  • 31. Data: 2013-06-07 13:28:12
    Temat: Re: A jakby złoto ... [Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...]
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "m" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy jakby ktoś odkrył po dziadku 20 sztab złota po 3.5kg każda, to
    > pomijając urzędy skarbowe i takie tam ... spieniężyłby to w miarę sprawnie
    > czy też musiałby kombinować jak koń pod górę?

    Bez porównania łatwiej niż w przypadku BTC.

    Miałby przecież tabuny realnych potencjalnych kupujących w postaci banków
    czy funduszy inwestycyjnych.

  • 32. Data: 2013-06-07 13:43:55
    Temat: Re: Jak wymienić 1000 BTC na PLN...
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On Fri, 07 Jun 2013 13:03:22 +0200
    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Do GIIF.

    A GIIF, jak bedzie dla niego dziwnie wygladalo, do US.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 33. Data: 2013-06-07 13:56:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-06-07 13:28, MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > Bez porównania łatwiej niż w przypadku BTC.
    >
    > Miałby przecież tabuny realnych potencjalnych kupujących w postaci

    Tym bardziej, że dziadek nie inwestowałby w 3,5-kilogramowe sztaby
    złota, tylko max w jednouncjowe monety. No chyba że ktoś miał
    dziadka-generała z jakimiś wojnoświatowymi łupami, ale tacy łupów nie
    zakopują w ogródku.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2013-06-07 15:49:46
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message
    > Niesamowite, opowiedz wiecej. Ponawiam pytanie - jak urzad skarbowy mialby sie
    > o tym dowiedziec?

    a co za roznica czy dowie sie bezposrednio z banku jezeli transakcja zostanie
    oflagowana jako podejrzana, czy dowie sie za rok czy dwa jak kantorom btc
    przykreca srube i sprawdza wszystkie dostepne transakcje wstecz, czy poprostu
    zyczliwy sasiad\wspolpracownik wystapi z donosem i bedzie sie trzeba wytlumaczyc
    z ekstra gotowki

    nie twierdze ze nie da sie tego zrobic tylko ze sprzedaz 1k btc i przyjecie
    platnosci przelewem na konto to proszenie sie o klopoty

  • 35. Data: 2013-06-07 16:14:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 10:30:22 +0200, radar napisał(a):
    > Zapłać podatek i masz święty spokój.

    Tylko jaki ? 2% PCC od sprzedazy ? On nie jest od _rzeczy_ ?

    Czy 19% od zbycia papierami wartosciowymi ?

    J.

  • 36. Data: 2013-06-07 16:16:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 7 Jun 2013 02:32:53 -0700 (PDT), g...@p...onet.pl
    > Zamiast złota, żeby kupić narkotyki wysyłkowo (silkroad), kałacha z dostawą,

    A dostawcy powyzszych nie wola bardziej uznanych walut ?

    No i ... te bitowe nie sa do latwiejszego wysledzenia ? Kazdy przeplyw
    rejestrowany ...

    >ale można też doładować telefon, nietrudno kupić sprzęt komputerowy.

    A gdzie ?

    J.

  • 37. Data: 2013-06-07 16:24:57
    Od: m <m...@g...com>

    On 07.06.2013 16:14, J.F. wrote:

    > Tylko jaki ? 2% PCC od sprzedazy ? On nie jest od _rzeczy_ ?
    >
    > Czy 19% od zbycia papierami wartosciowymi ?

    IMHO jeszcze gorzej. Tj tak jak przy zakupie samochodu po 1000zł i
    sprzedaży po 300tys. Podatek dochodowy, wg skali, od różnicy, tj 299 tys.

    p. m.

  • 38. Data: 2013-06-07 16:35:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    neoniusz wrote:

    > A skad urzad skarbowy mialby sie niby o tym dowiedziec?

    a wszystko jedno skąd.
    zastanów się co powiesz jak juz sie dowie.

  • 39. Data: 2013-06-07 16:36:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:
    > skarbowym :)
    >
    > Uważasz, że nie da się tego opodatkowac w prosty sposób po wymianie? Np.
    > jako darowizna z Internetu.

    darowizna miała miejsce w momencie kiedy ją dostał.
    zgłoszone na czas ?

    nie? no to 20% dla US.

  • 40. Data: 2013-06-07 16:38:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m4rkiz wrote:
    > "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    >
    > darowizna?
    > darowizna od 'przypadkowej osoby' na 350 000?

    a dlaczego by nie.
    tym bardziej, że wartość w momencie darowania byla zupelnie inna.

    > powodzenia zycze
    ja nie widzę problemu, z tym, że trzeba sie tym aktywnie zająć od swojej
    strony, a nie czekać na ruch US