  • 1. Data: 2003-04-08 15:31:01
    Temat: INTELIGO i Euronet .... ehhhhh
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Heja,

    Czy niepotrzebnie się zdenerwowałem?

    1. Zmiana tabeli opłat i prowizji 12 marzec
    2. 1 kwiecień dostaję maila z wyciągami i dowiaduję się o zmianach i że za
    operacje bankomatowe będzie pobierana prowizja.

    W międzyczasie nie odwiedzałem strony ale codziennie sprawdzałem pocztę. W
    tym samym międzyczasie skorzystałem ze 3 razy z bankomatów Euronetu za co
    zdarli mi po 4.5 zł opłaty!

    Kwota 14 zł w sumie niewielka. Ale to za okropna arogancja. W regulaminie
    jest faktycznie że z tymi opłatami mogą zrobić co chcą ale powinni mnie o
    tym chociaż powiadomić. Gdybym miał pecha mógłbym wybierać w ten sposób kasę
    jeszcze kilka razy ....

    Dotychczas chwaliłem sobie konto w INTELIGO (no może oprócz zdzierstwa na
    przelewach do US i ZUS). Teraz zastanawiam się nad zmianą banku
    internetowego. Bo skoro potrafią taki numer zrobić to czego mogę się jeszcze
    spodziewać?

    W regulaminie piszą też coś takiego:

    "Zmiana wysokości stawek opłat i prowizji może być dokonana przez Bank
    jednostronnie. Klient, który nie akceptuje nowej wysokości stawek opłat i
    prowizji, może dokonać wypowiedzenia Umowy. "

    Tylko jak mogłem to zaakceptować bądź też nie skoro o tym nie wiedziałem?
    Gdzie jakakolwiek chęć poinformowania mnie (nie mówię nawet o należytej
    staranności).

    dalej piszą tak:

    "Bank zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian do Ogólnych warunków,
    wysyłając do swoich Klientów informację o dokonanych zmianach. Bank może
    przesłać zmiany do Ogólnych warunków wraz z wyciągiem z Konta.

    Zawiadomienie uważa się za doręczone po upływie 14 dni od daty wysłania na
    ostatni podany przez Klienta adres email lub adres do korespondencji.
    [...]
    W przypadku, gdy Klient nie akceptuje wprowadzonych zmian do Ogólnych
    warunków, ma on prawo odstąpienia od Umowy, informując o tym Bank w formie
    pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o zmianie
    Ogólnych warunków. Jeżeli Klient nie prześle pisemnego wniosku o zamknięcie
    Konta Inteligo w podanym powyżej terminie, Bank przyjmuje, że Klient
    zaakceptował dokonane zmiany Ogólnych warunków. "

    Zobaczcie co piszą, INTELIGO łaskawie MOŻE przesłać informację o zmianach i
    to tylko wraz z wyciągiem z konta (dlaczego?). To jakieś buractwo którego ni
    w ząb nie rozumiem.

    Tyle że szkoda już się stała! Czy jak teraz wyślę że nie akceptuję tych
    warunków i mają mi oddać pieniądze za nieumyślne korzystanie w Euronetu to
    ich to chociaż wzruszy ? Jeszcze się zastanawiam , ale pewnie powiem im bye
    bye ...

    A z Euronetu nie wezmę już ani złotówki bo na paragonie z bankomatu nie
    napisali że ciągną jakąkolwiek prowizję.

    Eh.....

    Pozdrawiam serdecznie.

    Tomek (g a v r o n)

  • 2. Data: 2003-04-08 17:36:52
    Temat: Re: INTELIGO i Euronet .... ehhhhh
    Od: Barman <s...@o...pl>

    On Tue, 8 Apr 2003 17:31:01 +0200, "g a v r o n"
    <i...@H...data.pl> wrote:

    >Heja,
    >
    >Czy niepotrzebnie się zdenerwowałem?
    [...]

    Wydaje mi się, że już od dłuższego czasu Inteligo stosuje metodę
    mówienia 'prawie' całej prawdy, licząc pewnie na to, że część klientów
    da się złapać na tym i zarobią coś extra.
    Stronę Inteligo trzeba zawsze dokładnie i skrupulatnie przeglądać bo
    zwykle informacje niekorzystne dla klienta nie są podawane czytelnie
    na pierwszej stronie (choć ostatnie reklamy o tym jak to Inteligo ma
    super wysokie oprocentowanie są niezłe).

    Zawsze można przenieść się do bardziej 'przyjaznego' banku.
    Wg. mnie Inteligo na tym polu ustępuje znacznie mBankowi, ale to
    pewnie też kwestia tego co kto potrzebuje i czego oczekuje od banku.

    Pozdrawiam
    Barman

  • 3. Data: 2003-04-08 18:17:48
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    Barman pisze:
    >Stronę Inteligo trzeba zawsze dokładnie i skrupulatnie przeglądać bo
    >zwykle informacje niekorzystne dla klienta nie są podawane czytelnie
    >na pierwszej stronie

    Eee tam. Wystarczy przeglądać pl.biznes.banki :)

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 4. Data: 2003-04-08 20:13:19
    Temat: Odp: INTELIGO i Euronet .... ehhhhh
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Radek B <r...@f...inv.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b...@r...thg...

    > Eee tam. Wystarczy przeglądać pl.biznes.banki :)

    Tutaj jest naprawdę najłatwiej dowiedzieć się o "nowościach"...

