  • 11. Data: 2011-12-14 14:57:27
    Temat: Re: Jakby ktos rezygnowal z mbankowej KK (hehehe)
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.12.2011 15:44), Krzysztof Halasa wrote:

    > A oni w ogole podaja jakas podstawe prawna takiego żądania?

    A muszą? Czy strony nie mogą się tak umówić? (czytaj: czy mBank nie może
    tego wpisać do regulaminu?)

    p. m.

  • 12. Data: 2011-12-15 09:24:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > A muszą? Czy strony nie mogą się tak umówić? (czytaj: czy mBank nie
    > może tego wpisać do regulaminu?)

    A wpisal? Przed zawarciem umow?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2011-12-15 09:53:43
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2011 10:24), Krzysztof Halasa wrote:

    > A wpisal? Przed zawarciem umow?

    Wpisał przed lub po, ale przed wpisał że strony zgadzają się uznawać
    zmiany w regulaminie dokonane po zawarciu umowy :)

    p. m.

  • 14. Data: 2011-12-15 20:53:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Wpisał przed lub po, ale przed wpisał że strony zgadzają się uznawać
    > zmiany w regulaminie dokonane po zawarciu umowy :)

    Ale chyba tylko dostarczone drugiej stronie? Zwlaszcza w przypadku
    konsumenta.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2011-12-15 21:37:36
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 14 Dec 2011 15:44:18 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > A oni w ogole podaja jakas podstawe prawna takiego żądania?

    W BRE podpisy na dokumentach slanych poczta potrafia byc ,,niezgodne'',
    notarialne potwierdzenie wysyla ich na drzewo.

    Na ile wiem, explicite nie ma wymagania na notarialne potwierdzenie.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 16. Data: 2011-12-16 01:02:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2011 21:53), Krzysztof Halasa wrote:

    > Ale chyba tylko dostarczone drugiej stronie? Zwlaszcza w przypadku
    > konsumenta.

    Nie jestem pewien tego dostarczenia. Nie wystarczy ogłoszenie i jakiś
    ślad w systemie że widziałem to ogłoszenie?

    Anyway - na potrzeby dyskusji można zakładać że zmiany w regulaminie
    były (mi przynajmniej) dostarczone.

    p. m.

  • 17. Data: 2011-12-16 01:08:15
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (15.12.2011 22:37), Michal Tyrala wrote:

    > W BRE podpisy na dokumentach slanych poczta potrafia byc ,,niezgodne'',
    > notarialne potwierdzenie wysyla ich na drzewo.
    >
    > Na ile wiem, explicite nie ma wymagania na notarialne potwierdzenie.

    Jakiś rok temu chciałem załatwić korespondencyjnie zamknięcie karty
    kredytowej żony, która ma awersję do wszelkich *linii, *online itd.. i
    *wydaje* mi się że widziałem zapisany gdzieś (nie pamiętam czy w
    regulaminie czy w jakimś howto) explicite warunek notarialnego
    potwierdzenia podpisu.

    p. m.

  • 18. Data: 2011-12-16 04:02:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/15/2011 7:08 PM, mvoicem wrote:
> [...]
    > *wydaje* mi się że widziałem zapisany gdzieś (nie pamiętam czy w
    > regulaminie czy w jakimś howto) explicite warunek notarialnego

    przerabialismy to na grupie jakis rok temu.
    mBank sobie może.

    wypowiedzenie umowy ma być pisemne. i to jest jak najbardziej
    wystarczające, bo tak mówi KC.

    to nie jest dwustronna procedura wymagajaca jakies akceptacji drugiej
    strony, tylko jednostronne oswiadczenie woli.

    Wraz z dotarciem tego oświadczenia do mBank umowa de facto jest już
    rozwiązana, i żadne zapisy w regulaminie tego nie zmienią.

    Jedyny ruch jaki mBank ma to właśnie stwierdzić, że ma wątpliwości co do
    autentycznosci pisma, co akurat bardzo łatwo załatwić, gdzie klient po
    prostu potwierdza, że to on wysłał.
    Wówczas nie ma już wątpliwości, że wypowiedzenie jest jednak wysłane
    przez klienta. Koniec sprawy.

    To, że mbank twierdzi inaczej nieczego nie zmienia.

    przerabiane w praktyce. trzy miesiace trawili informację, po czym
    przysłali info, że konto zostało zamknięte.

  • 19. Data: 2011-12-18 20:07:45
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Jedyny ruch jaki mBank ma to właśnie stwierdzić, że ma wątpliwości co
    > do autentycznosci pisma, co akurat bardzo łatwo załatwić, gdzie klient
    > po prostu potwierdza, że to on wysłał.

    Z punktu widzenia klienta sprawa jest prosta, jasne. Z punktu widzenia
    banku jest nieco ciekawiej, zwłaszcza jeśli wypowiedzenie umowy jest
    związane z dyspozycją przelania np. sporego salda na nieznane bankowi
    konto.
    Bank nie wie czy np. ktoś nie podrobił podpisu na wypowiedzeniu i np.
    nie ukradł telefonu klientowi. To może być np. jakaś osoba bliska
    klientowi, znajomy, kolega z pracy itp. Znajomość nazwiska panieńskiego
    matki niczego nie dowodzi w takim przypadku (no może tego, że to nie
    jest przypadkowa osoba z ulicy).

    Notarialne potwierdzenie (jeśli także nie jest podrobione) przenosi
    odpowiedzialność na notariusza :-) Ale oczywiści bank nie może takiego
    wymagać, zreszta IMHO bank w ogóle nie może wymagać, by podpis klienta
    był z czymś "zgodny" (cokolwiek by to nie znaczyło). Podpis nie służy do
    weryfikacji tożsamości, a do udowodnienia faktu złożenia oświadczenia
    woli. MBank sam określił sposób prowadzenia przez siebie działalności
    i musi żyć z konsekwencjami.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 20. Data: 2011-12-18 20:08:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Nie jestem pewien tego dostarczenia. Nie wystarczy ogłoszenie i jakiś
    > ślad w systemie że widziałem to ogłoszenie?

    Jasne że wystarczy, chyba że klient to zakwestionuje.
    --
    Krzysztof Halasa