  • Data: 2007-08-31 06:43:16
    Temat: Re: Jak to jest z tymi PINami????
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 30 Aug 2007 09:51:30 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Dlatego nie używam kart z pinemi i nigdy się nie skuszę.

    Otóż to. Ja również.

    >Z dużym prawdopodobieństwem w tym sam dniu, albo za chwilę przy
    >nastepnych zakupach.

    Ale to już za późno.

    >A przy karcie, którą mam, bank przejmuje na siebie transakcje do 48
    >godzin przed powiadomieniem ich o kradzieży.

    Za wyjątkiem tych potwierdzonych PIN-em, prawda? BTW - ja mam 72
    godziny ochrony.

    >Pomyśl. Jeśli gdzieś w restauracji w bankomacie sklonują ci kartę, to
    >kiedy dowiesz się o tym, że nie masz kasy na koncie.
    >Dopiero wtedy kiedy zdziwiony odmową autoryzacji spojrzysz na stan konta
    >lub zobaczysz wyciąg.
    >Co będzie zdecydowanie później niż zorientowanie się, że karty nie masz
    >fizycznie w portfelu.

    Róznica zerowa. I tak będzie już za późno, a o ile skradzenie karty
    jest praktycznie pozbawione konsekwencji, to aby zeskanować pasek
    trzeba wykonać o wiele więcej, wtajemniczyć parę osób i ryzyko wpadki
    jest o wiele większe.
    Złodzieje kieszonkowi są praktycznie bezkarni. Żeby odpowiadali trzeba
    ich złapać na gorącym uczynku z towarem w ręce. A to bardzo trudne.

    >Złodziej kart nie kradnie kart dla samego plastiku. Wiec po co to robi i
    >ma do tego narzędzia. Zdecydowanie jest mu łatwiej sklonować kartę niż
    >ją fizycznie ukraść.
    Zdecydowanie nie.
    --
    ___________/ GG: 3524356