  • Data: 2022-04-19 19:16:51
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Apr 2022 17:08:44 GMT, jureq wrote:

    > Gdzieś, kiedyś czytałem, że w zdrowej gospodarce przeciętny wzrost
    > dochodów banków powinien odpowiadać wzrostowi PKB. W Polsce banki
    > narzekają ma prawo, na podatki, na rząd. Każde nowe przepisy mają według
    > nich prowadzić do bankowej tragedii, ale jednocześnie już od wielu lat
    > przywykły do wzrostów dwucyfrowych i udaje im się je utrzymać nawet w
    > najtrudniejszych latach. A jak tam u nas wygląda wzrost PKB?

    W rzadowej propagandzie?

    Poza tym pamietaj, ze teraz banki maja nieciekawą sytuacje prawną
    z uwagi na frankowiczów, ale też możliwosc manipulacji zyskiem -
    założy sie rezerwe na ryzyko prawne i zysk z dwucyfrowego zrobi sie
    przyzwoity, jednocyfrowy.

    A kolejna sprawa ... jak kredyty sa oprocentowane na 10%, to sporo z
    nich moze sie nie splacac, a bank sie utrzyma.
    Jak to jest 2%, to juz trzeba kredytow mocno pilnowac.
    A przeciez jeszcze są koszta działalnosci.

    J.