  • Data: 2011-12-21 08:57:23
    Temat: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote on 2011-12-20_15:06

    Nie zamierzam znowu korygować Twoich błędów i uzupełniać dziur w
    elementarnej wiedzy, nie mam na to cierpliwości, siły i wolnego
    czasu jak Clegan...

    Zatem tylko selektywne uwagi.

    > relatywnie: w relacji 2000 lat do 15 lat...
    > Przez te dwa tysiące lat naszej ery było już wiele walut, ale to

    Bzdura. Wiele walut było w ostatnich 100 latach, a bardzo wiele w
    ostatnich 50. W ostatnich 15 latach złoto nie jest walutą.

    > właśnie złoto i srebro wciąż są uznawane za wartościowe.
    Oczywiście. Bez złota nie byłoby współczesnej elektroniki. Rola
    tezauryzacyjna złota chyba raczej maleje niż rośnie...

    > zgadzam się. O ile wystarczająco uważnie czytałem, to nikt nie pisał:
    > kup złoto za wszystko, co masz.

    Niestety nie jesteś w stanie czytać uważnie (pokolenie MTV?).
    Praktycznie cały wątek jest o złocie (i nikt nie pisze o analizie
    ryzyka). Ktoś nie przygotowany musi uznać to bezwarunkowe
    popieranie złota jako głównego (albo i jedynego) instrumentu...

    > to może strzel: jakie jest prawdopodobieństwo zmiany kursu USD o -50%
    > i o +50% w ciągu roku (w stosunku do wybranego przez Ciebie punktu
    > odniesienia)? A to samo dla euro?

    Przeczytaj sobie o zarządzaniu ryzykiem to będziesz w stanie
    zadawać pytania w miarę silnie wiążące się z tematem
    :-)

    witrak()