  • 1. Data: 2002-12-17 11:33:24
    Temat: Jaki najlepszy fundusz Inwestycyjny umozliwiajacy transakcje przez internet ?
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Szukam Funduszu Inwestycyjnego z dosc wysoka stopa zwrotu i mozliwoscia
    wykonywania operacji przez internet.
    Chce wlozyc 40 tys zl
    Niestety jestem laikiem w tym temacie i prosze o jakies rady.
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2002-12-17 12:21:45
    Od: Andrzej Nowak <a...@a...net>

    Obenie GTFI OS a jak zagości hossa na giełdzie fundusz zrównoważony lub
    akcyjny :).

  • 3. Data: 2002-12-17 12:28:28
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Szukam Funduszu Inwestycyjnego z dosc wysoka stopa zwrotu i mozliwoscia
    > wykonywania operacji przez internet.
    > Chce wlozyc 40 tys zl
    > Niestety jestem laikiem w tym temacie i prosze o jakies rady.

    poczytaj np.:
    http://tfi.hoga.pl/tfi_wskazowki.asp

    albo idź do wróżki i wróć po konkrety.:-)

    Jest ich masa.
    Dla przezornych polecam ING Gotówkowy.
    Dla chciwych dusigroszy GTFI obligacji
    Dla lekkich hazardzistów SEB4.

    Dla samobójców
    UniDynamic Europa

  • 4. Data: 2002-12-17 12:35:16
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    > Dla chciwych dusigroszy GTFI obligacji

    Czyżbyś berdycz jakieś badania przeprowadzał na klientach GTFI OS? Pytam, bo
    mam tam trochę kasy, ale "chciwy dusigrosz" to nie jest to wyrażenie, które
    trafnie mnie opisuje ;-)))))))

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 5. Data: 2002-12-17 12:46:42
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:atn5nb$6s3$1@news.onet.pl, Glenn wrote:

    > Czyżbyś berdycz jakieś badania przeprowadzał na klientach GTFI OS?
    > Pytam, bo mam tam trochę kasy, ale "chciwy dusigrosz" to nie jest to
    > wyrażenie, które trafnie mnie opisuje ;-)))))))

    Pociesz się, że ja ostatnio się nagle zamieniłem w chciwego dusigrosza z
    niechciwego niedusigrosza :)

    --
    Robert

  • 6. Data: 2002-12-17 13:03:12
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czyżbyś berdycz jakieś badania przeprowadzał na klientach GTFI OS? Pytam, bo
    > mam tam trochę kasy, ale "chciwy dusigrosz" to nie jest to wyrażenie, które
    > trafnie mnie opisuje ;-)))))))

    Też tam mam "parę groszy". Z chciwości bezpieczeństwa, bo może nie upadną zanim się
    wycofam.:-)
    A żartobliwe określenie.... tak mi się nasunęło. Czyżby miało być "poważny inwestor"
    ???:-)

  • 7. Data: 2002-12-17 13:56:21
    Od: "Glenn" <g...@o...pl>

    >Czyżby miało być "poważny inwestor" ???:-)

    Ciepło, ciepło ;-)))))
    Może być jeszcze "guru inwestowania" :)

    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 8. Data: 2002-12-17 14:00:48
    Od: z...@p...onet.pl

    No właśnie! Napisałeś:

    > Dla przezornych polecam ING Gotówkowy.
    > Dla chciwych dusigroszy GTFI obligacji

    Czy widzisz jakąś wiarygodna przesłankę, by tak różnicować te dwa właśnie w
    taki sposób?
    Bo IMO obydwa nie mają zabezpieczenia przed skutkiem "upadnięcia" (skutkiem dla
    klienta oczywiście, bo chyba BFG nie obejmuje fundusze?) :)

  • 9. Data: 2002-12-17 15:20:39
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy widzisz jakąś wiarygodna przesłankę, by tak różnicować te dwa właśnie w
    > taki sposób?

    ING Gotówkowy od lat stabilnie trzyma stopę zwrotu na poziomie najlepszych
    długoterminowych lokat bankowych
    GTFI Obligacji to nowość. Ich aktywa są małe, stąd stopa zwrotu jest najwyższa ze
    wszystkich obligacyjnych.
    Troche za nim juz jest UniKorona (Union Investment) obligacji (poprzednio najlepszy)-
    bo maja po prostu wiele trudno zbywalnych
    aktywów i zbyt mały przyrost środków.

    > Bo IMO obydwa nie mają zabezpieczenia przed skutkiem "upadnięcia" (skutkiem dla
    > klienta oczywiście, bo chyba BFG nie obejmuje fundusze?) :)

    TFI (wszystkie) są lepsze od banku bo tylko zarządzają i ich upadek (niewypłacalność)
    mnie jako klienta może nie obchodzić, bo bank
    depozytariusz depozyt bez odsetek odda.

    A o GTFI napisałem, że dla dusigroszy skaczących z kwiatka na kwiatek, bo ostatnio
    był najlepszy i być może niektórzy tam się
    przenieśli z DWS -ongiś lidera:-)

    Ja osobiście ma dużą dywersyfikację oszczędności i na wielu tracę, dlatego nie
    ekscytuję się pojedynczymi procentami.
    A wróżką nie jestem:-)

  • 10. Data: 2002-12-17 17:27:31
    Od: z...@p...onet.pl

> [...]
    najlepszy)-
    > bo maja po prostu wiele trudno zbywalnych aktywów i zbyt mały przyrost

    Tak, to słuszne spostrzeżenie, ale wiążąc fragment "może nie upadną zanim się
    wycofam" z innymi: "Dla przezornych..", "Dla chciwych..", sądziłem, że masz na
    myśli bezpieczeństwo wkładów.
    Piszesz wprawdzie dalej:

    > TFI (wszystkie) są lepsze od banku bo tylko zarządzają i ich upadek
    (niewypłacalność)
    > mnie jako klienta może nie obchodzić, bo bankdepozytariusz depozyt bez
    odsetek odda.

    Jednakże pozostają wątpliwości:
    * Czy to, że TFI jest tylko zarządcą, chroni go (a klienta przede wszystkim)
    przed upadkiem na skutek jakiegoś np. 'przekrętu', mimo formalnych, statutowych
    kontroli przeprowadzanych przez bank?
    * W razie "upadku" TFI - czy bank-depozytariusz ma prawo wypłacić osobie
    trzeciej depozyt złożony przez deponenta (TFI), a nie klienta TFI?
    * Jeżeli prawdą jest, że 'bank-depozytariusz depozyt bez odsetek odda', dziwi
    brak o tym wzmianki w opisach o bezpieczeństwie depozytów w TFI. A przecież
    taką informacją TFI powinny się chwalić, podobie jak robią to banki powołując
    się na Gwarancyjny Fundusz Bankowy.

    > A wróżką nie jestem:-)

    Gdybyś nią byl, nie zarobiłbyś u mnie; sam jako 7-miolat wrózyłem innym
    kolesiom (bez powodzenia), naśladując podpatrywane techniki stosowane przez
    siąsiadkę-wróżkę ;)

    Pzdr.,