eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiJeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego... › Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
  • Data: 2019-05-06 16:19:12
    Temat: Re: Jeśli bank odmówił kredytu, to od soboty musi bezpłatnie wyjaśnić, dlaczego...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 5 maja 2019 13:48:44 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 5 May 2019 04:59:03 -0700 (PDT), k...@g...com
    > napisał(a):
    >
    > >>To efekt zmian m.in. w Prawie bankowym wprowadzonych przez wchodzącą właśnie >w
    życie ustawę wdrażającą RODO (przepisy o ochronie danych osobowych) do
    >poszczególnych ustaw.
    > >>"Do tej pory klient, który starał się o pożyczkę albo kredyt i dostawał >odmowę,
    mógł tylko spekulować, dlaczego: czy problemem był rodzaj wykonywanej >pracy czy może
    wysokie koszty utrzymania rodziny? Banki - jeśli nawet >wyjaśniały swoje decyzje -
    poprzestawały na ogólnych formułkach. Teraz będzie >inaczej" - powiedziała PAP
    Katarzyna Szymielewicz z Fundacji Panoptykon, >która zabiegała o wprowadzenie tego
    przepisu w trakcie prac legislacyjnych >nad ustawą.
    > >>Jak tłumaczyła, zgodnie z nowymi przepisami banki i instytucje pożyczkowe >muszą
    wskazać, jakie konkretnie informacje o sytuacji zawodowej, finansowej >czy rodzinnej
    klienta zaważyły na negatywnej ocenie. "W przypadku banków z >prawa do wyjaśnienia
    możemy skorzystać także w przypadku decyzji pozytywnej, >np. jeśli chcemy dowiedzieć
    się, dlaczego bank oferuje nam kredyt na takich a >nie innych warunkach" - mówiła.
    > >>
    > > https://www.pap.pl/aktualnosci/news%2C446352%2Cjesli
    -bank-odmowil-kredytu-od-soboty-musi-bezplatnie-wyja
    snic-dlaczego.html
    >
    > Taa ... a teraz takie madre komputery, "bo uzyskal pan/i 67pkt, a w
    > tym tygodniu udzielamy od 69" ?
    >
    > Czy jeszcze szczegolowo wymienic punktacje ?
    >

    muszą wskazać, jakie konkretnie informacje o sytuacji zawodowej, finansowej
    czy rodzinnej klienta zaważyły na negatywnej ocenie.

    Nic o punktach nie pisze. Pisze o szczegolowych aspektach.

    I w teorii RODO pozwala wyciagnac wszystko co jest przypiete do danych czlowieka.
    W IT to dziala, mozna sobie zazyczyc wszystkich danych. Wszystkich obrazkow,
    wyszukan, postow, statystyk jesli sa personalne...

    W urzedach od pewnego czasu tez zaczyna dzialac, tyle ze tam maja nie zautomatyzowany
    proces.

    Myse ze w praktyce taki bank po odmowie kredytu, albo i po jego przyznaniu, bo czemu
    nie, powinien musiec przekazac klientowi pelna aplikacje kredytowa.
    I tam powinno sie znalezc to co klient podal ale i to co pozbierali z BIK, swoich
    systemow, to co napisal analityk i tak dalej.

    W sumie ciekawie moglo by byc. Gdy nagle bank musi ujawnic co zbiera i jak ocenia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1