  • Data: 2020-05-03 05:45:28
    Temat: Re: Jak silny jest dolar w danym momencie?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Zbynek Ltd." 5eadc217$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > Jak USA ogłosiły zamknięcie wszystkiego na początku marca,
    > to dolar mocno zapikował w dół, by potem dużo mocniej (po
    > decyzji? FED-a) odbić do góry. W każdym razie w porównaniu
    > do PLN.

    Może i dolar zapikował w dół, i złotówka zapikowała
    w dół, ale złotówka zapikowała w dół głębiej od dolara?

    -=-

    Od lat nie ma wyniszczającej wojny, więc może być deflacja.
    (jest taka wojna, ale nie w Europie i w USA czy Kanadzie)
    Ludzie są wypierani przez roboty, więc może być deflacja.
    Nauka notuje szalone postępy, przez co produkcja szaleje,
    więc może być deflacja. Nie każdy przedsiębiorca bierze
    kredyty, więc może być deflacja, bo banki nie skreują forsy...

    Ale rządzący dążą do inflacji! Do wysokich obrotów -- podatki biorą
    się z obrotów... Podatkami politycy karmią siebie i wyrażają swe wizje...

    -=-

    O sile narodowej waluty decyduje narodowa gospodarka i polityka.
    Polityka narodowa i zewnętrzna -- prezydent USA potrafi cudzą walutę
    wzmocnić lub osłabić; prezydent Wenezueli wpływa na wenezuelską walutę,
    a i ten wpływ nie jest zbyt duży.

    -=-

    - Komu zależy na Destabilizacji USA? -- świrom, bo nieświry
    czerpią pełnymi garściami z tej stabilizacji.
    - Komu zależy na Destabilizacji FR? -- też głównie świrom.
    - Komu zależało na Stabilizacji PRL? -- chyba głównie ZSRR itp.
    - Komu zależy na Stabilizacji obecnej RP? -- różnie... ;)

    Efektem narodowej polityki jest ogólna sytuacja narodowa, w tym stan
    narodowej gospodarki, którego efektem jest ,,siła narodowej waluty''...

    -=-

    Pan Morawiecki może dużo mówić o potędze polskiej gospodarki, ale w istocie
    Polacy jedzą z rąk UE i USA. Polacy międzywojenni też dużo i namiętnie mówili
    o potędze RP, ale smutna wojna ukazała słabość i nieudolność tychże Polaków...

    Mogę rozprawiać o swym bogactwie -- ale w sklepie dojdzie do konfrontacji...
    Mogę długo i namiętnie nawijać o swej tężyźnie fizycznej -- ale rzeczywistość
    mych słów nie potwierdzi, gdy zmierzę się z czymś, co wymaga fizycznego wysiłku...
    Mogę nawijać o swej: wiedzy, inteligencji, zaradności życiowej, mądrości... Jeśli
    otoczę się pochlebcami, którym będę płacił za pochlebstwa, być może moje tezy ;)
    znajdą i uznanie, szacunek i potwierdzenie w ocenie powszechnej, ale... Ale
    rzeczywistość niekoniecznie potwierdzi me słowa... Rzeczywistość weryfikuje
    skutecznie i uczciwie...

    Ponoć Bóg mówi o sobie -- jestem prawdą, drogą i życiem.

    Ktoś, kto gardzi prawdą -- gardzi Bogiem.
    [twierdząc przed sądem chociażby, że 'plus dwie dioptrie to tyle samo
    co minus dwie dioptrie' w świecie, w którym ćwierć dioptrii czyni różnicę,
    czyli w świecie, w którym tolerancja nie przekracza ćwiartki dioptrii]

    -=-

    Polska gospodarka jest słaba w zestawieniu z gospodarką Niemiec, Francji, USA...
    Złotówka musiała zapikować w dół po przemowach Morawieckiego...

    W PRli złotówka cieszyła się znikomym zaufaniem Polaków.
    Walutą stabilną był właśnie dolar amerykański, później marka zachodnioniemiecka...

    --