  • Data: 2015-08-24 11:43:23
    Temat: Re: Idea Bank obligacje
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-08-23 o 23:29, Arek pisze:
    >> Nie wiem, ale coś takiego:
    >> http://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-wyemitowal
    -obligacje-o-wartosci-30-4-mln-zl-liczyl-na-300-mln-
    zl-3394157.html
    >W treści artykułu jest napisane "Na mocy Uchwały Emisyjnej Zarząd
    >Spółki postanowił wyemitować w trybie niepublicznym niezabezpieczone
    >obligacje zwykłe na okaziciela...".
    >Czy pojęcie "niezabezpieczone" - znaczy tutaj tyle co pieniądze
    >pożyczone ze świadomością, że można ich nigdy (zgodnie z prawem) nie
    >odzyskać?

    Mnie sie wydaje, ze obligacje zazwyczaj sa niezabezpieczone, i stracic
    jak najbardziej mozna.
    Jak emitent zbankrutuje, to inwestor g* zobaczy.
    Ostatnie lata to inwestorom w Polsce i na swiecie uzmyslowily
    dobitnie.
    A nawet jak sa zabezpieczone, to warto sprawdzic czym
    http://bestcapital.pl/ryzyko-obligacji-z-zabezpiecze
    niem/

    Przy czym:
    a) banki pod szczegolnym nadzorem, jest szansa, ze zarzad komisaryczny
    zostanie powolany zanim jeszcze bank straci caly majatek.
    b) z drugiej strony sa znane przypadki, gdy makler polozyl caly bank
    :-)
    c) a zarzad najpierw zadba o siebie, potem o depozyty, a na koncu o
    obligacje :-)

    J.