  • 51. Data: 2009-06-22 18:59:23
    Temat: Re: Jakie banknoty w bankomatach
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    news:a3c1febb-d7f7-4cfd-90a2-9aca19e02c59@l8g2000vbp
    .googlegroups.com

    > A czy ja sie gdziekolwiek staram kogokolwiek przekonac, ze Ameryka
    > Polnocna, a zwlaszcza USA to NAJPIEKNIEJSZA czesc swiata?

    Oczywiście! W 99,9% swoich wszystkich postów na tej grupie ;) No ale czy
    można się czegoś innego spodziewać po gościu, który do szpiku kości jest
    przesiąknięty amerykańskim imperializmem ;) LOL.

    > Czyzby? Polemizowalbym. :p

    :P

  • 52. Data: 2009-06-22 19:00:34
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h1oj5j$5b5$1@news.wp.pl

    > W bankomatach Citi mozna podlaczyc sluchawke i wszystkie komunikaty sa w
    > wersji glosowej. Jak ktos ma sluchawki od mp3 moze wyprobowac.

    Nie wiedziałem :) Kieby będę przechodził obok bankomatu City nieomieszkam
    "wybróbować" tego bądź co bądź udogodnienia.

  • 53. Data: 2009-06-22 19:02:05
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

    > No to stalismy sie juz "druga Irlandia", przynajmniej jesli chodzi o
    > stadardy wyplat z bankomatow. :) Tam tez mi sie nie udalo.

    W DE jest tak samo :)

    > Jakies europejskie fanaberie! ;p

    I znowu jankes musi pokazac swoje imperialistyczne ego ;)

    > Nie da sie, to trudno. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

    Prosze :)

  • 54. Data: 2009-06-22 19:03:28
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h1ok2r$5tv$1@news.wp.pl

    > Po prostu banki sa ostrozne i nie chca zeby ktos roztargniony zostawil
    karte
    > w bankomacie :).

    Jest to podyktowane szczególnie troska o amerykanskich turystów :)

  • 55. Data: 2009-06-22 19:10:48
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Cze, 14:55, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Po prostu banki sa ostrozne i nie chca zeby ktos roztargniony zostawil karte
    > w bankomacie :).

    A, to robilem notorycznie, przy wplatach dawniej, w kopercie.
    Wkladalem koperte do bankomatu, dostawalem kwitek i zadowolony szedlem
    do domu. :)

    > Jakiego producenta bankomaty pozwalaja na dokonanie kolejnej operacji po
    > wyplacie gotowki.

    Um... Sa duze i czerwone i maja logo BofA. Albo mniejsze, szarozielone
    i z logo TD. Pomoglem? ;)
    Przyjrze sie przy nastepnej okazjii, moze gdzies bedzie informacja o
    producencie.

    > Zakladam, ze PINu nie zapamietuja i trzeba za kazdym razem
    > go podac :).

    Tak. Tego jestem PRAWIE pewien.

  • 56. Data: 2009-06-22 19:13:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Nie da sie, to trudno. Dziekuje wszystkim za odpowiedzi.

    Ale po co ci to? Twoj bank ma jakiegos buga w liczeniu prowizji i
    przy wyplacie kilku kwot po jednym wlozeniu karty policzy prowizje
    tylko od tych pierwszych 10 zlotych? Albo w ogole pozostale partie
    dostaniesz w prezencie? 8-)

    MJ

  • 57. Data: 2009-06-22 19:13:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    f.googlegroups.com...

    > A, to robilem notorycznie, przy wplatach dawniej, w kopercie.
    > Wkladalem koperte do bankomatu, dostawalem kwitek i zadowolony szedlem
    > do domu. :)

    A to teraz macie juz BNA? I czeki tez przyjmuja? Jak przyjmuja to czy
    ksiegowanie odbywa sie online? Bylbym bardzo zaskoczony...

    MK

  • 58. Data: 2009-06-22 19:32:39
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Cze, 15:13, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > A to teraz macie juz BNA?

    Czy moglbys po polsku? ;) Albo przynajmniej rozwijac skroty?

    > I czeki tez przyjmuja? Jak przyjmuja to czy
    > ksiegowanie odbywa sie online? Bylbym bardzo zaskoczony...

    Tak, to jest to co ja nazywam "skanowaniem czekow". :) Moge sie wgryzc
    w zasady tego ksiegowania, na razie wiem tylko, ze w przypadku dwoch
    czekow, ktore wplacilem, pieniadze byly dostepne od razu. Ale poniewaz
    zazwyczaj pierwsze $100 z depozytu jest dostepne od razu, a czeki byly
    na male sumy, wiec przypuszczam ze to zbieg okolicznosci.

  • 59. Data: 2009-06-22 19:49:35
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...

    > Czy moglbys po polsku? ;) Albo przynajmniej rozwijac skroty?

    Roznie to rozwijaja Bunch/Bulk Note Acceptor, po polsku chodzi o to, ze
    wciskasz plik banknotow a bankomat rozpoznaje nominaly i pokazuje calkowita
    kwote. Ty akceptujesz i masz ksiegowanie online, albo nie akceptujesz i
    bankomat zwraca kase.

> [...]
    > zazwyczaj pierwsze $100 z depozytu jest dostepne od razu, a czeki byly
    > na male sumy, wiec przypuszczam ze to zbieg okolicznosci.

    Czyli jak rozumiem ksiegowanie jest na podstawie deklarowanej kwoty, ktora
    wprowadzasz na klawiaturze, tak?

    A takie bajeranckie ATM, ktore wyplacaja takze bilon tez macie? ;)
    http://www.diebold.com/ficcdsvdoc/techpubs/Opteva/TP
    -820768-023/TP-820768-023_fram.htm

    MK

  • 60. Data: 2009-06-22 19:51:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 22 Cze, 15:13, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

> [...]
    > przy wyplacie kilku kwot po jednym wlozeniu karty policzy prowizje
    > tylko od tych pierwszych 10 zlotych? Albo w ogole pozostale partie

    Lepiej. Bank zamiast inwestowac we wlasne bankomaty, zacheca mnie do
    uzywania cudzych.

    Zacheca poprzez nie tylko nie pobieranie oplat za wyplaty z ATM, ale i
    zwraca oplaty pobrane przez wlascicieli bankomatow. (Czyli jezeli na
    kwitku mam $20 gotowka + $2 oplata dla wlascicela ATM, to z konta
    zabieraja $22, a nastepnego dnia oddaja $2)

    Od zeszlego roku, w ramach tego zachecania i jednoczesnie ulatwiania
    sobie zycia, bank zwraca $3 za wyplate za granica - bo, jak twierdzi,
    nie jest w stanie okreslic, czy bank zagraniczny pobral prowizje przy
    wyplacie.

    Wiec tak w ramach planowania ewentualnych wakacji w Polsce mialem
    pytanie... Wychodzi mi, ze przy obecnym kursie kazde 10 zlotych
    "kosztowaloby" mnie ca. 3 centy. :)