    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: KK Open z Getinu (czy jak ona teraz tam nazywa się)
    Date: Fri, 30 Sep 2016 14:20:35 +0200

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ciekawe - a przeciez tych akceptantow w Polsce nie ma tak wielu, i
    > terminale u kontrahentow powinni oni konfigurowac ...

    Terminal zasadniczo powinien być skonfigurowany tak, jak życzy sobie
    tego sprzedawca (w sensie np. właściciela sklepu). Np. może to być
    jednoosobowy biznes o małym ryzyku, a właściciel chce akceptować
    wszystko, co się da, np. także wpisywanie numeru karty bez autoryzacji
    banku.

    > Z tym, ze sztuka polegala na tym, aby karty nie krasc.
    > Dane z paska sie zczyta, PIN podejrzy kamerka, i zrobi duplikat karty.
    > Z czipowej teoretycznie sie duplikatu zrobic nie da, ale czy aby na
    > pewno ?

    Są znane ataki na pewne rodzaje kart, można zrobić duplikat.
    Podobno takich kart jest już jednak nie tak bardzo dużo, teoretycznie
    banki mają wydawać je jako tylko-online, tylko debit itp.

    > Zapomniales o prenumeracie. Ktos tam uzyl karty, zaplacil, a
    > sprzedawca za pol roku pobral kolejna kwote, zgodnie z umowa zreszta.
    > Ale pobral - i ciekaw jestem - zapamietal nr karty i CVV, czy do
    > obciazenia wcale mu CVV nie jest potrzebny.

    Jasne że nie jest.
    Natomiast może być przydatny jako obrona przed chargebackiem.
    Taka sobie obrona, zresztą.
    Inna sprawa, że taką prenumeratę zleca się raz, po co sprzedawca miałby
    weryfikować CVV wielokrotnie?
    --
    Krzysztof Hałasa