  • 5. Data: 2003-04-09 07:25:15
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    "g a v r o n" <i...@H...data.pl> skribis:

    >Heja,
    >
    >Czy niepotrzebnie się zdenerwowałem?

    nie potrzebnie, ale slusznie.

> [...]

    >to tylko wraz z wyciągiem z konta (dlaczego?). To jakieś buractwo którego ni

    zaglosuj nogami i idz sobie :)

    --
    Pozdrawiam, Leh.
    Bez glodowania i liczenia kalorii -

  • 6. Data: 2003-04-09 09:01:59
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "l.e:h" <l...@...pl> napisał w wiadomości
    > zaglosuj nogami i idz sobie :)

    Dzisiaj wypowiadam umowę i idę do telepekao24. W Inteligo utrzymywało mnie
    to, że nie musiałem mieć konta indywidualnego. Z firmowego mogłem płacić ZUS
    i US a jednocześnie za friko płacić za zakupy kartą Visa El oraz wyciągać
    kasę z bankomatów PKO BP (potem też Euronetu chociaż nie miałem pojęcia jak
    Euronetowi to się może opłacać). Teraz zrobili tak, że nawet w bankomacie
    PKO BP trzeba zapłacić 4.5 zł by dostać się do swoich pieniędzy! I jeszcze
    fajnie o tym piszą, że to jakoby cofnięcie jakiejś promocji. A ja to brałem
    za naturalne że mogłem wyciągać za darmo pieniądze z bankomatu macierzystego
    banku.... Ale widać byłem w błędzie.

    Mnie się wydaje, że chcieli zmusić takich klientów jak ja do założenia
    drugiego konta w ramach Inteligo (indywidualnego). Mnie zmusili do jak
    piszesz "zagłosowania nogami" :-)) A dotychczas było tak pięknie .... Niemcy
    sprzedali, Polacy kupili i kwas ......

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 7. Data: 2003-04-09 13:08:48
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "g a v r o n" <i...@H...data.pl> napisał w wiadomości

    > Dzisiaj wypowiadam umowę i idę do telepekao24.

    Oj, to może nie być najlepszy pomysł !
    Od ponad 2 lat korzystam z duetu rachunek firmowy+prywatny w Telepeako24 i
    jeszcze niedawno bym polecał dla określonych zastosowań.
    Od 4-6 miesięcy dostęp do serwisu Telepeako24 przypomina totka. Jak jest OK
    to działa miło i przyjemnie. Jak nie to strony ładują się po kilka minut
    albo wcale.
    Próby ustalenia co się dzieje i czy już tak będzie na zawsze w dezinfolini
    czy CBE kończą się miłym, ale jednak bełkotem (marketingowym). Nikt nic nie
    wie.
    Nie sądzę aby to był problem mojego łącza, znajomi mają to samo, kilka razy
    dezinfolinia potwierdzała 'problemy nad którymi informatycy... etc'.

    TomekD

  • 8. Data: 2003-04-09 14:27:10
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > jeszcze niedawno bym polecał dla określonych zastosowań.
    > Od 4-6 miesięcy dostęp do serwisu Telepeako24 przypomina totka. Jak jest

    Hmmm ... to nie jest zbyt dobra wiadomość. Na szczęście częstotliwość z jaką
    używam konta internetowego jest tak znikoma, że pewnie to mi nie będzie
    przeszkadzać za mocno. Swoją drogą INTELIGO ani razu nie zawiodło mnie pod
    tym względem (mam konto od sierpnia2002). Dla mnie ważniejsze są parametry
    po stronie stałych kosztów użytkowania niż po stronie niezawodności :)))

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 9. Data: 2003-04-09 15:25:41
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "g a v r o n" <i...@H...data.pl> napisał:

    > Dzisiaj wypowiadam umowę i idę do telepekao24.

    Sprawdz firmowe w MultiBanku i mBanku, sa naprawde OK.

  • 10. Data: 2003-04-09 16:13:01
    Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl>

    > Dla mnie ważniejsze są parametry
    > po stronie stałych kosztów użytkowania niż po stronie niezawodności :)))

    Nie wiem jak wykorzystujesz konto, ale może rozważ to co ja knuję:
    - konto firmowe 'Plus Konta Biznes' w Volkswagen Bank Direct (koszt
    całkowity 3 PLN/miesiąc czyli 36PLN rocznie za token)
    - konto osobiste Telepeako24 (6 PLN/miesiąc)
    w VW darmowe przelewy i wyciąg z konta (nie wiem tylko jak te wyciągi
    wyglądają ?)
    w TP24 możesz płacić ZUS (3x0.60 PLN/miesiąc) + Maestro (dostęp do 1kPLN w
    bankomatach PeKaO i Euronet bez prowizji) + IKM (dostęp do większej gotówki
    w licznych oddziałach).
    Oczywiście wszystko ma ręce i nogi jeżeli jesteś osobą fizyczną prowadzącą
    działalność gospodarczą.
    Pamiętaj że z firmowego Telepekao24 nie da się nijak wypłacić gotówki !
    VW według mojej wiedzy w całej działalności zaliczył 1 padzie systemu,
    nacodzień działa niezawodnie, używa tokenów RSA (poszukaj wątków o
    'rozsynchronizowanych' chińskich tokenach Telepeakao24), ma miłe
    oprocentowanie i oprócz niedopracowanych miejscami stron (np. obsługa IBAN)
    wydaje się OK. Może też do czasu :-)

    TomekD