  • 1. Data: 2004-02-14 20:42:46
    Temat: Ikea,Visa Raiffeisen,odsetki...?
    Od: arkv8 <a...@d...posta.com>

    28.12.2003 za zakupy w Ikea Janki zaplacilem karta Visa (Raiffeisen Bank
    Polska). Tego samego dnia godzine po wyjsciu ze sklepu wrocilem zeby
    zwrocic jedna rzecz. Facet w obsludze klienta zamiast zdjac 173PLN z
    karty (anulowac transakcje) dobil 173PLN. 29.12.2003 Ikea wyslala pismo
    do Centrum Autoryzacji Kart z informacja o pomylce. Ostatni dzien okresy
    rozliczeniowego mojej karty to 31.12.2003. Okolo 10.01.2003 dostalem
    rachunek z Raiffeisen. Zamiast miec 173PLN mniej, mialem 346PLN wiecej
    (173PLN nie zdjete za towar, ktory zwrocilem + 173PLN, ktore gosc
    dobil). Termin platnosci rachunku karty to 21.01.2004. Zaplacilem w
    terminie ale kwote rach. pomniejszylem o 346PLN. Kilka dni temu dostalem
    rachunek za styczen i:

    2x (-173PLN) data rozliczenia transakcji to 5.01.2004
    Odsetki od salda zadluzenia 59.08PLN.

    Czy powinni/moga naliczyc odsetki czy nie? Centrum Autoryzacji Kart
    dostalo papier 29.12 (mam kopie i potwierdzenie wyslania).

    --
    arkv8 MALPA yahoo.co.uk

  • 2. Data: 2004-02-14 21:03:43
    Temat: Re: Ikea,Visa Raiffeisen,odsetki...?
    Od: "Azjata" <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > Czy powinni/moga naliczyc odsetki czy nie? Centrum Autoryzacji Kart
    > dostalo papier 29.12 (mam kopie i potwierdzenie wyslania).

    Wedlug mnie jesli to nie bylo ich (czyli banku) Centrum Autoryzacji Kart (a
    zapewne nie ich), to powinni naliczyc.

    Zatem pozostaje Tobie jedynie droga cywilna, ktora tak uwielbia Glenn. Wyslij
    pismo do IKEA z zadaniem zaplaty za poniesione straty + jakies sensowane
    odszkodowanie (tzn. male), wraz z opisem sytuacji + kopia dokumentow oraz
    numerem wlasnego rachunku. Po jakis 14 dniach wyslij drugie pismo ponownie
    wzywajace oraz z ostrzezeniem ze pojdziesz do sadu. Po kolejnych 14 dniach zloz
    sprawe w sadzie rejonowym, a za jakies 18-36 miesiace napisz na liste czy
    wygrales ;-) Jesli wygrales to mozliwe, ze bedziesz musial jeszcze egzekwowac
    wykonanie wyroku przez komornika.

    Zycze szczescia na drodze cywilnej :-) Banki sciagna z Ciebie owe kilkanascie
    zlowych korzystajac z BTE w przeciagu kilku tygodni, a na dodatek dopisza do
    BIK'u.

    Ubawiony po pachy,

    A.Zjata

  • 3. Data: 2004-02-14 22:41:24
    Od: Glenn <g...@b...pl>

    Azjata wrote:

    > Zycze szczescia na drodze cywilnej :-) Banki sciagna z Ciebie owe kilkanascie
    > zlowych korzystajac z BTE w przeciagu kilku tygodni, a na dodatek dopisza do
    > BIK'u.

    Zapomniałeś, że są jeszcze reklamacje w banku i arbiter bankowy. Poza
    tym do BIKu wpisali go już (wpis o posiadaniu KK), zaś do bazy
    niesolidnych kredytobiorców go nie dopiszą, bo nie zalega (splacił kwotę
    minimalną, reszta jest kredytowana). Później ewentualnie zostaje sąd.

  • 4. Data: 2004-02-14 23:11:54
    Od: "Azjata" <a...@a...pl>

    > Azjata wrote:
    >
    > Zapomniałeś, że są jeszcze reklamacje w banku i arbiter bankowy.

    Reklamacja i arbiter zapewne nie pomoga, poniewaz to nie winna banku.

    > Poza
    > tym do BIKu wpisali go już (wpis o posiadaniu KK), zaś do bazy
    > niesolidnych kredytobiorców go nie dopiszą, bo nie zalega (splacił kwotę
    > minimalną, reszta jest kredytowana).

    Pozostaly do splaty odsetki, jesli ich nie splaci to nie dopisza go do bazy
    niesolidnych kredytobiorcow ?

    > Później ewentualnie zostaje sąd.

    IMHO pozostaje jedynie dogadanie sie z IKEA, a jesli nie to jedynie prosta ale
    czasochlonna droga sadowa.

