  • 11. Data: 2008-03-27 19:20:54
    Temat: Re: ING - karykatura bankowości elektronicznej
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Thu, 27 Mar 2008 18:18:45 +0100, Dariusz Młyński wrote:

    > Z tego co widzę po danych było to w pod koniec 1999 roku.
    > Wtedy to o mBanku czy TELEPEKAO 24 nikt jeszcze nie słyszał.

    Z wykładu na temat bankowości elektronicznej mam takie info:

    Pekao SA (PBG SA) październik 1998 r. - EurokontoWWW (Pekao24)
    - Pekao24 dla firm przejęte wraz z PBG SA

    BZ WBK wrzesień 1999 r. - bzwbk24 dla klientów indywidualnych -
    bzwbk24 dla firm przed połączeniem banków w czerwcu 2001 r.
    oddzielnie uruchomione w WBK i w Banku Zachodnim

    BPH listopad 1999 r. - Sez@m; 2004 r BusinessNet - system
    internetowy dla średnich i większych firm

    Fortis Bank styczeń 2000 r. - Pl@net dla klientów indywidualnych -
    Pl@net dla firm przejęte wraz z PPA Bankiem

    Lukas Bank marzec 2000 r. e-Konto

    mBank listopad 2000 r. - eKonto/eMax dla klientów indywidualnych -
    mBiznes dla firm

    Inteligo maj 2001 r. - konto Prywatne (indywidualne i wspólne) -
    Konto Firmowe uruchomione przez Inteligo Financial Services SA,
    początkowo prowadzone przez Bankgesellschaft Berlin Polska, w XI
    2002 r. zakupione przez PKO BP

    PKO BP grudzień 2000 r. - e-Superkonto (e-PKO), w czerwcu 2004 r.
    rachunki przeniesione do Inteligo

    PKO Inteligo dostęp m.in. do Superkonta oraz rachunku
    biznesowego Partner i in. w marcu 2005 r.

    ING Bank Śląski marzec 2001 r. - ING Online uruchomione jako BSK
    Online Banku Śląskiego

    Volkswagen Bank Polska kwiecień 2001 r. - e-direct i Plus Konto -
    dla klientów indywidualnych; Plus Konto Biznes - dla firm
    rozbudowana wersja internetowa BiznesBanking dla średnich firm

    Bank Handlowy/Citibank kwiecień 2001 r. - CitiDirect uruchomione
    jako ,,handlonet" Banku Handlowego

    Nordea Bank Polska lipiec 2001 r. - LGnet przejęte wraz z LG Petro
    Bankiem, w październiku 2001 r. Solo e-konto - dla klientów
    indywidualnych; Solo e-firma - dla firm; e-firma Plus - wersja dla
    średnich firm

    BGŻ lipiec 2001 r. e-Integrum - dla klientów indywidualnych;
    e-Integrum Firma - dla firm

    PBS Sanok 2001 r. - e-konto PBS - dla klientów indywidualnych;
    - początkowo dla 8 banków spółdzielczych obsługiwanych na
    zasadzie outsourcingu w Centrum Usług Internetowych Comp
    Rzeszów. Obecnie w CUI obsługiwane jest 45 banków
    spółdzielczych i 7 oddziałów PBS

    Kredyt Bank luty 2002 r. KB24 dla klientów indywidualnych; KB24
    dla firm

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 12. Data: 2008-03-27 19:45:49
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    On 27 Mar, 18:18, "Dariusz Młyński" <m...@p...pl> wrote:
    > zdalny
    >
    > Ale był to dostęp dla firm. I to dość sporych.
    > Nadal bede się upierał, że jednym z pierwszych dla klientów
    > indywidulanych był Bank Śląski.
    > Z tego co widzę po danych było to w pod koniec 1999 roku.
    > Wtedy to o mBanku czy TELEPEKAO 24 nikt jeszcze nie słyszał.

    A ja się będę upierał, że w roku 2000 miałem Eurokonto www, a
    telepekao 24 było o wiele, wiele wcześniej. Wtedy to ten bank był
    pionierem. Inne były daleko w tyle.

