  • Data: 2020-05-04 12:51:14
    Temat: Re: Jak silny jest dolar w danym momencie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    PiteR napisał(a) :
    > in <news:5eadc217$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>

    Zebyz to bylo wiadomo ... to by biedy na swiecie nie bylo :-)

    cene zlota przyjac ? waha sie raczej bardziej, niz kurs dolara
    wzgledem innych walut :-)

    iew=2Y

    >Dzięki. No nie bardzo.
    >Chcę wiedzieć dlaczego jakaś waluta może drożeć/tanieć, a nie za ile
    >mogę ją w danym momencie kupić/sprzedać. Nie potrzebuję znać jej
    >historycznych kursów. Chyba tylko do porównania, że kurs USD/PLN nie
    >pasuje mi z górkami i dołkami do Nasdaq Composite. Może gdzie indziej
    >niż na tym ostatnim czynniku znajdę?
    >Przelicznik USD/PLN jest chyba rzeczą wtórną, w reakcji na notowania
    >na giełdach spółek?

    Teoretycznie powinien wynikac z wymiany towarowej.
    Jak za duzo importujemy, to trzeba nam walut, wiec drozeja, a jak za
    duzo eksportujemy, to inne waluty tanieja.

    Niestety - CHF bym do tego worka nie mieszal, bo ich wymaina towarowa
    w skali swiata jest zadna :-)

    Niestety, na to sie nakladaja:
    -inwestycje zagraniczne, tzn zagraniczna firma stwierdza, ze u nas
    tania sila robocza, wiec buduje fabryke .. i przysyla euro/dolary ...
    a potem bedzie chciala je odebrac i to z zyskiem
    -spekulanci, ktorych mam wrazenie sporo na polskim rynku. A jak oni
    oni wpadaja w panike i sprzedaja polskie spolki czy obligacje ... to i
    spolki tanieja, i dolar drozeje, bo oczywiscie
    zaraz chca te zlotowki wymienic na cos pewniejszego.

    J.