  • 11. Data: 2003-06-22 07:04:55
    Temat: Re: KK VC czy VC debetowa + kredyt odnawialny
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003 15:54:25 +0200, "Hris" <k...@p...pl> wrote:

    >Teoretycznie zgadza sie ale najwazniejsze dla mnie jest mozliwosc
    >korzystania z bankomatow za granica ktore czesto nie przyjmuja plaskich kart
    >niestety

    To rzeczywiscie jest problem. Tylko jakos nie przychodzi mi do glowy
    co moze byc przyczyna tych problemow z VE w banomatach (chodziz nie
    pierwszy raz o nich slysze). Przeciez z wypuklosci karty czy service
    codu pozwalajacego na transakcje off-line banomat nic nie ma. I tak
    autoryzacja jest zawsze i idzie przez VisaNet. A po samym BINie VE od
    VC sie odroznic chyba nie da (no chyba, zeby miec baze BINow)
    Zna ktos wyjasnienie tego problemu ? Moze chodzi o STIP ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 12. Data: 2003-06-22 07:51:53
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

    > To rzeczywiscie jest problem. Tylko jakos nie przychodzi mi do glowy
    > co moze byc przyczyna tych problemow z VE w banomatach (chodziz nie
    > pierwszy raz o nich slysze).

    Problem jest tego typu ze sporo widzialem bankomatow akceptujacych tylko
    karty wypukle VC i MC
    Nie wiem niestety dlaczego takie stawiaja

    --
    Pzdr
    Hris

  • 13. Data: 2003-06-22 08:00:11
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 09:51:53 +0200, "Hris" <k...@p...pl> wrote:

    >Problem jest tego typu ze sporo widzialem bankomatow akceptujacych tylko
    >karty wypukle VC i MC
    >Nie wiem niestety dlaczego takie stawiaja

    Ale sprawdzales w dzialaniu ? Czy tylko niebylo nalejki Visa Electron
    ?

  • 14. Data: 2003-06-22 08:08:19
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

    > Ale sprawdzales w dzialaniu ? Czy tylko niebylo nalejki Visa Electron

    Oczywiscie nie bylo, a zdesperowany nie bylem zeby oddawac karte scinie i to
    gdzies za granica :)
    Pomyslalem nie to nie i przeszlem sie dalej

    Pzdr
    Hris

  • 15. Data: 2003-06-22 08:10:29
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

    > + VE z Millenium

    A tak swoja droga ciekawe jak sie ma zakup Euro u nas kantorze do wybierania
    karta ze sciany

    Pzdr
    Hris

  • 16. Data: 2003-06-22 09:07:17
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bd3o6b$qqk$...@a...news.tpi.pl,
    Hris <k...@p...pl>:

    > Oczywiscie nie bylo

    Tym sie nie sugeruj. Takie naklejki sa stosunkowo rzadkie.

    --
    Robert

  • 17. Data: 2003-06-22 15:54:47
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003 11:07:17 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

    >bd3o6b$qqk$...@a...news.tpi.pl,

    >Tym sie nie sugeruj. Takie naklejki sa stosunkowo rzadkie.

    No wlasnie. Czyzby problemy z akceptacja plaskich kart w bankomatch za
    granica byly mitem i wynikly tylko z braku naklejek ?
    Pewne po prostu w krajach gdzie takie karty nie sa popularne,
    naklejkami nikt sobie golowy nie zawraca.
    Co do Maestra to rozumiem, ze moze byc nieakceptowane, ale przy Visie
    to wydaje mi sie, ze dla bankomatu nie ma spcjalnej rozniczy miedzy VE
    i VC. Przekazuje zapytanie a reszta w rekah VisaNetu i banku
    udzielajacego odpowiedzi.

  • 18. Data: 2003-06-22 16:02:09
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to wydaje mi sie, ze dla bankomatu nie ma spcjalnej rozniczy miedzy VE
    > i VC. Przekazuje zapytanie a reszta w rekah VisaNetu i banku

    W Egipcie mi niestety w jednym z bankomatow slodko pisalo robaczkami a potem
    ptem w cywilizowanym angielskim jezyku ze tylko VC lub EC/MC

    --
    JaKi

  • 19. Data: 2003-06-22 16:07:08
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    p...@4...com,
    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>:

    > No wlasnie. Czyzby problemy z akceptacja plaskich kart w bankomatch za
    > granica byly mitem i wynikly tylko z braku naklejek ?

    Nie sądze :)
    W wielu krajach nie stosuje sie w ogole naklejek specjalnych dla VE i
    wystepuja tylko te ogolne VISA i "sie rozumie" ze elektroniczne tez chodza.
    Zreszta popatrzcie uwaznie po polskich sklepach - tych naklejek VE jest tez
    coraz mniej.

> [...]
    > to wydaje mi sie, ze dla bankomatu nie ma spcjalnej rozniczy miedzy VE
    > i VC. Przekazuje zapytanie a reszta w rekah VisaNetu i banku

    Nie wiem, jak bankomat, ale w Berlinie na dworcu Zoo w kasie miedzynarodowej
    nie przeszla VE Lukasa, ani VE Inteligo, a VC Lukasa tak - a byl to normalny
    terminal elektroniczny a transakcja byla autoryzowana. Natomiast w innych
    niemieckich terminalach VE mi przechodzila.

    --
    Robert

  • 20. Data: 2003-06-23 10:27:21
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > terminal elektroniczny a transakcja byla autoryzowana. Natomiast w innych
    > niemieckich terminalach VE mi przechodzila.

    No, ale terminal, to jednak nie to samo, co bankomat.

    Pozdrawiam,
    Washko