  • 1. Data: 2020-05-02 15:40:29
    Temat: Jak silny jest dolar w danym momencie?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    Gdzie można znaleźć wartość dolara w danym momencie? I wartości
    historyczne.
    Nie chodzi mi o kurs względem złotówki ani innej waluty. Najchętniej
    bym to widział w formie wykresu.
    Domyślam się, że to jest związane ściśle z giełdą i wyceną
    przedsiębiorstw, ale jestem zielony w tym temacie.

    Czy dla innych walut to jest podobne?
    Np co czy kto decyduje o wartości jena czy rubla?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 2. Data: 2020-05-02 15:54:59
    Temat: Re: Jak silny jest dolar w danym momencie?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Zieloni miewają czasem zdumiewająco świeże i odkrywcze spojrzenia na - wydawałoby się
    - oklepane już ze wszystkim stron tematy, więc podrążę.
    Jak nie kurs to jak widzisz tą "siłę"?
    W tym, ile chlebków gruzińskich w piekarni na rogu kupisz za dolara?
    Ile flaszek "kubańskiej"?
    Czy jaką część firmy apple computer?

    Kurs średni wynika z zawieranych transakcji kupna/sprzedaży. Ale też troszkę działa
    to na odwrót ;>
    Ogólnie zaś obecne waluty opuerają się tylko na zaufaniu.

  • 3. Data: 2020-05-02 16:04:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 02 May 2020 15:40:29 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > Nie chodzi mi o kurs względem złotówki ani innej waluty.

    Kurs jest zawsze względem innej waluty, więc nie o to ci chodzi. Być
    może chodzi ci o siłę nabywczą dolara. A to z kolei zależy od "koszyka"
    i kraju. A może chodzi ci o cenę złota w dolarach? Jak widzisz, nie
    wiemy czego chcesz.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 4. Data: 2020-05-02 20:54:59
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Dawid Rutkowski napisał(a) :
> [...]
    > Jak nie kurs to jak widzisz tą "siłę"?
    > W tym, ile chlebków gruzińskich w piekarni na rogu kupisz za dolara?

    Nie chodzi mi o siłę nabywczą, a o to skąd wiadomo czy kupować jakąś
    konkretną walutę na lokatę kapitału. Chyba, że to tylko taki wyraz
    swojej wiary w moc tej waluty.

    > Kurs średni wynika z zawieranych transakcji kupna/sprzedaży. Ale też troszkę działa
    to na odwrót ;>

    I chyba mam wyjaśnienie. Podaż - popyt i vice-versa.
    Ale może nie do końca?
    Jak USA ogłosiły zamknięcie wszystkiego na początku marca, to dolar
    mocno zapikował w dół, by potem dużo mocniej (po decyzji? FED-a)
    odbić do góry. W każdym razie w porównaniu do PLN.
    Czyli rodacy wyprzedawali na gwałt zielone, by potem jeszcze
    gwałtowniej je skupować? Tak mi wychodzi :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2020-05-02 21:09:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" 1bd7hsn88eqip$....@4...net

    > może chodzi ci o siłę nabywczą dolara. A to z kolei zależy od "koszyka"

    Są też różne dolary -- choćby amerykańsi i kanadyjski,
    ale także sztuczne, których banki nie emitują...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Dolar_mi%C4%99dzynarod
    owy

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 6. Data: 2020-05-02 21:44:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a) :
> [...]
    > Czyli rodacy wyprzedawali na gwałt zielone, by potem jeszcze
    > gwałtowniej je skupować? Tak mi wychodzi :-)

    Czyli taki owczy pęd? Bez przełożenia na wartości giełdowe spółek w USA?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 7. Data: 2020-05-03 00:13:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5eadc217$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Nie chodzi mi o siłę nabywczą, a o to skąd wiadomo czy kupować jakąś
    > konkretną walutę na lokatę kapitału. Chyba, że to tylko taki wyraz
    > swojej wiary w moc tej waluty.

    Czy taki wykres nie pomoże w decyzji?

    https://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=PLN&v
    iew=2Y

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 8. Data: 2020-05-03 05:45:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Zbynek Ltd." 5eadc217$0$17350$6...@n...neostrada.pl

    > Jak USA ogłosiły zamknięcie wszystkiego na początku marca,
    > to dolar mocno zapikował w dół, by potem dużo mocniej (po
    > decyzji? FED-a) odbić do góry. W każdym razie w porównaniu
    > do PLN.

    Może i dolar zapikował w dół, i złotówka zapikowała
    w dół, ale złotówka zapikowała w dół głębiej od dolara?

