  • 11. Data: 2007-06-15 23:11:10
    Temat: Re: Jakis niemiecki IBANator ?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2007 00:26:10 +0200, Miernik napisał(a):

    > Ja też nie znam, a mam to konto i sobie radzę. Myślę że poradziłbym
    > sobie z kontem z interfacem w jakimkolwiek języku który używa
    > łacińskiego alfabetu, mimo że znam tylko angielski. Nie widzę problemu,
    > można się tych paru tekstów na guzikach w interface przetłumaczyć ze
    > słownikiem i już.

    Z interfejsem sobie bym poradził. Ale w życiu nie zaakceptuję
    umowy/regulaminu, której nawet nie mam szansy choćby częściowo zrozumieć.
    Zwłaszcza TOiP :). Znowu korzystanie z tłumaczy jest droższe niż
    pieniądze które oszczędzę posiadając konto w Eurozone.

    > Szczególnie ze interesują Cię darmowe
    > przelewy w EUR po Unii, a więc konta w UK odpadają, bo tam nie ma EURO,

    Generalnie mnie interesuje przyjmowanie drobnych (100-200 EUR) i
    dość sporadycznych płatności na konto, niekoniecznie darmowe, ale
    powiedzmy niskopłatne. Oczywiście możliwość darmowych lub niskopłatnych
    przelewów wychodzących byłaby też fajna. Ze względu na sporadycznośc
    użycia, szukam darmowego albo bardzo niskopłatnego konta :).

    [...]
    > Ale Ciebie interesują
    > tylko konta które można założyć nie ruszjąc się fizycznie z polski?

    No ewentualnie mam ze 2 godziny jazdy do granicy z Niemcami.
    Tylko pewnie tam też tylko język Goethego, i formularze też pewnie tylko
    w tym języku :).

    [...]
    > 1) przeprosić się z interfacem w języku Tobie nieznanym 2) wybrać się
    > osobiście założyć do strefy EURO 3) wszcząć dogłębne poszukiwania banku
    > gdzie się da założyć zdalnie, i mają interface po angielsku
    >
    > Jeszcze bym spróbował zorientować się dlaczego Ci Keytrade odmówił.

    Na zadane wprost pytanie, odpowiedzieli "Unfortunately the
    reasons are never communicated".

    > Można wiedzieć jak wypełniłeś pola:
    >
    > are a Belgian resident / are not a Belgian resident?
    Zgodnie z prawdą, że nie jestem.

    > Purpouse of the banking relation: private / professional

    private, nierezydenci nie mogą mieć konta proffesional (i może to
    że się o to zapytałem spowodowało ich odmowę?)

    > Origin of the funds:
    work

    > Profession/activity:
    employee (w formularzu), potem wysłali mi maila gdzie się pytali
    o Proffesion i Sector, więc odpisałem employee/freelancer i IT.

    > Are you a US person?
    Oczywiście "no".

    p. m.

  • 12. Data: 2007-06-16 00:01:02
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    mvoicem <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > przelewów wychodzących byłaby też fajna. Ze względu na sporadycznośc
    > użycia, szukam darmowego albo bardzo niskopłatnego konta :)

    Jeśli chodzi Ci o przyjmowanie, to przecież możesz sobie założyć konto w
    EUR w dowolnym banku w Polce, i ze strefy EURO będą mogli Ci na to konto
    słać bez opłat, testowane przeze mnie z wielu banków na konta EUR w
    BZWBK na przykład, zresztą dowolny inny bank z kontami w EUR w Polsce
    będzie OK. A wysłać Ci sporadycznie coś mogę z mojego konta w strefie
    EURO które założyłem podpisując umowę w języku którego nie rozumiem ;)

    Jak znajdę inny bank w strefie EURO co ma umowę po angielsku i można
    założyć zdalnie, lub jest w Niemczech to dam Ci znać. Tymczasem możesz
    zacząć uczyć się języka Goethego, i tak Ci się przyda. Dam też znać
    jeśli uda mi się otworzyć w Keytrade. Jest jeszcze Keytrade w
    Luksemburgu: http://www.keytrade.lu/ ale to jest tylko rachunek
    maklerski, no a nie normalne konto, no ale przelewy słać można (po 0.30
    EUR), może tam Ci się uda.

    --
    Miernik
    http://miernik.name/