    From: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jaki bank najlepszy???
    Date: Sat, 6 Jan 2007 16:55:22 +0100

    Użytkownik "Józef "
    > Witam z nowym rokiem chciałbym załozyć sobie jakieœ dobre konto
    > bankowe.
    > Jaki obecnie jest najlepszy bank który:
    > 1) daje największe oprocentowanie rachunku?
    > 2) ma bezpłatne prowadzenie rachunku
    > 3) ma bezpłatne przelewy
    > 4) ma darmowš kartę VISA
    > A może jest taki bank który ma wszystkie 4 punkty razem?

    takiego banku coby mial wszystko nie ma :(

    duze oprocentowanie rachunku to juz przeszlosc - obok rachunku
    podstawowego mozesz w wielu bankach założyć "oszczednosciowy" z
    ktorego przelew raz w miesiacu masz darmo, ale za drugi przelew juz
    musisz zaplacic - takie rachunki mogą mieć od 3,2 do 3,8% (np. Nordea
    Progress, ING OKO, oszczednosciowe w Raiffeisen Banku)

    bezplatne prowadzenie rachunku - co z tego jak mniej bezpieczne i
    placisz za przelewy. Lepiej np placic 3 zl/mies w NordeaBanku a miec
    bezpieczniejsze konto (z tokenem) z wieloma roznymi produktami.

    bezplatne przelewy mial Fortis - niestety skasowali e-pakiet wiec
    przestanie im przybywac klientow. Rozsadny wybor to moze byc jeszcze
    ING (6 zl/mies, ale bezplatne przelewy)

    darmowa karta - Kredytową mozesz wziąc niekoniecznie tam, gdzie
    rachunek. Jak akurat jest promocja i daja rok za darmo :-)
    Obecnie (do 15 stycznia) w ING nawet doplacą 50 zł żebyś wziął
    kredytową
    Do platnosci bezgotowkowych polecam w ING przedplaconą Maestro i
    przedpłaconą eKartę (kazda za jednorazową oplatą 9 czy 12 zl) i mając
    internetowy dostęp ING-Online przelewasz sobie na konta tych kart ile
    chcesz nimi wydawac (eKartą mozesz placic rowniez w internecie).
    Do wyplat bankomatowych mam bezprowizyjna kartę VE Fortisa (do
    e-pakietu, ktorego juz nie otwieraja). Do wyplat bankomatowych nadaje
    sie VE Inteligo - pkobp ma duzo bankomatow a kosztuje cie to 1zl/mies.

    W sumie chyba najlepiej teraz zalozyc konto w ING, a z niego darmowymi
    przelewami zasilac Inteligo i konta kart przedplaconych, a KK wziac z
    doplatą 50 zl
    Calosc kosztuje cie 7 zl/mies

    > Druga kwestia to to że chciałem załozyć konto studenckie synowi. I
    > również
    > interesuje mnie jaki bank oferuje najlepsze konto studenckie
    > (najlepiej żeby
    > było wszystko za darmo!!)

    dla studenta polecilbym Deutsche Bank - konto "DB Start"
    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/index2.php?s=db_star
    t_konto#dbs1
    przez internet wszystko darmowe - jedyna oplata stała 2zl/mies
    Zaletą dużą są darmowe bankomaty w Anglii, Stanach itp
    i niezle kursy przy przeliczaniu wyplat na zlotowki
    *** blad ***