    -=-

    Od lat nie ma wyniszczającej wojny, więc może być deflacja.
    (jest taka wojna, ale nie w Europie i w USA czy Kanadzie)
    Ludzie są wypierani przez roboty, więc może być deflacja.
    Nauka notuje szalone postępy, przez co produkcja szaleje,
    więc może być deflacja. Nie każdy przedsiębiorca bierze
    kredyty, więc może być deflacja, bo banki nie skreują forsy...

    Ale rządzący dążą do inflacji! Do wysokich obrotów -- podatki biorą
    się z obrotów... Podatkami politycy karmią siebie i wyrażają swe wizje...

    -=-

    O sile narodowej waluty decyduje narodowa gospodarka i polityka.
    Polityka narodowa i zewnętrzna -- prezydent USA potrafi cudzą walutę
    wzmocnić lub osłabić; prezydent Wenezueli wpływa na wenezuelską walutę,
    a i ten wpływ nie jest zbyt duży.

    -=-

    - Komu zależy na Destabilizacji USA? -- świrom, bo nieświry
    czerpią pełnymi garściami z tej stabilizacji.
    - Komu zależy na Destabilizacji FR? -- też głównie świrom.
    - Komu zależało na Stabilizacji PRL? -- chyba głównie ZSRR itp.
    - Komu zależy na Stabilizacji obecnej RP? -- różnie... ;)

    Efektem narodowej polityki jest ogólna sytuacja narodowa, w tym stan
    narodowej gospodarki, którego efektem jest ,,siła narodowej waluty''...

    -=-

    Pan Morawiecki może dużo mówić o potędze polskiej gospodarki, ale w istocie
    Polacy jedzą z rąk UE i USA. Polacy międzywojenni też dużo i namiętnie mówili
    o potędze RP, ale smutna wojna ukazała słabość i nieudolność tychże Polaków...

    Mogę rozprawiać o swym bogactwie -- ale w sklepie dojdzie do konfrontacji...
    Mogę długo i namiętnie nawijać o swej tężyźnie fizycznej -- ale rzeczywistość
    mych słów nie potwierdzi, gdy zmierzę się z czymś, co wymaga fizycznego wysiłku...
    Mogę nawijać o swej: wiedzy, inteligencji, zaradności życiowej, mądrości... Jeśli
    otoczę się pochlebcami, którym będę płacił za pochlebstwa, być może moje tezy ;)
    znajdą i uznanie, szacunek i potwierdzenie w ocenie powszechnej, ale... Ale
    rzeczywistość niekoniecznie potwierdzi me słowa... Rzeczywistość weryfikuje
    skutecznie i uczciwie...

    Ponoć Bóg mówi o sobie -- jestem prawdą, drogą i życiem.

    Ktoś, kto gardzi prawdą -- gardzi Bogiem.
    [twierdząc przed sądem chociażby, że 'plus dwie dioptrie to tyle samo
    co minus dwie dioptrie' w świecie, w którym ćwierć dioptrii czyni różnicę,
    czyli w świecie, w którym tolerancja nie przekracza ćwiartki dioptrii]

    -=-

    Polska gospodarka jest słaba w zestawieniu z gospodarką Niemiec, Francji, USA...
    Złotówka musiała zapikować w dół po przemowach Morawieckiego...

    W PRli złotówka cieszyła się znikomym zaufaniem Polaków.
    Walutą stabilną był właśnie dolar amerykański, później marka zachodnioniemiecka...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2020-05-03 11:35:21
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    PiteR napisał(a) :
    > in <news:5eadc217$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>

    > Czy taki wykres nie pomoże w decyzji?
    >
    > https://www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=PLN&v
    iew=2Y

    Dzięki. No nie bardzo.
    Chcę wiedzieć dlaczego jakaś waluta może drożeć/tanieć, a nie za ile
    mogę ją w danym momencie kupić/sprzedać. Nie potrzebuję znać jej
    historycznych kursów. Chyba tylko do porównania, że kurs USD/PLN nie
    pasuje mi z górkami i dołkami do Nasdaq Composite. Może gdzie
    indziej niż na tym ostatnim czynniku znajdę?
    Przelicznik USD/PLN jest chyba rzeczą wtórną, w reakcji na notowania
    na giełdach spółek?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 10. Data: 2020-05-03 15:33:15
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5eae906d$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    user Zbynek Ltd. pisze tak:

    > Dzięki. No nie bardzo.
    > Chcę wiedzieć dlaczego jakaś waluta może drożeć/tanieć, a nie za ile
    > mogę ją w danym momencie kupić/sprzedać. Nie potrzebuję znać jej
    > historycznych kursów.

    podałem ci dlaczego bo nazywa się CHF ;)

    pytałeś też

    > skąd wiadomo czy kupować jakąś konkretną walutę na lokatę kapitału.

    bo nazywa się CHF ;)

    a ty coś ciągle o dolarach jakbyś chciał dolara dopasować.