  • Data: 2022-04-19 21:17:50
    Temat: Re: Jak powstaje WIBOR?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    jureq <j...@n...no> writes:

    > Gdzieś, kiedyś czytałem, że w zdrowej gospodarce przeciętny wzrost
    > dochodów banków powinien odpowiadać wzrostowi PKB. W Polsce banki
    > narzekają ma prawo, na podatki, na rząd. Każde nowe przepisy mają według
    > nich prowadzić do bankowej tragedii, ale jednocześnie już od wielu lat
    > przywykły do wzrostów dwucyfrowych i udaje im się je utrzymać nawet w
    > najtrudniejszych latach. A jak tam u nas wygląda wzrost PKB?

    Wzrosty są znacznie mniej ważne niż bezwzględna wysokość. Dokładnie tak
    samo jest z PKB. Odbijanie się od dna jest łatwe, wyżej jest trudniej.
    W przypadku m.in. banków korzystnym wskaźnikiem jest także przychód
    (i dochód) w przeliczeniu na 1 klienta, oraz na 1 klienta danego
    rodzaju.
    --
    Krzysztof Hałasa