    From: "Jakob Saga" <j...@w...de>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Jak to jest z tymi informacjami RZEPY.
    Date: Fri, 6 Feb 2004 22:14:22 +0100

    Hi,
    Rafal Urbanelis wrote:

    > po prostu ludzie nie wyobrazaja sobie jak mozna wziac kredyt w
    > walucie w jakiej sie nie zarabia i wydaje.
    > dla mnie to dosc oczywiscie.
    >
    > a poniewaz ludzie nie biora, i nikt nawet nie pyta o taka mozliwosc,
    > to bank nie ma nawet tego w ofercie.

    Czytalem te wasze posty, i musze troche dodac.
    Ja pracuje w niemieckim banku (commerzbank), w freiburg i lörrach.
    kredyty w chf sa, i to nawet czesto. ale glownie dla ludzi pracujacych
    w szwajcari, a mieszkajacych tu.
    Dla normalnego klienta sa takze, ale pod innymi warunkami. Np. dla
    pracownikow w szwajcari min 125.000 EUR suma kredytu, dla
    zarabiajacych w euro min. 250.000 EUR. ale o co najbardzej chodzi to
    wlasciwy rating od klienta. ktos kto zarabia w euro a chce kredyt w
    chf albo w n.p. JPY musi byc w stanie splacac takze, jezeli kurs sie
    rozwinie w zlym kierunku. tu tu jest problem, ktory trafia wielu.
    reszta nie chce ryzekowac.
    co do oprocentowanie w euro 4,9 - 5,5 na 10 lat , w chf od 1,5 - 4
    (1-10 lat)

    Jakob