  • 1. Data: 2003-06-21 09:16:44
    Temat: KK VC czy VC debetowa + kredyt odnawialny
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

    Witam
    Wiem ze KK oplaca sie przy zakupach powyzej pewnej kwoty wtedy procent z
    pieniedzy pozostawionych na lokacie rekompensuje koszt wydania karty, ale
    wyplata KK z bankomatu powoduje odrazu zaciagniecie dosc drogiego kredytu na
    rachunku karty
    Zastanawiam sie czy w przypadku posiadania i uzywania ;) kredytu
    odnawialnego w rachunku lepszym rozwiazaniem bedzie VC debetowka?

    A tak z innej beczki czemu w polskich bankach taki kult dolara i Visy
    przeciez praktycznie cala Europa opanowana jest przez Mastercarda. Dopiero
    niedawno banki zauwazyly ze za nasza zachodnia granica Euro wprowadzono.
    (Np. moj Multibank)

    --
    Pzdr
    Hris

  • 2. Data: 2003-06-21 09:26:18
    Temat: Re: KK VC czy VC debetowa + kredyt odnawialny
    Od: "Solos" <solos[nie lubie spamu]@pro.wp.pl>

    Hris wrote:
> [...]
    > przeciez praktycznie cala Europa opanowana jest przez Mastercarda.
    > Dopiero niedawno banki zauwazyly ze za nasza zachodnia granica Euro

    wlasnie, a jak to dokladnie jest. czy platnosci VC debetowa odbywaja sie na
    takiej samej zasadzie jak VC kredytowa?? tzn. nie ma potrzeby laczenia sie z
    bankiem, mozna placic w "zelazkach" itp.???

    --- Michał "Solos" Raczko ---
    --- GG 3115539 ---

    020 9434 - NIEZALEZNY dostep ISDN/V90/V110 (Warszawa)
    ppp/ppp

  • 3. Data: 2003-06-21 09:38:02
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

> [...]
    > takiej samej zasadzie jak VC kredytowa?? tzn. nie ma potrzeby laczenia sie
    > bankiem, mozna placic w "zelazkach" itp.???

    Dobre pytanie jest to karta wypukla mozna wiec w zelazkach i w internecie
    czyli nie ma potrzeby loczenia sie z bankiem

    Do tej pory mialem VC charge ale 1% prowizji od zakupow mnie dobijal

  • 4. Data: 2003-06-21 10:40:31
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "Hris" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Wiem ze KK oplaca sie przy zakupach powyzej pewnej kwoty wtedy procent z
    > pieniedzy pozostawionych na lokacie rekompensuje koszt wydania karty,

    Oj to chyba trzeba fortunę wydawać, żeby się te pieniądze zwróciły. To było
    aktualne tak ze dwa lata temu jak stopy były w okolicach kilkunastu procent.

    > wyplata KK z bankomatu powoduje odrazu zaciagniecie dosc drogiego kredytu
    na
    > rachunku karty

    KK absolutnie nie powinno się używać do wyciągania pieniędzy ze ściany.
    Służą do tego płaskie debetowe karty, których darmowych mnóstwo jest na
    rynku.

    > Zastanawiam sie czy w przypadku posiadania i uzywania ;) kredytu
    > odnawialnego w rachunku lepszym rozwiazaniem bedzie VC debetowka?

    Co kto woli. Część woli kredytówkę i spłacanie całej kwoty w gp. Natomiast
    Ci co mają problemy ze spłacaniem całości kwoty na KK, powinni faktycznie
    korzystać z kredytu w rachunku.

    Pozdr.
    MM

  • 5. Data: 2003-06-21 10:45:44
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

    > KK absolutnie nie powinno się używać do wyciągania pieniędzy ze ściany.
    > Służą do tego płaskie debetowe karty, których darmowych mnóstwo jest na
    > rynku.

    Zgadza sie problem jest w tym ze sporo zachodnich bankomatow nie akceptuje
    plaskiej VE

  • 6. Data: 2003-06-21 10:52:26
    Od: "mmmaslov" <mmmaslov@REMOVE_THISpoczta.onet.pl>

    > Zgadza sie problem jest w tym ze sporo zachodnich bankomatow nie akceptuje
    > plaskiej VE

    Ale to nie jest argument za wypłacaniem KK z bankomatu. W Niemczech, prawda?
    Bywa i tak. To trzeba mieć kilka płaskich, a wśród nich karty różnych
    systemów.