  • 13. Data: 2008-03-27 20:02:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "k...@g...pl" <k...@g...pl> writes:

    > A ja się będę upierał, że w roku 2000 miałem Eurokonto www, a
    > telepekao 24 było o wiele, wiele wcześniej. Wtedy to ten bank był
    > pionierem. Inne były daleko w tyle.

    Pod koniec 1998 roku został otwarty "Oddział Elektroniczny" przez PBG
    (grupa Pekao). We wrześniu 1999 OE przekształcił się w Telepekao 24.
    W 2000 pojawiło się "Eurokonto www".

    Tak niedawno i tak dawno zarazem...

    MJ

  • 14. Data: 2008-03-27 20:37:52
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    > Bank Śląski oferował bankowość za pomocą modemów które łączyły się z
    > punktami dostępowymi.
    > Płaciło się za każda transmisję.
    > Wtedy internet był jeszcze w powijakach.

    Bankowośc internetowa w Śląskim duzo poźniej. Pamietam, jak sam w 2000r
    uzywalem Homecash'a jak dobrze pamietam nazwe. Trzeba pamietac, ze bylo to
    za czasow, gdzie internet byl dla wiekszosci osob dostepny przez modem i
    placic trzeba bylo za kazda minute. Ten system off-line byl wtedy genialny,
    gdyz mozna bylo przygotowac sobie rozne platnosci w programie i za jeden
    impuls telefoniczny wyslac cala paczke przelewow. W dodatku przelewy byly
    wtedy za 0zl i oprocentowany ROR. Byl to wtedy jedyny system homebankingu
    dostepny dla przecietnego Kowalskiego. Inne banki oferowaly takie systemy
    dla przedsiebiorstw za astronomiczne ceny jak dla osob indywidualnych.

  • 15. Data: 2008-03-27 23:09:27
    Temat: Re: ING - karykatura bankowoúci elektronicznej
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Marcin Mokrzycki"

> [...]
    >
    > BPH listopad 1999 r. - Sez@m; 2004 r BusinessNet - system
    > internetowy dla średnich i większych firm

    tu zapomniałeś
    Handlobank - maj 2000 r. - Handlonet

    > mBank listopad 2000 r. - eKonto/eMax dla klientów indywidualnych -
    > mBiznes dla firm

    z Inteligo się pośpieszyłeś - data OK ale powinno być podane niżej

> [...]
    > Bankiem, w październiku 2001 r. Solo e-konto - dla klientów
    > indywidualnych; Solo e-firma - dla firm; e-firma Plus - wersja dla

    po kolei:
    LG Petro Bank lipiec 2001 r. netKonto
    BGŻ lipiec 2001 r. e-Integrum
    Nordea - październik 2001

> [...]
    > spółdzielczych i 7 oddziałów PBS
    >
    > Kredyt Bank luty 2002 r. KB24 dla klientów indywidualnych; KB24

    Millennium - marzec 2003 r. - Millenet

    Mamy te same źródła - daty się zgadzają, ale brak było Handlonetu i
    Millenetu
    *** blad ***

  • 16. Data: 2008-03-27 23:19:17
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dariusz Młyński <m...@p...pl> napisał(a):

    > [...] Co jakiś czas klient jest
    > goniony do oddziału bo trzeba "coś uzupełnić". A każda wizyta w
    > oddziale to klęska niekompetencji.
    > Najczęstsza odpowiedź to nie my ale Katowice.

    Generalnie to i oddział trzeba sobie umieć wybrać, bo mają dwa rodzaje
    placówek - duże, gdzie jak się nie trafi na jakąś orlicę /a tu trzeba mieć
    fart/ to można coś załatwić i takie mniejsze, gdzie nie mają dostępu do
    systemu i mogą, co najwyżej zadzwonić na infolinię.

