie wszystkie po
    prostu maja chipy, pozostaje wiec tradycyjny podpis. secundo - przypuszczam
    ze nawet gdybys mial karte z chipem ale zapomnial pinu to i tak moglbys
    wykonac transakcje autoryzujac ja podpisem (kilka razy zdarzylo mi sie ze
    sprzedawca pytal czy pamietam swoj pin przed wlozeniem karty do terminala z
    pinpadem, przypuszczam ze gdybym powiedzial ze nie, to chyba nie odeslalby
    mnie z kwitkiem tylko machnal karta przez tradycyjny czytnik paska).

  • 4. Data: 2005-02-18 20:12:49
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > pinpadem, przypuszczam ze gdybym powiedzial ze nie, to chyba nie odeslalby
    > mnie z kwitkiem tylko machnal karta przez tradycyjny czytnik paska).

    Decyzja nie zależy od sprzedawcy. Tylko wydawca karty i/lub acquirer mogą
    pozwolić na autoryzację podpisem. Taka autoryzacja w czytniku chipowym
    byłaby nadal z chipa. Zasadniczo karta powinna być tak zrobiona, że nie
    można zrobić transakcji z paska jeśli terminal obsługuje chipa.