  • 101. Data: 2022-04-27 15:35:41
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 07:19, cef pisze:
    > Co proponujesz w zamian? Model afrykański? Mają jakieś doświadczenie
    > w pożyczaniu pieniędzy?

    JA proponuję to co zawsze. Mniej państwa w państwie.

    Po co zastanawiać się miesiącami co zrobić z wiborem.

    Gdyby rządziła konfederacja nie walczylibyśmy dzielnie z wyimaginowanymi
    problemami.

  • 102. Data: 2022-04-27 15:39:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    cef <c...@i...pl> writes:

    > Można było brać ze stałym oprocentowaniem jak wibor był 0,2%

    Tak średnio chyba? Nie długoterminowo.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 103. Data: 2022-04-27 15:39:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 27 Apr 2022 15:12:32 +0200, _Master_ napisał(a):

    > moje poglądy konfederackie to co innego niż
    > wytykanie błędów, głupoty, nieracjonalności i marnotrawstwa sił i
    > środków w socjalistycznym świecie w którym muszę żyć.
    >
    > Udawany unijny socjalizm to jeszcze gorsze kurestwo niż komuna.

    Jesteś żywym(?) dowodem, że Konfederosja to kacapska agentura.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 104. Data: 2022-04-27 16:46:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 15:35:41 +0200, _Master_ wrote:

    > JA proponuję to co zawsze. Mniej państwa w państwie.
    >
    > Po co zastanawiać się miesiącami co zrobić z wiborem.
    >
    > Gdyby rządziła konfederacja nie walczylibyśmy dzielnie z wyimaginowanymi
    > problemami.

    Tylko co by było?

    J.

  • 105. Data: 2022-04-27 17:54:54
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 15:39, Olin pisze:
    > Jesteś żywym(?) dowodem, że Konfederosja to kacapska agentura.

    Symptomatyczne. Dlaczego Ci się z kacapami kojarzy?

    A pamiętasz pierwszy program PO?

    Możesz się troszeczkę ZDZIWIĆ ;-)

  • 106. Data: 2022-04-27 17:57:55
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 15:26, Kamil Jońca pisze:
    > Jasne. Powiedz mi ile będzie kosztował chleb za rok? Nie potrafisz? No
    > jaka szkoda.

    I w kwestii cen chleba CHLEBOR coś by pomógł? Jakiś problem rozwiązał?

    Dzieci w Afryce przestałyby głodować? ;;-)

    ARGUMENTY CZYSTE ARGUMENTY a nie jęczenie i demagogiczno-sekciarskie
    zaklęcia.

  • 107. Data: 2022-04-27 18:04:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Master_ <M...@...pl> writes:

    > I w kwestii cen chleba CHLEBOR coś by pomógł? Jakiś problem rozwiązał?

    Nie, nie, nie. Ty twierdzisz, że banki powinny skalkulować
    oprocentowanie (=cenę) kredytu na 30lat, tak zeby była stała i żeby im
    się to jakoś opłacało.
    Skoro to takie proste to powiedz mi jak skalkulujesz cenę owego chleba
    za rok (już nawet nie chcę kalkulacji na 30 lat)
    No słucham.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 108. Data: 2022-04-27 18:26:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Apr 2022 18:04:26 +0200, Kamil Jońca wrote:

> [...]
    > Skoro to takie proste to powiedz mi jak skalkulujesz cenę owego chleba
    > za rok (już nawet nie chcę kalkulacji na 30 lat)

    Ale to troche gmatwasz, bo masz instrument prosty (chleb) i pochodny
    (odsetki kredytu).

    Jak odsetki maja choc wyrównywac inflacje, to z 5% rocznie przez 30
    lat chleb podrozeje sporo.

    Tak czy inaczej - nie jest prosto, ba - nie da sie obliczyc tych
    odsetek w przyszlosc.

    Tzn jeden sposob jest - bank moze pozyczac srodki wlasne.
    Tylko czy tak latwo namowi ludzi, zeby nie trzymali pieniedzy na
    koncie oszczednosciowym, tylko kupili akcje banku.
    Albo zainwestowali w fundusz hipoteczny, ktory zarabia 5% rocznie.
    Bo takich pozyczek/kredytow udziela.
    Tylko zainwestowac trzeba na 30 lat ...

    J.

  • 109. Data: 2022-04-27 18:31:46
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 16:46, J.F pisze:
    > Tylko co by było?

    Mniej państwa w państwie, niższe podatki, Miej biurw pierdzących w
    stołek, Zero dotacji na partie polityczne i fundacje, bon oświatowy i
    kasy chorych...
    NIE... Nie tak pstryk i już bo wiem co Ci chodzi po głowie.
    To musi być proces ale wiele można zrobić JUŻ.

    Można tak długo... tylko Czy ty jesteś tego świadom? Czy wiesz coś
    więcej niż ostatni wygłup Korwina?

    Czy Ty w ogóle wiesz na kogo i za czym głosujesz?

    Pytania się mnożą ;-)

  • 110. Data: 2022-04-27 18:40:25
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-27-kwietnia-2022 o 18:04, Kamil Jońca pisze:

    > Nie, nie, nie. Ty twierdzisz, że banki powinny skalkulować
    > oprocentowanie (=cenę) kredytu na 30lat, tak zeby była stała i żeby im
    > się to jakoś opłacało.

    Skoro odważają się dawać kredyt na tyle lat to chyba wiedzą w co się
    pakują. Wiedzą? ;-)

    > Skoro to takie proste to powiedz mi jak skalkulujesz cenę owego chleba
    > za rok (już nawet nie chcę kalkulacji na 30 lat)

    Jeśli piekarnia oferowałaby umowę na dostarczanie chleba przez rok...

    Firma w której pracuję (drukarnia) wygrała duży przetarg na całoroczne
    zlecenia. Za konkretną kwotę.

    Była pandemia, kryzys i wojna...

    Myślisz że jeśli papier podrożał to wg WIPIERU Klient płaci teraz kwoty
    wyższe niż te zapisane w umowie?

    jak widzisz za się tak funkcjonować. Nie trzeba mieć zawsze krytego
    tyłka przez kolesi z sejmu.

    Żyj pełnią życia uwolnij się z więzów ;-)