    W tym mniejszym na przykład dowiedziałem się, że nie mogę złożyć wniosku o
    przeniesienie KK na podstawie wyciągów, bo nie ma takiej oferty, choć
    wiedziałem że jest.
    W dużym oddziale udało mi sie wniosek złożyć, choć przyznaję nie bez walki.
    Później się okazało, że moja radość była przedwczesna, bo wniosek został źle
    zarejestrowany w systemie i karty nie dało się aktywować /niefart - trafiłem
    na orlicę/. Zajrzałem więc do napotkanego oddziału. Znowu okazał się to być
    ten mały /oczywiście nie ten pierwszy/ i dowiedziałem się tylko tyle, że
    rzeczywiście karty nie da się aktywować. Spowrotem do dużego oddziau.
    A to nie koniec moich doświadczeń, jako nowego, ufnego klienta ING, bo
    wcześniej karta i PIN zostały wysłane na adres sąsiada. A później pomimo
    aktywacji po interwencji w dużym oddziale, KK nadal nie działała, bo nadal
    coś jeszcze było nie tak we wniosku.
    Wczoraj udało mi się w końcu wykonać moją nową kartą dwie transakcje i
    czekam z niecierpliwością, co będzie dalej, bo z całą pewnością da się coś
    jeszcze schrzanić. Tylko co?
    W systemie transakcji nie ma, ale to juz na p.b.b ktoś uprzedzał, że nie
    mają podglądu blokad, więc zaskoczony tym razem nie jestem :)

    Tomek

  • 17. Data: 2008-03-27 23:22:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 28 Mar, 00:19, "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > W systemie transakcji nie ma, ale to juz na p.b.b ktoś uprzedzał, że nie
    > mają podglądu blokad, więc zaskoczony tym razem nie jestem :)

    Moze transakcje tez nalicza na konto sasiada, ktoremu przeslali KK z
    pinem :))

  • 18. Data: 2008-03-28 07:15:35
    Od: Krystek <s...@k...eu.org>

    Krzysztof pisze:

> [...]
    > jedyny system homebankingu dostepny dla przecietnego Kowalskiego. Inne
    > banki oferowaly takie systemy dla przedsiebiorstw za astronomiczne ceny

    Z innych banków także Kredyt Bank też miał taki dodzwaniany modemowo
    dostęp do rachunku dla klientów indywidualnych.

    K.

  • 19. Data: 2008-03-28 07:52:01
    Od: "Slavekk" <S...@g...pl>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:fsfptv$ua6$1@news.interia.pl...

    > Teraz to jest Pekao, więc spośród działających dziś banków to Pekao było
    > pierwszym, które udostępniło bankowość internetową. I dlatego napisałem,
    > że "wówczas inaczej się nazywał". Oczywiście chodziło mi o odział
    > elektroniczny PBG.

    > Oj tam, rok później. Nie jest prawdą, że nie miał nic wspólnego z Pekao.
    > Połączenie czterech banków w Pekao nastąpiło na mocy ustawy z 1996 roku. I
    > to już pod koniec 1996 roku powstała "Grupa Pekao SA", więc PBG jak
    > najbardziej miał "coś" wspólnego z ówczesnym Pekao.

    Nieprawda.
    Moze i istniała Grupa Pekao ale PBG do niej nie należał, to był samodzielny
    bank, a więc nie miał nic wspólnego z Peako.
    Po roku PBG też nie wszedł do Grupy tylko został zlikwidowany - przejety
    przez sam Bank Pekao.

    Sławek

  • 20. Data: 2008-03-28 08:37:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Slavekk" <S...@g...pl> writes:

    > Nieprawda.
    > Moze i istniała Grupa Pekao ale PBG do niej nie należał, to był samodzielny
    > bank, a więc nie miał nic wspólnego z Peako.

    Po co piszesz, jak nie wiesz?

    "W 1996 roku decyzją Rządu została utworzona Grupa Bankowa Pekao SA, w
    skład której, obok Banku Pekao SA, weszły jako banki zależne trzy
    banki komercyjne: Bank Depozytowo-Kredytowy SA w Lublinie, Pomorski
    Bank Kredytowy SA w Szczecinie i Powszechny Bank Gospodarczy SA w
    Łodzi. Aktywa Grupy stanowiły blisko jedną piątą łącznych aktywów
    polskiego sektora bankowego.
    (...)
    1 stycznia 1999 roku cztery banki połączyły się w jeden uniwersalny
    bank pod wspólną nazwą Bank Pekao SA."

    http://www.pekao.com.pl/bank3.xml?/sid=13/lang=PL/80
    1309-964323-63815

    A "Oddział Elektroniczny" PBG otwarto w 1998 - właśnie w czasach
    "Grupy".

    MJ