  • 1. Data: 2005-06-14 13:07:26
    Temat: Inteligo dla spółki cywilnej!!!
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

    Czy udało sie komuś założyć konto firmowe Inteligo dla spółki cywilnej?

    Wg. Inteligo jest to niemozliwe. Wymagają wpisu do ewidencji wydanego dla
    spółki tymczasem wpisy do ewidencji sa wydawane dla każdego ze współników
    osobno (i z oczywistych wzgędów sa na nich inne nazwy i adresy niz w
    dokumencie REGON, NIP i umowie spółki).

    Moze ktos zna sposob na otwarcie konta Inteligo dla spółki cywilnej? Prosze
    o pomoc....

    Pozdrawiam,
    Marcin.

  • 2. Data: 2005-06-14 13:36:39
    Temat: Re: Inteligo dla spółki cywilnej!!!
    Od: Rafał Krupiński <ruf10_at_op_dot_pl@nospam>

    Marcin wrote:
> [...]
    > dokumencie REGON, NIP i umowie spółki).
    >
    > Moze ktos zna sposob na otwarcie konta Inteligo dla spółki cywilnej? Prosze

    spółka cywilna nie ma osobowości prawnej, więc co oni chcą???
    możesz spróbować założyć wspólne konto ze wspólnikiem

  • 3. Data: 2005-06-14 16:00:14
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

    Użytkownik "Rafał Krupiński" <ruf10_at_op_dot_pl@nospam> napisał w
    wiadomości news:42aedd68@news.home.net.pl...

    Prosze

    > spółka cywilna nie ma osobowości prawnej, więc co oni chcą???
    > możesz spróbować założyć wspólne konto ze wspólnikiem

    W tym wlasnie problem, ze nie da sie zalozyc wspolnego konta ze wspolnikiem
    (tzn. teoretycznie, wg oferty Inteligo sie da ale w praktyce Inteligo
    odrzuca dokumenty jako nieprawidłowe)

  • 4. Data: 2005-06-14 16:03:39
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > spółki tymczasem wpisy do ewidencji sa wydawane dla każdego ze współników
    > osobno (i z oczywistych wzgędów sa na nich inne nazwy i adresy niz w

    Hmmm, a ja mam 2 wpisy, jeden jako wspólnika spółki,
    a drugi na własną DG i wszystko we wpisach cię zgadza.
    Przecież spółka może mieś zupełnie inny zakres działalności
    niż każdy ze wspólników z osobna.

  • 5. Data: 2005-06-15 18:56:58
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

    Użytkownik "S.T." <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a drugi na własną DG i wszystko we wpisach cię zgadza.
    > Przecież spółka może mieś zupełnie inny zakres działalności

    W tym przypadku kazdy ze wspolników ma jeden, wlasny wpis do ewidencji.
    Najlepsze jest to, ze na podstawie tych samych dokumentów, bez problemu
    zostalo zalozone konto w mBanku i (UWAGA!) konto PKO-INTELIGO!!!

  • 6. Data: 2005-06-15 19:25:44
    Od: n...@p...onet.pl

    > W tym przypadku kazdy ze wspolników ma jeden, wlasny wpis do ewidencji.
    > Najlepsze jest to, ze na podstawie tych samych dokumentów, bez problemu
    > zostalo zalozone konto w mBanku i (UWAGA!) konto PKO-INTELIGO!!!

    Problem jest raczej na pl.soc.prawo
    ale sądzę, że powinniście zaktualizować wpisy do EDG
    tak, by znalazł się na nich też adres siedziby spółki
    i jej nazwa/oznaczenie, bo sam fakt, że udało się wam założyć
    jakieś konta nie oznacza, że z waszymi wpisami jest wszystko OK.

  • 7. Data: 2005-06-15 20:26:04
    Od: "HuN" <a...@h...one.pl>

    ...ciach...
    > W tym przypadku kazdy ze wspolników ma jeden, wlasny wpis do ewidencji.
    > Najlepsze jest to, ze na podstawie tych samych dokumentów, bez problemu
    > zostalo zalozone konto w mBanku i (UWAGA!) konto PKO-INTELIGO!!!

    zaiste niemozliwe,
    cos nieprawde wasc opowiadasz
    pko-inteligo to nie jest bank gdzie mozna zakladac konto, to tylko
    internetowy dostep do konta w pko bp sa

    regards
    gary

  • 8. Data: 2005-06-16 04:37:02
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

    Użytkownik "HuN" <a...@h...one.pl> napisał w wiadomości
    > ...ciach...
    > >
    > zaiste niemozliwe,
    > cos nieprawde wasc opowiadasz
    > pko-inteligo to nie jest bank gdzie mozna zakladac konto, to tylko
    > internetowy dostep do konta w pko bp sa

    Po prostu zamiast napisac "konto w banku pko bp sa z usluga internetowego
    dostepu 'inteligo'" napisalem pko-inteligo....

  • 9. Data: 2005-06-16 04:45:04
    Od: "Marcin" <m...@m...pl>

> [...]
    > i jej nazwa/oznaczenie, bo sam fakt, że udało się wam założyć
    > jakieś konta nie oznacza, że z waszymi wpisami jest wszystko OK.

    Problem nadaje sie tylko na pl.biznes.banki gdyz dokumenty firmy sa jak
    najbardziej prawidlowe, a nieprawidlowe sa procedury weryfikacyjne w
    Inteligo. Ludzie, ktorzy je tworzyli nie mieli zapewne pojecia czym jest
    społka cywilna i w jaki sposob powstaje.

    Tak na marginesie to na koncie Inteligo nie zalezy mi ze wzgledu na ich
    oferte - po prostu wielu kilentow ma rowniez konta w Inteligo i to by im
    ulatwilo zaplate za towar.

  • 10. Data: 2005-06-16 12:15:13
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > Inteligo. Ludzie, ktorzy je tworzyli nie mieli zapewne pojecia czym jest
    > społka cywilna i w jaki sposob powstaje.

    Jeszcze raz:
    Wcale nie jestem przekonany, że założenie spółki nie wymaga
    aktualizacji wpisów do EDG, jeżeli faktycznie nie,
    to jest problem procedury w Inteligo, a jeśli jednak wymaga,
    to problemem są nieaktualne dokumenty a nie procedura.
    I o to polecałem zapytać na pl.soc.prawo.