    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes,pl.biznes.banki
    <4eefc01b$0$1205$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@i...googlegroups.com>
    <4ef0c52c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@t...googlegroups.com>
    <4ef0ed92$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@t...googlegroups.com>
    Subject: Re: Jakie gwarancje obligacji?
    Date: Wed, 21 Dec 2011 08:44:35 +0100

    "Clegan" <c...@g...com> wrote in message
    news:fceee7ac-d7e4-42b9-82d1-bfe0aaaba47a@t16g2000vb
    a.googlegroups.com...
    On 20 Gru, 21:18, "george" <g...@v...pl> wrote:

    > Ha ha, tak to rzeczywiście dowodzi dokładnie tezy że standard złota jest
    > do
    > bani.
    > Ukłony za argumentację :)
    Nie ma to jak twórcza dyskusja na sensowne argumenty.

    Podsumujmy wiec argumentację.
    W Bretton Woods ustalono parytet złota na 35$ decyzją "organu".
    Dolar miał byś tak samo dobry jak złoto.
    Amerykanie jednak zalewali rynek coraz to większą ilością papieru.
    Chwilę potem rynek wyceniał złoto na powyżej 40 USD. Francja dokonywała wiec
    arbitrażu
    pomiędzy oficjalną ceną a ceną rynkowa zgarniając na czysto różnicę drenując
    przy tym amerykanskie rezerwy kruszcu. Nixonowi w koncu poradzono aby to
    zakonczył bo hegemonia USA w drukowaniu nic niewartego papieru, za który
    dostawiali realne dobra, nie potrwa dłużej.
    Jednym słowem Amerkanom nie podobało sie że musieli defacto płacić złotem za
    wytwory czyjejś pracy zamiast płacić komuś papierowym confetii.
    Twoja teza (tak zrozumiałem) jest taka że skoro amerykanie nie mogli dalej
    oszukiwać w biały dzień to system złota jest do bani. Taki jest ów argument
    ?

    > Oczywiście że można, ale chyba unikasz odpowiedzi co do roli banku
    > centralnego w aktualnym systemie....
    OMG: przecież ja w ogóle o tym nie pisałem. O co Ci biega w końcu bo
    przerzucasz się z tematu na temat ?

    Podsumujmy jeszcze raz:
    Pisałeś o rezerwie częściowej z którejś jakimś cudem wyłączyłeś bank
    centralny (którego rola w tym systemie jest PODSTAWOWA). Dzieki wyłączeniu
    tego elementu starasz sie udowodnić ze ów system nie jest oszustwem. Czy tak
    ? W innym miejscu jednak zgadzasz sie, że to czego dokonuje bank centralny
    oszustwem jest. Teraz wiec staramy sie sprawdzić czy bank centralny należy
    czy nie należy do systemu rezerwy cześciowej aby podsumować system jako
    całość i udowodnić jego oszukańczość lub jego brak.

    > W rezerwie pełnej funkcja banku komercyjnego jako pożyczkodawcy byłaby
    > wykluczona.
    > Pełniłby rolę tzw skarpety.

    Fascynująca naiwność.

    Skoro tak, opisz mi proszę w kilku słowach jak działa ów system rezerwy
    pełnej. Być może mam braki w edukacji.

    pozdrawiam
    george