  • 11. Data: 2004-05-15 18:00:09
    Temat: Re: Inteligo ? Czy jest jakaś alternatywa ?
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Paweł Derwich napisał:

    > Konto inteligo sobie chwale, masz tu atrakcyjny dozwolony debet w rachunku,

    KJtórego przyznanie albo i nie zależy od humoru sysetmu i nie wolno z
    nim dyskutować. :-)

    > dostęp do funduszy inwestycyjnych,

    Jest. Ale dość drogi.

    > brak opłat za prowadzenie konta , 1 zł za
    > kartę miesięcznie.

    Plus 99 groszy za przelew, co jest istotnym kosztem.

    > Lista kodów jednorazowych chroni Twoje pieniądze.

    Fakt. O ile nie zrobisz płatności.

    > Jest
    > tylko jedna wada jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tą wadą jest podawanie na
    > karcie bankomatowej 3 cyfrowego numeru autoryzacji transakcji w internecie.
    > Co może spowodować że ktoś może tym numerem się posługiwać bez Twojej wiedzy
    > i dokonywać transakcji w internecie.

    A wiesz, że transakcja przejdzie nawet bez kodu CVV2 ? :-)

    > Tej wady nie ma karta wirtualna VISA Multibanku, no ale Multibanku nie
    > polecam.

    A co za problem otworzyć rachunek dodatkowy, na którym będą większe
    środki - albo odwrotnie - zamówić kartę tylko do innego rachunku, a
    zamknąć tę do rachunku głównego ?

  • 12. Data: 2004-05-15 19:24:16
    Od: "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl>

    > możliwe są linie kredytowe ? teraz mam do 9000zł
    W Inteligo standardowo do 2000, ale nie wiem, jak to jest z konwersją z
    ePKO. Może tu limit zostanie zachowany.

    > 3 cyfry to kod jakim wyciagasz pieniadze z bankomatu i zarazem płącisz w
    > internecie ? a jakiś login jest ? bo 3 cyfry to mało coś?
    Chodzi o kod CVC2/CVV2, który podawany jest na karcie VE Inteligo. Jest to
    jedna z nielicznych kart VE, którą można płacić przez Internet i CVC2/CVV2
    jest bardzo często wymagany jako dodatkowe potwierdzenie, że faktycznie masz
    kartę w ręku (nie jest drukowany nigdzie poza samą kartą - nie pokazuje się
    na potwierdzeniach transakcji drukowanych w sklepach). W ten sposób
    posiadanie numeru karty i jej daty ważności (a często te informacje
    pojawiają się na slipach z POS-ów) nie umożliwia dokonania transakcji przez
    sieć.

    MaciejK

  • 13. Data: 2004-05-15 19:41:04
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Paweł Derwich" <d...@p...pl> napisał w wiadomości
    > kartę miesięcznie. Lista kodów jednorazowych chroni Twoje pieniądze. Jest

    jest tez i inna wada - karte kodow druuja w inteligo w dowolnej ilosci
    identycznych kart kodowych,
    system ich jest tak skonstruowany ze kazdy chyba u nich moze sobie
    wydrukowac dowolny duplikat karty kodowej - zadne to zabezpieczenie !

  • 14. Data: 2004-05-15 21:14:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Maciek Kycler napisał:

    > posiadanie numeru karty i jej daty ważności (a często te informacje
    > pojawiają się na slipach z POS-ów) nie umożliwia dokonania transakcji przez
    > sieć.

    u wanna bet ? :)

  • 15. Data: 2004-05-16 04:03:10
    Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "krab" <_...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > system ich jest tak skonstruowany ze kazdy chyba u nich moze sobie
    > wydrukowac dowolny duplikat karty kodowej - zadne to zabezpieczenie !

    Czyli teoretycznie pracownik PKO może kupować w Internecie z czyjegoś konta.
    pozdr
    tomekn

  • 16. Data: 2004-05-16 06:36:54
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Maciek Kycler" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W Inteligo standardowo do 2000, ale nie wiem, jak to jest z konwersją z
    > ePKO. Może tu limit zostanie zachowany.

    W Inteligo NIE MA linii kredytowej.
    Jest debet dopuszczalny.
    Kolega ma linie kredytowa w superkoncie i (zapewne) niewielki debet
    dopuszczalny w eSuperkoncie. Niewielki bo mowil o niewielkich obrotach.
    Po konwersji eSuperkonta na Inteligo zostanie mu ten niewielki debet
    dopuszczalny utrzymany, ale po rezygnacji z Superkonta NIC mu liniii
    kredytowej nie zastapi bo takowej funkcjonalnosci Inteligo nie zaposiada

    --
    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2004-05-16 08:54:52
    Od: "zbisa" <zbisa@SPAM_FUJzr.ita.pwr.wroc.pl>

    > Witam dostałem pocztą pakiet "startowy" Inteligo" obecnie mam jeszcze 12
    dni
    > czasu aby podjąć decyzję czy wstąpić do inteligo czy nie.

    wlasnie ucieklem z e-konta pkobp do Lucas Banku na e-lukas pro :-)
    pozdrawiam! zbisa

  • 18. Data: 2004-05-16 09:19:41
    Od: Krzysztof Cynarski <c...@a...bigfoot.com>

    krab wrote:
> [...]
    > system ich jest tak skonstruowany ze kazdy chyba u nich moze sobie
    > wydrukowac dowolny duplikat karty kodowej - zadne to zabezpieczenie !

    Bzdura, kazda karta kodow jest inna i ma swoj unikalny numer. Aby
    aktywowac nowa karte kodow trzeba uzyc kodu z AKTYWNEJ katy. Poza tym,
    zeby zamowic karte kodow trzeba sie zalogowac w serwisie transakcyjnym
    lub telefonicznym.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2004-05-16 18:29:37
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Krzysztof Cynarski napisał:

> [...]
    > aktywowac nowa karte kodow trzeba uzyc kodu z AKTYWNEJ katy. Poza tym,
    > zeby zamowic karte kodow trzeba sie zalogowac w serwisie transakcyjnym

    Krabowi przypadkowo wydrukowali i wysłali duplikat istniejącej karty. Co
    nie oznacza wcale, że można to sobie zamówić. Ot - pomyłka. Fakt - nie
    powinna się zdarzyć, ale IMHO nie ma co robić z jednostkowej sytuacji
    reguły i popadać w paranoję - w marmurku obsługa może wynieść dane poza
    bank i na tej podstawie oszuści mogą ogołocić konto [jak u
    pomarańczowych ostatanio].

  • 20. Data: 2004-05-16 18:30:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik tomekn napisał:

    > Czyli teoretycznie pracownik PKO może kupować w Internecie z czyjegoś konta.

    Co ma do tego karta kodów ?

    Myślisz, że inteligo nie zna numerów wydanych przez siebie kart
    płatniczych ????