  • 1. Data: 2004-10-29 09:19:38
    Temat: INTELIGO, dziwne tranzakcje
    Od: "Darko" <d...@d...pl>

    Hej.

    Mam pytanie czy zdarzyło się komuś korzystającemu z tego konta, aby system
    zrealizował inną płatność niż zlecona. Miałem taki przypadek, zlecałem
    płatności i po jakimś czasie okazało się ze pieniądze wpłynęły gdzie
    indziej. jak zacząłem to sprawdzać, to okazało się że system zrealizował
    dwie płatności do tego samego odbiorcy. I co ciekawe przy tej nieprawidłowej
    płatności był opis transakcji który jest standardowo ustawiony przy
    płatności do odbiorcy który faktycznie miał dostać te pieniądze. Nie
    zmieniałem opisu, bo akurat w przypadku tych kontrahentów nigdy tego nie
    robię. Oczywiście bank stwierdził, że to ja musiałem się pomylić i zlecić
    niewłaściwą płatność i zmienić opis. W efekcie czekałem na odzyskanie prawie
    2000 zł przez ok 3 tygodnie.

    I jeszcze jedna już ewidentnie zawiniona prze bank sprawa. Podczas zlecania
    płatności na stronie z ostatecznym potwierdzeniem zlecenia po tymże
    potwierdzeniu system mnie wylogował i załogował ponownie pytając o hasło, po
    czym pojawiła mi się przed oczami ponownie strona z prośba o potwierdzenie
    transakcji co tez uczyniłem. I otrzymałem informację ze przelew został
    zrealizowany (jednokrotnie!!!). Niestety po sesji przyszły dwa sms o
    wykonaniu dwóch identycznych przelewów!!!! Według mnie jest to ewidentny
    błąd oprogramowania. Po ponownym załogowaniu system powinien mnie skierować
    na stronę informującą o tym zę przelew został zrealizowany jeśli tak było! A
    faktycznie został zrealizowany dwa razy, a informacja o tym dotarła do mnie
    raz. Złożyłem reklamacje i próbowali mi tłumaczyć że niby gdzieś w
    regulaminie coś tam itp. wyśmiałem.

    Zaczynam sie zastanawiać na ile bezpieczne jest obracanie pieniędzmi za
    pomocą tego systemu, zaczyna to wyglądać co najmniej niepokojąco.

    Pozdrawiam

    Darko

  • 2. Data: 2004-10-29 15:30:02
    Temat: Re: INTELIGO, dziwne tranzakcje
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    d...@d...pl news:clt267$stc$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Zaczynam sie zastanawiać na ile bezpieczne jest obracanie pieniędzmi za
    > pomocą tego systemu, zaczyna to wyglądać co najmniej niepokojąco.

    Wyglada na to iz masz Windowsa, moze masz jakiegos wirusa/trojana?

    --
    ~~~~=~~~~l_;~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ~~~~~~~~~~~~~~~~

  • 3. Data: 2004-10-29 19:30:50
    Od: "Jan Nowisz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Darko" <d...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    mnie
    > raz. Złożyłem reklamacje i próbowali mi tłumaczyć że niby gdzieś w

    Tak było i u mnie. Potwierdzam.

    > Zaczynam sie zastanawiać na ile bezpieczne jest obracanie pieniędzmi za
    > pomocą tego systemu, zaczyna to wyglądać co najmniej niepokojąco.

    Z jednej strony tak, masz rację. Z ciekawostek dorzucę, że w Inteligo możesz
    mieć otwartą sesję na wszystkich kanałach dostępu jednocześnie - sprawdzałem
    organoleptycznie. System jakoś to godzi i realizuje wszystkie zlecenia. A
    jeżeli by się ktoś zalogował jako ja, równocześnie ze mną na kanale dajmy na
    to internetowym w momencie, gdy ja jestem na telefonie - strach się bać.

    mbank też nie lepszy.