    A.Zjata.

  • 5. Data: 2004-02-15 08:21:51
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Glenn wrote:

    > Zapomniałeś, że są jeszcze reklamacje w banku i arbiter bankowy. Poza
    > tym do BIKu wpisali go już (wpis o posiadaniu KK) (...)

    Nie wiem jak z RB, ale w Multibanku posiadanie karty kredytowej nie jest
    równoznaczne z wpisem że masz kredyt. Ja mam kartę, ale w bazie BIK jest
    tylko zapytanie BRE o moje dane w związku z udzieleniem kredytu. Nie ma
    natomiast wpisu o tym że taki kredyt został udzielony. Tyle przynajmniej
    wynika z informacji przysłanej do mnie z BIKu.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-02-15 09:04:03
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On Sat, 14 Feb 2004 20:42:46 GMT, arkv8 <a...@d...posta.com>
    wrote:

> [...]
    >dobil). Termin platnosci rachunku karty to 21.01.2004. Zaplacilem w
    >terminie ale kwote rach. pomniejszylem o 346PLN. Kilka dni temu dostalem
    Moim zdaniem zrobiłeś błąd bo nie napisałeś reklamacji do banku. Moim
    zdaniem powinieneś pisać reklamację, załączając do niej kopię pisma od
    Ikea ... możesz mieć nadzieję, że sami naprostują tą sytuację, ale ja
    w to szczerze wątpie ;(. Pisz reklamację ...

    >2x (-173PLN) data rozliczenia transakcji to 5.01.2004
    >Odsetki od salda zadluzenia 59.08PLN.
    >
    >Czy powinni/moga naliczyc odsetki czy nie? Centrum Autoryzacji Kart
    >dostalo papier 29.12 (mam kopie i potwierdzenie wyslania).
    Moim zdaniem nie powinni, ale pewnie zrobił to za nich system, i nie
    zawracali sobie głowy jakimś pismem od Ikea ... reklamuj.

    pzdr,
    Dentarg

    --
    Moje CV online - http://dentarg.it64.com
    Warcraft2 - http://warcraft2.it64.com

  • 7. Data: 2004-02-15 09:07:23
    Od: Dentarg <d...@i...com>

    On 15 Feb 2004 00:11:54 +0100, "Azjata" <a...@a...pl>
    wrote:

    >Reklamacja i arbiter zapewne nie pomoga, poniewaz to nie winna banku.
    Jak to nie ? A czyja ? Skoro przed wystawieniem drugiego zestawienia
    KK bank już miał informację o tym, że zaszła pomyłka ... przy
    pierwszym wyciągu z KK nie miał tej informacji, stąd kwota powiększona
    o 2*173 zeta, ale przy drugim powinni już zrobić korektę, nie zrobili
    to ich wina, chociaż moim zdaniem autor wątku powinien od razu pisać
    reklamację do RB.

    >Pozostaly do splaty odsetki, jesli ich nie splaci to nie dopisza go do bazy
    >niesolidnych kredytobiorcow ?
    Zależy jaką procedurę reklamacyjną ma bank, ale pewnie lepiej od razu
    spłacić te 2*173 zeta + odsetki a potem się z nimi użerać ...

    >IMHO pozostaje jedynie dogadanie sie z IKEA, a jesli nie to jedynie prosta ale
    >czasochlonna droga sadowa.
    Zależy od tego czy firma ta dba o wizerunek i jak duże zakupy robi tam
    autor wątka ;).

    pzdr,
    Dentarg

  • 8. Data: 2004-02-15 10:50:29
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Bogdan B. wrote:
    [...]
> [...]
    > natomiast wpisu o tym że taki kredyt został udzielony. Tyle przynajmniej
    > wynika z informacji przysłanej do mnie z BIKu.

    A to bardzo dziwne. ja mam KK w mBanku i na moje zapytanie BIK odpisał z
    informacją o właśnie tym kredycie. (NB nie było żadnego info nt. KK
    BZWBK którą mam już 3 czy 4 lata)
    Może _jeszcze_ wtedy nie było ? Kiedy dostałeś KK a kiedy informację z BIK?

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 9. Data: 2004-02-15 11:48:11
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    Kamil Jońca wrote:
> [...]
    > info nt. KK
    > BZWBK którą mam już 3 czy 4 lata)
    > Może _jeszcze_ wtedy nie było ? Kiedy dostałeś KK a kiedy informację

    Karta skierowana do produkcji 28.11.2003r. List do BIK z 20.12.2003r. ,
    odpowiedź dostałem w pierszej połowie stycznia. Zobaczymy czy za pół roku
    kiedy wyślę nowe zapytanie będzie wpis o kredycie.

    Bogdan B.