  • 1. Data: 2004-02-06 16:45:43
    Temat: Jak to jest z tymi informacjami RZEPY.
    Od: t...@p...onet.pl

    Rzepa pisze, że kredyty mieszkaniowe w Europie (Niemcy, Francja, Włochy, itp)
    są oprocentowane na poziomie 5-6%. Jeżeli to prawda to nasze kredyty w CHF na
    poziomie 3,4-3,6% są najtańsze. Skąd to sie bierze. Może ktoś mi wytłumaczy. A
    może Rzepa znowu kłamie.

    Tensor1
    Czy jak wprowadzimy Euro to one zdrożeją.

  • 2. Data: 2004-02-06 17:12:23
    Temat: Re: Jak to jest z tymi informacjami RZEPY.
    Od: d...@p...onet.pl (Adam S.)

> [...]
    CHF na
    > poziomie 3,4-3,6% są najtańsze. Skąd to sie bierze. Może ktoś mi

    Czy te 5-6 % dotyczy CHF ???? czy raczej euro

    adam

  • 3. Data: 2004-02-06 17:12:54
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nasze kredyty w CHF na poziomie 3,4-3,6% są najtańsze. Skąd to sie
    > bierze. Może ktoś mi wytłumaczy. A może Rzepa znowu kłamie.

    A w jenach jeszcze nizsze bedzie ;)
    Tensor Euro to euro, a CHF to CHF

  • 4. Data: 2004-02-06 17:27:41
    Od: t...@p...onet.pl

    > A w jenach jeszcze nizsze bedzie ;)
    > Tensor Euro to euro, a CHF to CHF

    Amra nie rób ze mnie idioty, który nie wie, że w Tych krajach jest EURO. Z
    Twojej odpowiedzi wynika jednak, że kredyty w CHF np. w Niemczech są
    oprocentowane tak jak Polsce. Jeżeli tam, to czemu Niemcy biorą droższe kredyty
    w EURO. A może nie biorą. Nie nie rozumiem. Oświeć mnie w tej materii ale nie
    obrażaj.

    Pozdrowienia Tensor1

  • 5. Data: 2004-02-06 17:45:46
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > Niemcy biorą droższe kredyty w EURO. A może nie biorą. Nie nie
    > rozumiem. Oświeć mnie w tej materii ale nie obrażaj.

    Rzepa pisze o oprocentowaniu w Euro na okres ok 20 lat.
    Pogrzeb w sieci.
    Stopy porocentowe z wczoraj
    3M
    Euro EURIBOR 2,0830

    LIBOR
    USD 1,1300
    EURO 2,0800
    GBP 4,1558
    CHF 0,2400
    JPY 0,0515

    Jak sobie znajdziesz bank w strefie euro, ktory da ci kredyt w CHF albo
    JPY - to nie ma problemu - zejdziesz ponizej 5-6%
    Dlatego nie wiem czemu piszesz ze Rzepa klamie? :)

  • 6. Data: 2004-02-06 18:45:33
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > JPY - to nie ma problemu - zejdziesz ponizej 5-6%
    > Dlatego nie wiem czemu piszesz ze Rzepa klamie? :)
    Co innego stopy rynków międzybankowych (które znam) a co innego oprocentowanie;
    jeszcze jest marża albo "Prezes". A czy rzeczywiście trudno znaleźć w strefie
    EURO bank, który da w CHF, lub JPY? Jezeli tak to czemu ludzie nie biorą.
    Przecież CHF jest taki stabilny.
    P. T.

  • 7. Data: 2004-02-06 19:00:10
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > trudno znaleźć w strefie EURO bank, który da w CHF, lub JPY? Jezeli
    > tak to czemu ludzie nie biorą. Przecież CHF jest taki stabilny.

    Stopy + marza = oprocentowanie.
    A czy biora - nie wiem - nie orientuje sie trzebaby poszukac.
    Ale podejrzewam, ze orpocnetowanie oprocentowaniem, ale jeszcze roznego
    rodzaju prowizje itp moga zniechecic do brania kredytow denominownaych w
    obcej walucie.
    Poszukaj na yahoo.

  • 8. Data: 2004-02-06 19:26:21
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

> [...]
    > rzeczywiście trudno znaleźć w strefie EURO bank, który da w CHF, lub
    > JPY? Jezeli tak to czemu ludzie nie biorą. Przecież CHF jest taki

    Przecież tu nie chodzi o bezwzględną stabilność tylko o względną
    stabilność w stosunku do waluty w której się zarabia i wydaje.

    A przy okazji: frank frankiem ale jen miał przecież okres deflacji, w
    którym drożał...

  • 9. Data: 2004-02-06 20:16:50
    Od: "Rafal Urbanelis" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    strefie
    > EURO bank, który da w CHF, lub JPY? Jezeli tak to czemu ludzie nie biorą.

    po prostu ludzie nie wyobrazaja sobie jak mozna wziac kredyt w walucie w jakiej
    sie nie zarabia i wydaje.
    dla mnie to dosc oczywiscie.

    a poniewaz ludzie nie biora, i nikt nawet nie pyta o taka mozliwosc, to bank
    nie ma nawet tego w ofercie.

    pozdrawiam,
    rafal urbanelis

  • 10. Data: 2004-02-06 21:14:22
    Od: "Jakob Saga" <j...@w...de>

    Hi,
    Rafal Urbanelis wrote:

> [...]
    > dla mnie to dosc oczywiscie.
    >
    > a poniewaz ludzie nie biora, i nikt nawet nie pyta o taka mozliwosc,

    Czytalem te wasze posty, i musze troche dodac.
    Ja pracuje w niemieckim banku (commerzbank), w freiburg i lörrach.
    kredyty w chf sa, i to nawet czesto. ale glownie dla ludzi pracujacych
    w szwajcari, a mieszkajacych tu.
    Dla normalnego klienta sa takze, ale pod innymi warunkami. Np. dla
    pracownikow w szwajcari min 125.000 EUR suma kredytu, dla
    zarabiajacych w euro min. 250.000 EUR. ale o co najbardzej chodzi to
    wlasciwy rating od klienta. ktos kto zarabia w euro a chce kredyt w
    chf albo w n.p. JPY musi byc w stanie splacac takze, jezeli kurs sie
    rozwinie w zlym kierunku. tu tu jest problem, ktory trafia wielu.
    reszta nie chce ryzekowac.
    co do oprocentowanie w euro 4,9 - 5,5 na 10 lat , w chf od 1,5 - 4
    (1-10 lat)

    Jakob