  • 1. Data: 2007-12-02 08:05:28
    Temat: Jak zainwestować w obecnej sytuacji
    Od: "User" <U...@i...com>

    Witam i proszę o radę.

    Właśnie skończył mi się okres obligacji skarbowych i zastanawiam się
    jak dalej moje oszczędności dobrze zainwestować.

    Przyjmuję 2 następujące założenia:
    1) należy się spodziewać wzrostu stóp procentowych, a różne banki reagują
    na to w różny sposób i w różnym czasie więc bardziej opłaca się inwestować
    na krótki okres (max. 1 roku) i obserwować oferty banków
    2) moja sytuacja finansowa nie pozwala mi inwestować ryzykownie, więc myślę
    raczej o lokatach niż o funduszach, a jeśli już to o funduszach z gwarancją
    kapitału.
    Wiem, że obecnie często zaciera się różnica pomiędzy "klasyczną" lokatą
    a kontem bankowym, więc dobrze by było gdyby ewentualne konto nie pociągało
    za sobą zobowiązań w rodzaju konieczności posiadania w danym banku ROR -
    chyba, że pozostałe warunki są wyraźnie lepsze niż gdzieś indziej. Zakładam
    bowiem możliwość zmiany banków w krótkich okresach, więc to mogłoby być
    pewnym utrudnieniem.

    Co przy takich założeniach warto w tej chwili wybrać?
    Oczywiście zakładam podzielenie moich pieniędzy czyli tak modną ostatnio
    dywersyfikację :-)

    Bardzo proszę o rady, tematyka ta bowiem nie jest mi zbyt bliska i szukając w
    Internecie
    nie jestem w stanie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
    Potrzebne jest tu pewne doświadczenie, na które u Państwa liczę.

    Pozdrawiam
    User

  • 2. Data: 2007-12-04 08:48:40
    Temat: Re: Jak zainwestować w obecnej sytuacji
    Od: "PatronX" <p...@w...pl>

> [...]
    > nie jestem w stanie znaleźć odpowiedzi na moje pytanie.
    > Potrzebne jest tu pewne doświadczenie, na które u Państwa liczę.

    Lokaty:
    http://finanse.netwaluta.pl/lokaty/

    Fundusze:
    http://finanse.netwaluta.pl/funduszeinwestycyjne/

    Ja mimo wszystko wybieram fundusze. Wiadomo, że im większe potencjalne zyski
    tym większe ryzyko. Ale trzymanie na lokatach za te kilka % rocznie, nie ma
    dla mnie większego sensu.

    --
    PatronX