    From: "Artur A. Surowiec" <a...@s...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Raiffeisen - procedura wydania
    Date: Fri, 17 Sep 2004 00:29:34 +0200

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message
    news:cicj4q$d4q$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Szybkosc wydania mi karty sugeruje, ze zdolnosc kredytowa nie
    > jest sprawdzana.
    Nie możliwe. W żadnym banku żadnego kredytu nie dostaniesz bez zbadania
    zdolności kredytowej (z wyjątkiem 300 PLN debetu w Pekao). Banki mają
    obowiązek badania zdolności kredytowej klienta, obligują je do tego przede
    wszystkim ich zarządy i co ma mniejsze znaczenie ustawa o prawie bankowym.
    Nie wiem jak szybko dostałeś tą kartę, ale:
    - spawdzenie BIKu zajmuje 5 minut, analiza - tak ze 20 sekund na stronę dla
    doświadczonego doradcy. Raport ma zwykle od 3 do 20 stron, na 1. stronie w
    sumie nic nie ma
    - większość ważnych informacji znajduje się we wniosku - wiek po PESELU, czy
    jesteś niesolidny po PESELu i numerze dowodu, po adresie zamieszkania z
    dowodu (jeśli nie miałeś konta to zrobili ksero) można wnioskować jakie są
    miesięczne koszty utrzymania i koszty mieszkaniowe (na podstawie wielkości
    miescowości). Numer telefonu potwierdza miejsce zamieszkania. O samochód też
    pewnie spytali?
    Przy dobrych procedurach można zbadać zdolność i przygotować dokumenty
    bardzo szybko.

    > U mnie byly tylko 2 telefony na telefon domowy (jako ze "do
    > pracy" (wlasna dg) podalem tylko komorkowy, nie dzwonili na niego).
    Pewnie zadzwonili i tak na 913, zapytali jaki jest numer telefonu do firmy X
    i może akrat na informacji podali im Twój domowy na firmę?? Może doradca
    dostaje premię za każdego łebka, a z całą pewnością są rozliczani ze
    skuteczności i z tego względu procedury można lekko naginać. Co szkodzi
    odhaczyć fajkę przy "Potwierdzono zartudnienie/ prowadzenie DG klienta"?
    > Ja
    > obecnie mam 3 karty kredytowe i wysoki kredyt w WWJ-cie. Przy WWJ karty
    > kredytowe to rewelacyjne uzupelnienie tego produktu.
    KK nie psują zdolności kredytowej, bo co z tego, że masz 20K PLN limitu a
    nawet długu skoro musisz teoretycznie spłacać tylko mały odsetek tej kwoty.

    Pozdrawiam!
    Artur A. Surowiec