    MM

  • 7. Data: 2003-06-21 11:53:48
    Od: "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>

    mmmaslov wrote:
> [...]

    Do Europy - najlepiej Maestro z Citibanku. Najlepsze przeliczniki.
    Płaska, debetowa.

    --
    ukłony - skowi
    skowi (at) gazeta pl

  • 8. Data: 2003-06-21 12:18:21
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sat, 21 Jun 2003 11:26:18 +0200, "Solos" <solos[nie lubie
    spamu]@pro.wp.pl> wrote:

    >wlasnie, a jak to dokladnie jest. czy platnosci VC debetowa odbywaja sie na
    >takiej samej zasadzie jak VC kredytowa?? tzn. nie ma potrzeby laczenia sie z
    >bankiem, mozna placic w "zelazkach" itp.???

    Tak samo. Niestety bez autoryzacji to juz w Polsce bardzo rzadko mozna
    zaplacic niezaleznie od karty :(.

    W wypadku debetowej VC Multi dodatkowa zaleta, ze wyplaty z bankomatu
    Euronetu sa nia bezplatne wiec mozna miec jedna karte i do bankomatow
    i do platnosci bezgotowkowych.
    Wiec jesli ktos ma wlasne srodki i nie potrzebuje KK nawet do
    krotkoterminowego zadluzanie to mozna debetowa VC rozwarzyc.

    Ale trzeba pod uwage wziasc aspekt kosztow. Za debetowa VC Multi (i w
    innych bankach podobnie) zaplacisz 35 zl plus 2 zl za ubezpieczenie
    (jesli chesz). Kredytowke masz standardowo za 70 zl a w roznych
    promocjach za 35 juz z ubezpeiczeniem. Inne banki tez czesto oferuja
    promocje na kredytowki, gdzie mozna nawet nie zaplacic nic albo wrecz
    wyjsc na plus (Raiffeisen ostatnio). Wypuklych debetowek banki nie
    promuja wiec znizek nie ma.
    No i trzeba pamietac o oszczednosciach w wypadku bycia caly czas pod
    kreska i korzystania z kredytu odnawialnego. Wtedy "zysk" z tytulu
    grace perdiodu jest duzo wiekszy. W tej sytuacji polaczenie KK,
    kredytu w koncie i automatycznej splaty z tego konta to IMO najlepsze
    rozwiazanie.
    Do tego dochodza czesto jesce inne bonusy (zwykle malo przydatne, ale
    zawsze) spotykane tylko przy KK

    Wiec generalnie mysle, ze wypukla debetowka w wypadku osob
    posiadajacych zdolnosc kredytowa ma sens tylko jesli ktos koniecznie
    chce miec jedna karte do wszytkiego, lub boi sie, ze kredyt w KK
    bedzie zbyt duza pokusa.
    Po prostu nadchodza czasy kredytowek.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 9. Data: 2003-06-21 12:56:53
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:bd1gog$qki$1@foka1.acn.pl...

    > Do Europy - najlepiej Maestro z Citibanku. Najlepsze przeliczniki.
    > Płaska, debetowa.

    + VE z Millenium

    --
    JaKi

  • 10. Data: 2003-06-21 13:54:25
    Od: "Hris" <k...@p...pl>

> [...]
    > innych bankach podobnie) zaplacisz 35 zl plus 2 zl za ubezpieczenie
    > (jesli chesz). Kredytowke masz standardowo za 70 zl a w roznych

    Poprawka
    debetowa VE Multi 24zl
    debetowa VC Multi 30zl wiec za zaledwie 6 zl wiecej

> [...]
    > grace perdiodu jest duzo wiekszy. W tej sytuacji polaczenie KK,
    > kredytu w koncie i automatycznej splaty z tego konta to IMO najlepsze

    Zastanawiam sie czy zeczywiscie zysk z gp pokryje wiekszy z regoly koszt
    wydania KK
    kiedy w mojej sytuacji dodatkowo musze 24zl na VE wydac
    Przyjmujac zerszta ze srednie miesieczne zakupy mam identyczne gp ratuje
    mnie w pierwszym okresie rozlicz. ewentualnie przy jakis wyskokach

> [...]
    > posiadajacych zdolnosc kredytowa ma sens tylko jesli ktos koniecznie
    > chce miec jedna karte do wszytkiego, lub boi sie, ze kredyt w KK

    Teoretycznie zgadza sie ale najwazniejsze dla mnie jest mozliwosc
    korzystania z bankomatow za granica ktore czesto nie przyjmuja plaskich kart
    niestety