    A z drugiej strony - przecież informatyka jest wszędzie taka sama. Przy
    obecnej mcdonaldyzacji banków, to co widzisz w inteligo czy mbanku to po
    prostu widzisz. I drżysz. I słusznie. A jak się sprawa ma w bankach
    marmurkowych, przecież umówmy się nie mogą mieć przy tych cenach usług
    radykalnie lepszych systemów informatycznych. Tylko, że tam masz jeszcze
    złudzenia, że Twoje pieniądze są bezpieczne.

    Najbezpieczniejszym w tych tematach wydawał mi się fortis. Do momentu, gdy m
    ój login www przypisali żonie, a żony login www mnie. Co więcej dzwonili do
    mnie że to niby ja zrobiłem.

    A tam był pełen wypas, dyskietka, odcisk, klucz, itp. itd. I co z tego, jak
    za konsolą posadzili Dziunię, która ani be ani me ani qqryku, wiosenka w
    głowie itp. Dziuń mężczyzna też się zdarzał a jakże.

    Moim zdaniem nic tak pewnego nie jest jak skarpeta. Ale to już tutaj ktoś
    pięknie pisał kiedyś.

    siemka

  • 4. Data: 2004-10-30 11:29:56
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > ... A jeżeli by się ktoś zalogował jako ja, równocześnie ze mną na kanale
    > dajmy na
    > to internetowym w momencie, gdy ja jestem na telefonie - strach się bać.

    opowiesz o tym czego się boisz ?

  • 5. Data: 2004-10-30 18:11:18
    Od: "Darko" <d...@d...pl>

    Hej.

    Zapomniałem dodać, że źle wpisali dane przy zakładaniu konta!!! Błąd w
    Nazwisku!!! A przepisywali z wypełnionego przeze mnie formularza
    wypełnionego kaligraficznym pismem. To nie jest nawet śmieszne.

    Najgorsze jest to że wydaje sie że problem dotyczny nie tylko INTELIGO.

    Ale to nic przy jednym z banków gdzie miał konto mój znajomy, nie pamietam
    nazwy. Aby autoryzować przelew były potrzebne dwa hasła, i system pozwolił
    na użycie swojego imienia, w czystej postaci:) Nie prubowałem w INTLIGO może
    też tak się da:)

    Pozdrawiam

    Darko

  • 6. Data: 2004-10-30 21:41:27
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    >Nie prubowałem w INTLIGO może
    > też tak się da:)

    Mam nadzieję, że pamiętasz o tym, iż litera "Ó" jest zabroniona :)

  • 7. Data: 2004-10-31 19:01:03
    Od: "Darko" <d...@d...pl>

    > Mam nadzieję, że pamiętasz o tym, iż litera "Ó" jest zabroniona :)

    Naprawdę ? Gdzie tak jest, moze Cię ktos w błąd wprowadził?

    Darko

  • 8. Data: 2004-10-31 21:12:44
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Naprawdę ? Gdzie tak jest, moze Cię ktos w błąd wprowadził?

    :))))
    "...Nie prubowałem .."

  • 9. Data: 2004-10-31 23:15:31
    Od: "Jan Nowisz" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:clvtvg$gdq$1@mamut1.aster.pl...

    > opowiesz o tym czego się boisz ?

    W porządnym banku wielokrotny sposób dostępu winien być niemożliwy. Jeżeli
    jestem na telefonie, to dostęp przez www powinien być uniemożliwiony.

    Tak nie jest - tego się boję.

    Ale strachy na Lachy

    spox

  • 10. Data: 2004-10-31 23:23:47
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 1 Nov 2004 00:15:31 +0100,
    osoba podpisana: Jan Nowisz <j...@o...pl>
    napisała:
> [...]
    >
    > W porządnym banku wielokrotny sposób dostępu winien być niemożliwy. Jeżeli
    > jestem na telefonie, to dostęp przez www powinien być uniemożliwiony.
    Hmm. Możesz wyjaśnić o co CI właściwie chodzi ? Bo dla mnie to, że tak
    nie jest to jest zaleta a nie wada - od razu widać co zrobił konsultant
    :-)

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl